Versatel blokkeert Duck email

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste gebruikers.

Nieuwe registraties en notificaties van antwoorden in threads of notificaties van PM's zijn sinds kort niet meer mogelijk met zonnet of versatel email adressen.

Tele2 lijkt goed te werken.

Reden:
host mail1.versatel.nl [62.58.50.83]: 451 62.212.154.150 blocked. Your /24 netblock has too many insecure hosts that
have sent spam in the recent past.

Oftewel Versatel/Tele2 heeft het hele netblock waarin het ip van Duck (en ook Fun) valt geblokkeerd in plaats van 1 ip, omdat wellicht 1 server uit dat netblock spam verzonden heeft.
Deze spam is zeer zeker niet afkomstig van de server waar Duck op draait, want deze bevindt zich in geen enkele spamlijst en de laatste keer dat een hacker kans heeft gezien spam naar buiten te sturen is 2 jaar geleden en daar waren we binnen een uur bij. Hiervan zijn overigens ook geen mails toen naar of via versatel's mailservers gezonden.

Het is sowiezo belachelijk om een heel netblock te blokkeren, zeker als blijkt dat diverse servers uit dat netblock op geen enkele spamlijst staan.

De server eigenaar kan een mail voor verwijdering uit de blacklist sturen naar hostmaster@versatel.nl maar daar word klaarblijkelijk niet op gereageerd.

Enige andere oplossing is dat klantenservice het doet, maar die konden alleen helpen indien een klant zou bellen met het probleem.

Dus als er zoveel mogelijk mensen met een zonnet.nl of versatel.nl account bij de helpdesk willen gaan zeuren dat ze geen email meer krijgen van duckfiles.org vanwege een of andere blokkade (verwijs evt. naar dit bericht), dan wordt de blokkade er met wat geluk sneller afgehaald.
 
Tja en de mensen die daar een account hebben weten waarschijnlijk niet wat er aan de hand is en kunnen ook bovenstaand bericht niet lezen.

Is er geen klachten- of geschillencommissie? Of in contact komen met iemand van het management van voornoemde firma's... Zo maar wat idee?n hoor.
 
Jawel, de mensen die daar een account hebben kunnen wel gewoon de berichten lezen.
Het gaat alleen om de email communicatie. Ik zal de threadtitel aanpassen voor wat meer duidelijkheid te scheppen hieromtrent.

Dus alle emails afkomstig van deze server (zoals pm en thread notificaties en registraties) komen niet bij de gebruiker aan.
Ik heb bij de klantenservice van Tele2 ook al aangegeven dat een klant vaak niet eens weet dat hij geen emails krijgt en zeker waarom niet, als er niet eens foutmeldingen bij hem binnen komen. Maar ze bleven toch op het punt dat ze alleen konden helpen als klanten zouden bellen dat ze geen email meer konden ontvangen van bepaalde domeinen.

Een geschillencommissie is er niet voor zoiets. Wel dan het hostmaster of postmaster adres, volgens de RFC moeten die bestaan en zijn die net voor zoiets bedoeld.
Maar over het algemeen worden die via de aliases file geredirect naar root en mail naar root verdwijnt in de meeste gevallen op zijn beurt weer naar /dev/null dus da's niet zoals het hoort.
Geen idee hoe het bij Versatel/Tele2 ingesteld staat, het werkt wel, maar of de email ook daar komt waar hij moet komen is de vraag.
 
Hallo Threadstarters,
Ik geloof niet,dat ik Versatel of Tele 2 gebruik,omdat ik niet in Nederland woon,zoals jullie weten.
Het is mij echter de laatste weken opgevallen,dat ik bij pm.?s geen email notifikatie ontving.(Ik heb die optie in gebruiker cp niet geblokkeerd)
Dit kwam mij vreemd voor,maar heb er verder geen aandacht aan besteed.
Ik ben zeker bereid in een of ander klachtenformulier te klimmen,om dit recht te zetten...
Hoop van jullie verder advies te krijgen.Vr.gr,George
PS.Ik gebruik "hotmail.com".
 
Heej George.

Bedankt voor de hulpbereidheid, maar een klacht zal niet helpen omdat deze alleen van versatel abo's worden aangenomen.

Als je bij pm's een email notificatie wilt, moet je dat in je gebruikersprofiel wel even aanzetten.;)
Je hebt dat niet geblokkeerd schrijf je, maar ik kan in de database bij je account zien dat het uit staat. Wel de popup notificatie staat aan.

Eventuele problemen met mail van Duck voor mensen die geen Tele2 abonnee zijn met een versatel.nl of zonnet.nl email adres, die kunnen via ons info adres of de contact mogelijkheid onderaa het forum even contact opnemen.
Dat kan dan via email verder opgelost worden, is geen probleem.
 
@Black Tiger:
"gebruikersprofiel wel even aanzetten"
Wat dom van mij,en ik had het nog wel gekomtroleerd,maar er te snel overheen gelezen...

En als ik er verders toch niets aan kan doen,doen we dat dan maar...:Niks...gr.George
 
Geen probleem. Toch bedankt voor de moeite die je had willen doen!
 
Gezien een reactie van Versatel uitblijft, hebben we besloten voorlopig nieuwe registraties van @zonnet.nl en @versatel.nl email adressen te blokkeren.
Anders komt de verificatielink immers toch niet aan dus dat heeft geen zin.
 
Het zou kunnen dat het inmiddels weer werkt. Misschien is Versatel niet blij met de negatieve berichtgeving hierover op Fun en Duck.
Het lijkt te werken dus als test zijn de registraties voor beide email adressen weer open gezet.
 
Het euvel lijkt opgelost.
De kracht van 2 forums die dit publiekelijk aankaarten lijkt toch de mensen van Versatel toch sneller te hebben laten werken.
 
Hups en de figuren hebben weer een compleet netblock gezet, we zijn weer terug bij af. Dus zonnet en versatel registraties zijn weer uitgeschakeld want we blijven niet aan de gang met die onzin van Versatel.
 
Registraties met Zonnet en Versatel zijn weer mogelijk. Na volhardende pogingen van o.a. ondergetekende is het eindelijk gelukt de onterechte blokkade wederom opgeheven te krijgen.
 
En wederom ten onrechte een netblock, dus we doen nog maar eens een poging. Het is wel ronduit belachelijk dat een provider netblock lijsten gebruikt als anti-spam maatregelen, daar zijn betere methodes voor die onschuldigen niet treffen.:(
 
Ha gelukkig, deze keer is het sneller gefixed. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan