Verschil DM500 HD en DM800 HD

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke HD ontvanger. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar de nieuwe DM500HD en naar de DM800HD.

Ik dacht dat de 500 een instap model was en dat de 800 een iets beter zou moeten zijn.

Maar nu kijk ik naar de 500 en zie dat daar HDMI op zit.

Dat klinkt toch of deze (500) weer iets beter is dan de 800.

Of maakt het verschil in beeld kwaliteit niet uit tussen een HDMI en SCART?

:)

Nr.10

Kijk ook eens naar de VU+

Ook een mooie ontvanger

Of maakt het verschil in beeld kwaliteit niet uit tussen een HDMI en SCART?
Voor zover mij bekend krijg je via HDMI echt veel betere kwaliteit dan op Scart.

Maar eigenlijk is het logisch dat de DM500HD moderner is, hij is immers later uitgekomen dan de DM800HD.

Laat ik het dan zo zeggen, een kabel van DVI naar HDMI geeft dat de zelfde kwaliteit als HDMI naar HDMI?

Nr.10

Ja.

Van DVI naar HDMI is er geen verschil in de transport van de signalen door de kabel.

Er is dus geen verschil in kwaliteit van de signalen die verzonden worden.

DVI staat voor Digital Video Interface.

HDMI staat voor High Definition Multimedia Interface, en daarmee word gelijk het belangrijkste verschil duidelijk:

DVI is een monitor aansluiting, HDMI is een tv aansluiting.

Media is meervoud, en in dit geval betekent het dat er niet alleen beeld, maar ook audio door de kabel gaat.

Het verloopkabeltje voegt audio en video samen, waardoor DVI + digitale audio een HDMI signaal word.

HDMI is dus de vervanger voor de SCART plug, waar DVI de vervanger voor de VGA plug is.

Het gedoe erom, is gewoon een geldkwestie.

Als je een HDMI interface bied op je apparaat, moet je daarvoor betalen aan de rechthebbende van die vier letters HDMI.

DMM wil of kan dat niet betalen, en dus moet je omslachtiger te werk gaan om hetzelfde resultaat te krijgen.

Andere fabrikanten doen daar niet zo lastig over en geven die paar cent (laat het een paar euro's zijn) per ontvanger wel gewoon uit.

OK. Bedankt.

Als ik het goed begrijpt is het dus voor de tv geen verschil en kan de audio over de versterker, echter wil je toch geluid over je tv dan wordt het weer SCART omdat er geen geluidsignaal DVI over gaat ?

DM betaald dus wel HDMI voor de DM500 HD maar niet voor de oudere type's?

;)

Nr.10

Dat heb je niet helemaal goed begrepen.

Als je een ouder type DMM koopt, dan alleen een DVI aansluiting.

In plaats van HDMI moe(s)t je een verloopkabeltje kopen (of die word meegeleverd, dat weet ik niet).

Je kunt dan dus beeld en geluid van de DMM op je tv krijgen zonder per se SCART te moeten gebruiken.

Bij mijn installatie is het zo dat de versterker niet alleen het geluid afhandelt, maar ook het beeld.

Dan is het wel lekker dat dat allemaal door 1 HDMI kabeltje kan.

Kort gezegd, de DM800 heeft een DVI aansluiting en daar zit een DVI->HDMI kabeltje bij. En daar krijg je beeld en geluid over.

Bij de DM500HD heb je gewoon HDMI aansluiting en dat sluit je aan op je HDMI aansluiting van je tv en heb je ook beeld en geluid.

Als je mooier materiaal hebt, dan kun je het doen zoals Mas3 het doet.:)

Het wordt dus een DM 800 HD omdat er een harde schijf in kan.

Nu ben ik echter benieuwd wat voor versterker MAS3 heeft en wat het voordeel is om HDMI (beeld) over je versterker heen brengt?

Zelf heb ik een Harman Kardon en gaat het geluid optisch (naar mijn idee geen geluidsverlies)

;)

Nr.10

Dat heb je hier al eens gezien.

Alle verbindingen in een HDMI kabel zijn digitaal.

Dus beeld, geluid maar ook een extra signaaltje die de apparatuur onder andere vertelt wat er allemaal aan de hand is (wanneer de apparatuur dit signaal ondersteunt).

De versterker gaat dan dus automatisch in de juiste stand.

En de versterker is dan het middelpunt van de installatie geworden in plaats van de tv.

De TV is meer een monitor geworden, maar wel eentje met tv eigenschappen.

Een bijkomend handig punt vind ik dat je niet met je kabel naar 2 plaatsen moet. Alle kabels gaan naar een centraal punt en dan vanaf dat centrale punt 1 of 2 kabels naar je TV, lijkt me ook wel handig, toch?

Dat heb je hier al eens gezien.
Ik was even vergeten dat jij dat was.

Het nadeel van doorlussen vind ik het stroom verbruik. Je blijft verplicht om je versterker aan te zetten.

Maar wil je kwaliteit dan heb je een punt.

;)

Nr.10

Ik had hier even overheen gelezen:

Het wordt dus een DM 800 HD omdat er een harde schijf in kan.
Nja, dan hoop ik dat je een model krijgt wat een beetje normaal doet. Bij de meeste DM800HD's heb je al snel een standaard temperatuur van boven de 40 graden, da's niet bepaald gezond voor een interne HD die dan al zo'n starttemperatuur heeft.

Bij een 500HD kun je er een externe sata aan hangen maarja, dan heb je vermoedelijk wel weer meer stroomverbruik.:biggrin:

Voor dat geld ging ik zelf vermoedelijk toch eens de VU+Duo van wat dichterbij bekijken.

Ik zat te denken aan een clone.

;)

Nr.10

Oh dan betekent het werken met gepatchte firmware, maar da's natuurlijk ook een optie, die zijn een stuk koeler.:)

En in de centjes ook wat minder.

Nr.10

Behoorlijk zelfs.:) Succes met de aanschaf!

Bedenk wel met een clone dat je specifieke images moet installeren.

Ik raad je ook aan je te verdiepen in het veelvuldig uitvallen van de tuners.

Ikzelf had ook een Dm800 clone en ik ben echt echt (2*) blij dat ik ervan af ben.

2 kapotte tuners binnen een maand

Deze had ik rechtstreeks uit china gehaald en van garantie geen sprake.

een kennis van mij uit de buurt had hetzelfde probleem, Ontvanger terug gestuurd naar china 35 euro, 6 weken later weer 35 euro verzendkosten om de ontvanger terug te krijgen. En wat denk je

De ontvanger heeft een maand in een depot gelegen en is nooit afgehaald door de verkoper en is ongerepareerd weer terug..

Ik heb nu een VU+ Duo aangeschaft en ik vind nu ik deze vergelijk ,een DM 800 maar een flut ding , niet voor niets heeft Dream de DM500HD uitgebracht.

Behalve het formaat en de kachel is de DM800 grote winnaar .

Ik zit ook te twijfelen tussen een DM 500 HD en een DM 800 HD.

Het feit dat je een harddisk erin kan bouwen, en dus lekker je tv op pauze kunt zetten en opnemen lijkt me geweldig.

Maar het problematiek met de warmte baart me zorgen. Is dit probleem echt zo groot, of valt het wel mee?

Nog tips voor het ontvangen van Arabsat/badr en Nilesat in Amsterdam met een Triax 110 cm.

Begreep dat ik een motor moet kopen om makkelijk te kunnen switchen, is dan 1 lnb genoeg of alsnog twee lnb's en een motor.

Tips zijn welkom.

p.s. Ik was afgelopen zondag op de Beverwijks bazaar, en inderdaad voor euro 300 heb je inderdaad imitatie, maar je hebt geen garanties.

Welkom op Satellite Fun Amsterdammer.

Maar het problematiek met de warmte baart me zorgen. Is dit probleem echt zo groot, of valt het wel mee?
Nja, dat ligt natuurlijk ook veel aan de kwaliteit van de harddisk die je er in stopt en de plek waar je de ontvanger gaat zetten.

Als ik het goed heb dan zijn de nieuwere types DM800HD toch iets minder warm. Toch is het feitelijk nog een te warme omgevingstemperatuur voor een HD.

Hoe groot het probleem is, daar is moeilijk iets over te zeggen. Iedereen weet dat hoge temperatuur niet goed is voor een harddisk, maar hoe hard de slijtageslag gaat toeslaan is koffiedik kijken.

Misschien kun je er 2 a 3 jaar zonder problemen mee wekren, het kan ook zjin dat ie na een paar maanden al opeens de geest geeft en je al je opnames kwijt bent.

Ze worden gebouwd om er een harddisk in te bouwen dus feitelijk zou je moeten kunnen zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn, maarja.... harddisks en hoge temperaturen zijn gewoon geen goede combinatie.

Overigens zijn die 800HD's dan wel duur op de zwarte markt. Normaliter is het in Beverwijk wel beter met de prijzen dacht ik. De 800HD imitatie vliegt zelfs op marktplaats voor rond de 240 euro de deur uit.

Maar misschien is het beter om wat bij te sparen en een VU+Duo te nemen?

Nog tips voor het ontvangen van Arabsat/badr en Nilesat in Amsterdam met een Triax 110 cm.Begreep dat ik een motor moet kopen om makkelijk te kunnen switchen, is dan 1 lnb genoeg of alsnog twee lnb's en een motor.
Makkelijker te switchen tussen wat?

Een schotel heeft draaitijd nodig. Als je meerdere schotels kunt opzetten, dan kun je zowel makkelijker alsook nog eens sneller switchen door gebruik te maken van 2 schotels en een diseqc switch.

Daarmee bespaar je jezelf de aanschaf van een motor. Een motor is echter wel handig om meerdere satellieten te bekijken. Op een motor heb je slechts 1 lnb nodig.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan