Verstappen in 2025 wederom als beste coureur gekozen door teambazen!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.560
Punten
113
Leeftijd
62
Verstappen is ook voor 2025 wederom door de teambazen verkozen als beste coureur van het jaar, ondanks dat hij geen WK is geworden.
Teambazen van Red Bull en Ferrari hebben niet gestemd, de overige 8 waren unaniem over dat Verstappen de winnaar was.
Dat wil dus zeggen dat -ook- McLaren hem als beste verkozen heeft.

Ferrari heeft zich vermoedelijk (denk ik zelf) onthouden van stemming om niet nog harder tegen Hamilton te schoppen, die deze titel in 2020 nog haalde maar nu niet eens meer in de top 10 staat. Dat deze twee zich onthouden hebben was vreemd genoeg alleen bij de Telegraaf te lezen voor zover ik kon zien.
Verrassende stijger..... Alonso! Die steeg naar plek 5.

Norris, Piastri en Russel staan in die volgorde op plek 2 t/m 4.

Eerder deze maand werd Verstappen al in het zonnetje gezet met de Action of the Year-prijs van autosportfederatie FIA. De Red Bull-coureur kreeg deze prijs voor zijn inhaalactie op Piastri tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna in mei.

Bron: diverse bronnen

En vandaag werd bekend dat hij ook als beste coureur 2025 werd verkozen door de andere coureurs.
Zelfde als verleden jaar met Norris op de 2de plek!

Toch een prestatie!

Ja, en die zak hooi en matennaaier op de 3e plek......

En dan lees ik elders het volgende :
Hamilton weigert toe te geven dat Verstappen de beste coureur van ‘25 was

Wat natuurlijk de grootste onzin is, hij heeft geen stem uitgebracht maar dat is wel iets heel anders dan te stellen dat hij weigert toe te geven dat Max de beste is geweest in 2025.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even de hele grote letters wat kleiner gezet.

Inderdaad is dat weer stemmingmakerij van GPBlog want zoals je al schreef heeft Hamilton gewoon het formulier niet ingevuld, dat is behoorlijk nuance verschil. Daarom kijk ik ook niet zo graag op die site als het eventjes niet hoeft.
Het is me niet bekend in hoeverre hij voorgaande jaren wel of niet dat formulier heeft ingevuld, heb ik niet opgezocht, misschien doet ie dat maar zelden.

Jij enig idee of toevallig daar iets over gelezen?

Nee, ik heb eerlijk gezegd zulke zaken nooit bijgehouden maar ben van mening dat iedereen vrij is in het wel of niet uitbrengen van een stem, wat ik dan erg jammer vind, en dat geef jij ook al aan in jouw reactie, is dat het jammer is dat de pulp journalistiek er een dusdanige commerciele draai aan geeft en woorden/zaken volledig uit hun verband kunnen trekken.
Wat ik daar niet in snap is dat zulke dingen gewoon geschreven kunnen worden, er zijn genoeg mensen die dat lezen en zo interpreteren als de riooljournalistiek dat graag ziet.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan