Van PC naar TV streamen, kan dat over netwerk?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik vroeg me dit toevallig af. Heb wel vaker van die dingen die ik op de pc heb, bijv. een website die je via een browser bezoekt of een film wat je via Youtube of VLC af speelt.
Nu heeft VLC wel zo'n functie en ik heb ook Youtube op de TV, maar YT werkt sowieso veel sneller op de PC als je iets wilt vinden.
Maar ook bijv. een website met autoracen, dat bekijk je dan ook in de browser.

Is dan het PC beeld (liefst met geluid) ook naar de smart TV te streamen op een of andere manier over het netwerk?
Dus rechtstreeks, zonder Chromecast (want niet nodig) en ook niet middels een HDMI kabel van 7 meter of zo.

De PC en TV zijn beiden zichtbaar in het DLNA netwerk ook.
Het gaat om een Samsung TV en die heeft wel een mirror functie, maar hij is van 2014 dus de optie van die Samsung's van 2019 en jonger hebben zit hier niet in.

Is zoiets mogelijk?
 
Op mijn tv ook een Samsung kan dat wel.
 
Misschien heb jij een nieuw type Samsung @janblues?

@Peer dat is een Samsung UE46F6320AWXXN Version 05.
Wordt ook wel eens weergegeven zonder die XXN er achter.
 
Kan je nog wel een update doen BT?
Mijn zoon heeft ook een Samsung maar die wordt niet meer ondersteund.
Ik weer niet of dat er wat mee te maken heeft hoor, die van mij is 2 1/2 jaar, denk ik.
 
Wordt ook wel eens weergegeven zonder die XXN er achter.
Die XXN is een regiocode wat in dit geval in houdt dat het voor de Nederlandse markt bestemd is. Samsung maakt een hoop modellen voor meerdere regio's (zie mijn topic regio codes) wat voornamelijk met de software en certificering te maken heeft.

Zoals ik het zie in de handleiding moet de tv bestanden van de computer via het netwerk kunnen benaderen. De handleiding heb ik van de productpagina van Samsung.
 
moet de tv bestanden van de computer via het netwerk kunnen benaderen.
Ja dat is me reeds bekend, dat is ook geen enkel probleem. Zo kijken we al TV door het hele huis middels de NAS en kan ik ook de PC bereiken.
Echter dat was de vraag niet. ;)

De bedoeling was vanuit de browser, VLC of Youtube naar de TV te streamen. En het lijkt er op dat zonder extra toeters en bellen (zoals een Chromecast bijv.) alleen de 2019+ modellen dat kunnen.
 
Ik kom wel iets van scherm mirroring tegen. Hierbij word er aangegeven dat het mobiele apparaat wel Allshare Cast moet ondersteunen. Ik heb geen idee hoe groot het verschil tussen MiraCast en Allshare Cast is. Allshare Cast lijkt tegenwoordig niet meer beschikbaar te zijn.
 
Mirroring is voor mobiele apparaten. Op de mobiel heb ik Allcast en Allconnect. Allshare Cast kon op de pc, maar weet niet of het geschikt is voor wat ik bedoel, de TV moest dat ook ondersteunen zo te zien.
Ze hebben daar nu Smart View voor. Dus je hebt me toch wel weer op ideeën gebracht. Dat Smart View kan ik allicht eens proberen. Zal nog laten weten of dat doet wat de bedoeling is.
Thanks.
 
Nee helaas, ook met Smart View werkt dat niet. Daar moet je ook files of folders in droppen om te streamen.
En om de browser te laten spelen op TV of wat je op je monitor doet moet je een soort casting ding hebben wat de TV begript.
Achja, dan niet he... t.z.t. maar eens een lange hdmi kabel halen misschien. Weet niet zeker, want tja hoe vaak wil ik dat gaan doen... bijna nooit of zelden denkelijk.
Maar had leuk geweest als het relatief eenvoudig had gekund.
Heb nog wel een Chromecast ding ergens liggen, misschien toch eens kijken dan hoe dat verder werkt. Wordt het ook nog eens gebruikt. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Ik heb het jaren gebruikt met onze oude tv hd ready die google chroom.
Ik gebruik hem nu in mijn tuinhuisje op een oude Sony versterker.
Voor spotify met een aanpassing er tussen omdat de versterker geen hdmi ingang heeft.
 
Om zo flexibel mogelijk te zijn, heb ik indertijd gekozen voor een Intel NUC miniPC, verbonden met de TV en draaiend op Windows.
Met de desktop vind ik makkelijk URL's. om te streamen met een browser. De URL piep ik naar de NUC, waarop uiteraard ook de browser staat.
Streamen is dan een fluitje van een cent. Voor mij belangrijk is ook dat werken met een vpn dan makkelijk is.
 
Maar hoe heb je die dan aangesloten op de TV? Want zoals ik het zie heeft zo'n NUC wel HDMI aansluitingen.
Heb je die NUC dan via een HDMI kabel aan de TV aangesloten?
Want mij bedoeling was juist om dit via het netwerk te kunnen doen, dus rechtstreeks van desktop naar TV.

Van de andere kant... Misschien moet ik er eens naar kijken of dat op andere wijze mogelijk is. Want er staat naast de TV wel een Asustor NAS en die heeft ook een HDMI aansluiting. Ook een webbrowser. Maar misschien dat het ook mogelijk is om browser of desktop beelden vanaf de desktop via de Asustor naar de TV te streamen.
 
mooie mini pc:

Alie
 
Maar hoe heb je die dan aangesloten op de TV? Want zoals ik het zie heeft zo'n NUC wel HDMI aansluitingen.
Heb je die NUC dan via een HDMI kabel aan de TV aangesloten?


In principe zonder meer. Bij mij zit er nog een AV versterker tussen, maar dat hoeft niet. Al mijn foto's en video's staan op een 4 Tb USB HDD, verbonden met de NUC. Die speel ik af met Kodi. Voor streamen met een browser gebruik ik Firefox. Twee jaar geleden heb ik in DE de NUC, incl. W10 Pro gekocht voor 360 Euro. Ik heb verder geen NAS, want ik heb niet de behoefte media op meer plekken ln huis toegankelijk te maken.
 
Da's wel leuk inderdaad, zo kan het ook. Mooi systeem.

Overigens ter info, als je gewoon een of twee regels tekst selecteert met de muis, komt er vanzelf het de keuze +Multi | Quote zichtbaar. Als je dan op quote klikt dan worden die geselecteerde regels (of woorden of regel, wat dan ook selecteerd) automatisch geciteerd.
Dan hoef je dat zelf niet te copieren en aan te passen. ;)

Morgen maar eens gaan hobbyen met die chromecast.
 
Die url heb ik meteen verwijderd want deze wordt gezien als een onbetrouwbare site. Sowieso moet men goed uitkijken met youtube downloaders, de meesten zijn wel voorzien van malware.

Daarnaast is dit ook niet voor het streamen van Youtube video's naar de TV maar voor het downloaden ervan, dat is heel iets anders.

Toch bedankt voor de moeite, maar ik ben echt op zoek naar streamen vanaf de PC naar de TV via netwerk. En dat blijkt dus met mijn oude toestel niet mogelijk te zijn helaas. Althans niet zonder extra fratsen (apparatuur).
 
Ik heb dat ooit werkend gekregen via Airparrot , die streamde van de pc naar AppleTV en die naar TV.

Maar dat is bijna identiek aan een chromecast.


Ik heb ergens gelezen dat zowel de TV als de PC de mirror functie moeten hebben.
 
Ik heb ergens gelezen dat zowel de TV als de PC de mirror functie moeten hebben.
Klopt, had ik ook gelezen. Mijn TV heeft een mirror functie, maar de pc moet dan Miracast ondersteunen en voor zover ik kan zien werkt dat alleen met Wifi.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan