Welkom op Satellite Fun Amsterdammer.
Maar het problematiek met de warmte baart me zorgen. Is dit probleem echt zo groot, of valt het wel mee?
Nja, dat ligt natuurlijk ook veel aan de kwaliteit van de harddisk die je er in stopt en de plek waar je de ontvanger gaat zetten.
Als ik het goed heb dan zijn de nieuwere types DM800HD toch iets minder warm. Toch is het feitelijk nog een te warme omgevingstemperatuur voor een HD.
Hoe groot het probleem is, daar is moeilijk iets over te zeggen. Iedereen weet dat hoge temperatuur niet goed is voor een harddisk, maar hoe hard de slijtageslag gaat toeslaan is koffiedik kijken.
Misschien kun je er 2 a 3 jaar zonder problemen mee wekren, het kan ook zjin dat ie na een paar maanden al opeens de geest geeft en je al je opnames kwijt bent.
Ze worden gebouwd om er een harddisk in te bouwen dus feitelijk zou je moeten kunnen zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn, maarja.... harddisks en hoge temperaturen zijn gewoon geen goede combinatie.
Overigens zijn die 800HD's dan wel duur op de zwarte markt. Normaliter is het in Beverwijk wel beter met de prijzen dacht ik. De 800HD imitatie vliegt zelfs op marktplaats voor rond de 240 euro de deur uit.
Maar misschien is het beter om wat bij te sparen en een VU+Duo te nemen?
Nog tips voor het ontvangen van Arabsat/badr en Nilesat in Amsterdam met een Triax 110 cm.Begreep dat ik een motor moet kopen om makkelijk te kunnen switchen, is dan 1 lnb genoeg of alsnog twee lnb's en een motor.
Makkelijker te switchen tussen wat?
Een schotel heeft draaitijd nodig. Als je meerdere schotels kunt opzetten, dan kun je zowel makkelijker alsook nog eens sneller switchen door gebruik te maken van 2 schotels en een diseqc switch.
Daarmee bespaar je jezelf de aanschaf van een motor. Een motor is echter wel handig om meerdere satellieten te bekijken. Op een motor heb je slechts 1 lnb nodig.