Een harddisk kan het natuurlijk altijd zomaar eens begeven, maar als hij altijd bij hoge temperaturen moet werken is die kans een behoorlijk stukje groter. Doch ik ken ook iemand die er al 2 jaar eentje in heeft zitten.
De DM is wel de meest gebruikte Linux box, maar wel erg duur en de VU+Duo kan ook wat de Dreamboxen kunnen, want de firmware makers die firmware voor de DM maken, maken deze ook voor de VU+Duo. Daarnaast is dit ook nog eens een twin-tuner.
Ik heb hier nog een DM800HD staan, zo goed als nieuw, is misschien hooguit 5x aangesloten geweest, maar ik zou hem graag ruilen voor een VU+Duo.
Maar oke da's ieders eigen keuze natuurlijk.
Een andere optie van de DM800HD is dat je er een externe HD op kunt aansluiten via de e-sata aansluiting.
Echter in dat geval zou ik kiezen voor de DM500HD aangezien deze niet alleen goedkoper is maar ook sneller en moderner. En daar is ook een externe hd op aan te sluiten.
In jouw geval is een draaibare schotel misschien wel handig ja, alleen moet je dan wachten terwijl je schotel draait.
Er zijn ook andere oplossingen waarbij je 1 schotel hebt met meerdere lnb's zoals de T90 waar ik naar verwees. Dat is dan wel wat duurder in initiele aanschaf, maar het schakelen gaat veel sneller, je hebt vrijwel meteen beeld.
Logisch want de schotel hoeft niet te draaien. Dus dat is misschien een idee om over na te denken.