video bestand naar pc

W

wiha

goedemiddag

Hoe kun je een opgenomen bestand van je dreambox 7000 (PLI) via DCC naar je pc zetten,

en als ik me niet vergis is dat dan een TS bestand hoe maak ik daar een mpeg of avi van om dat te bewerken met bv Pinnacle .

wiha

Volgens mij moet Pinnacle zelf gewoon in staat zijn om .ts bestanden te behandelen.

Om filmbestanden naar de Dreambox te zetten kun je beter DreamTSMan gebruiken. Ook weer in onze downloadsectie bij Dreambox utilities te verkrijgen.

Dat maakt de zaken veel gemakkelijker en dit programma kan ook meteen de eventueel opgesplitste .ts bestanden als 1 groot bestand op je pc zetten. Dat maakt het vaak gemakkelijker om te bewerken.

Zelf gebruik ik DVR-Studio Pro om dan het .ts bestand om te zetten naar mpg of dvd formaat, dat werkt erg gemakkelijk alleen deze is niet gratis.

Doch zoals gezegd kan dat bij mijn weten ook met Pinnacle Studio.

Er is ook nog een convertor, kost dacht ik alles bij elkaar 30 euro maar daar heb ik geen ervaring mee. En dan is er nog een freeware tool die hdtv .ts bestanden omzet naar mpg2 bestanden maar ik durf niet te zeggen of die ook met normale .ts bestanden om kan gaan.

Deze kun je hier (klik) vinden.

black tiger

Als ik DCC open en ik zet de ip code van de dreambox daarin dat staat er Netwerk OKE dat gaat van rood naar groen.

verder telnet connected

FTP connected

model dm7000 detected

bootmanager not found

dan ga ik naar ftp map :hdd /media hdd.

;movi , en daar zie ik de bestanden staan

hoe nu verder

ik heb ook de dreamtsman gedownload via google

deze geinstaleerd na inbrengen ip code dreambox vind die ook die bestanden

maar als ik erop klik zijn ze vertrokken

volgende bericht te zien laufzeit fehler ,element nicht gefunden.

kun je me de link sturen waar op de site een betere versie staat.

of wat doe ik fout

ik heb ook de dreamtsman gedownload via google
Waarom via Google? Ik had toch aangegeven dat die hier in onze eigen downloadsectie te vinden is?

kun je me de link sturen waar op de site een betere versie staat.
Linken doe ik liever niet aangezien links kunnen wijzigen, je kunt beter gewoon een beetje leren navigeren op het forum dan kun je later ook andere zaken gemakkelijk terug vinden. In de rechter kolom naast het forum, bovenaan bij Site Navigatie op Downloads klikken, dan Dreambox klikken en dan Utilities.

Onderaan ergens in die lijst, misschien voor jou op de 2de pagina vind je DreamTSman 2.2.9.

Maar ik denk niet dat die versie je verder gaat helpen als het nu ook niet lukt tenzij de versie die jij van internet hebt een oudere versie is.

Zorg in elk geval dat DCC afgesloten is als je met DreamTSman gaat werken.

Het kan even duren voordat DreamTSman alles gevonden heeft. Voor de films komen er dan gele blokjes zichtbaar met de letters IS er in als ik het goed zie.

Selecteren met de linker muisknop, dan rechter muisknop drukken en kiezen voor "Download Movie (TS-file)."

Als dat niet werkt kun je met DCC in de map /media/hdd/movie ook de bestanden zien en daar kun je dan ook de .ts bestanden mee selecteren en naar je PC kopiëren, maar dan moet je ze daarna zelf weer aan elkaar gaan plakken. Vandaar dat DreamTSman normaliter beter werkt.

Heb je misschien Vista of Windows 7 ofzo?

black tiger

het is mij gelukt om na het installeren van dreamtsman 2.2.9 ( nu gemakkelijk te vinden) een ts bestand naar mijn pc windows xp te zetten

maar wel DCC uitgezet toen ging dat zonder problemen.

Omzetten gaat niet met Pinnacle studio 11.1 ondersteund ts bestand niet.

toen heb ik het geprobeerd met HDTV to MPEG2 v1.11.94

en dat gaat echt perfect Black Tiger

prima beeld en geluid

bedankt voor jou geweldige hulp

nu nog 1 heel domme vraag want dit bestand staat al een paar jaar op de hdd van de dreambox.

HOE KAN IK OPNEMEN MET DE DREAMBOX 7000 MET PLI

Wiha

Fijn te horen dat die hdtv to mpeg2 ook goed werkt, het is fijn om dat met zekerheid bevestigd te hebben dan kunnen we dat bijv. ook weer adviseren aan anderen.(Y)

nu nog 1 heel domme vraag want
Domme vragen bestaan niet in onze optiek. Dom is degene die vragen heeft en ze niet stelt want die zal niet wijzer worden. Er bestaan dus alleen domme antwoorden.:biggrin:

Maar om op je vraag terug te komen... over het algemeen gaat dat als volgt (als je een HD in de ontvanger hebt):

1.) Zet de zender op waarvan je wilt opnemen

2.) Druk nu 1x op de OK knop zodat de now/next info in beeld komt.

3.) Druk dan op het knopje "video" op je afstandsbediening (rechts schuin onder de OK knop). Dan zie je opname knoppen in beeld komen daar waar de now/next info was. De ontvanger staat nu in video mode.

4.) Druk nu op de "Radio" knop onderaan. Daar staat een rood bolletje onder aangegeven en dat betekent opnemen. Eigenlijk al die kleine tekentjes onder de 8 knoppen die daar zijn (de 4 kleur knoppen en de 4 knoppen daaronder) zijn voor de video bediening.

Een andere optie om op te nemen is op menu drukken, dan timer en dan via de timer in te stellen wanner de Dream moet opnemen.

Tussendoor kun je rustig epg kijken en now/next. Ook even op OK klikken dan dan weer de video knop. Denk er wel aan dat als je de opname wilt stoppen, de Dream weer even in video mode moet en dan kun je op de TV knop drukken, daaronder is immers het zwarte vierkantje (stop teken voor videorecorders etc.) aangegeven.

Misschien is er nog een snellere methode, maar op deze wijze doe ik het altijd.

Ook ik heb PLi® op mijn 7000 staan, en daar werkt het dus nét iets anders.

Als je eerst op OK drukt, krijg je de lijst met programma's te zien.

Druk je daarna op de video knop, dan verandert de weergave naar de volgende van de 3 mogelijke.

Zo kom je er dus niet.

Sla daarom BT's tweede stap over.

Druk op de video knop.

Je krijgt gelijk de now/next info te zien.

Zie je daarnaast de grote volume knop, druk dan nogmaals op video.

Nu zie je de bedien elementen van de videorecorder in plaats van de volume knop.

Druk je nu op de radio knop, dan ga je opnemen.

De andere functies komen overeen met de kleuren die je op je scherm ziet (en de afstandbediening).

Je kunt overigens de manier hoe de afstandbediening werkt anders instellen.

Ik weet niet of BT dit anders heeft staan als ik, maar voor jou is het nu een kwestie van deze twee mogelijkheden uitproberen.

Je kunt overigens de manier hoe de afstandbediening werkt anders instellen.Ik weet niet of BT dit anders heeft staan als ik,
Klopt, bij mij staat hij standaard, maar bij diverse firmware is de gebruikte standaard instelling wel anders.

Dan staat bij de Pli dus de mode van de afstandsbediening standaard op Neutrino denk ik, dan krijg je bij OK de zenderlijst te zien.

De images die hier op de Dreamboxen staan hebben de afstandsbediening allemaal standaard op Enigma mode staan. Dan krijg je bij OK de now/next en moet je op de halve maantjes klikken om de zenderlijst te zien.

Bedankt voor de correctie/aanvulling Mas3.

Mensen met Pli (en misschien nog andere firmware) kunnen zich dus houden aan de uitleg van Mas3.

Meelezers met Nabilo en Gemini kunnen mijn handleiding volgen.

hartelijk dank black tiger & Mas3

ik heb beide adviesen geprobeerd en ze doen het beide perfect

alleen moet ik de timer nog proberen

met de timer functie zal de dreambox wel aan moeten staan denk ik hij zal wel niet auto opstarten, en moet hij dan ook op de zender staan die ik wil opnemen. en kan ik tijdens opnames op een andere zender kijken.

nog bedankt voor advies

wiha

Hoi.

De 7000 is geen dubbeltuner en daarom is het niet waarschijnlijk om een ander programma te kijken dan dat dat je opneemt.

Waarschijnlijk, omdat ik dat zelf nog nooit geprobeerd heb.

Misschien toch mogelijk, wanneer je een programma kijken zou dat op dezelfde transponder zit.

Zoals kijken naar Discovery channel terwijl je RTL 4 opneemt.

Discovery, Animal planet, Eurosport, Cartoon Network, TCM, tv Oranje, Hallmark, RTL4, RTL5, RTL7, en RTL 8 delen 1 transponder bijvoorbeeld.

Ook de andere Nederlandse zenders delen transponders, er zijn 3 "Nederlandse" transponders op Astra 1.

Misschien even uitproberen en dan hier melden of het werkt.

met de timer functie zal de dreambox wel aan moeten staan denk ik hij zal wel niet auto opstarten, en moet hij dan ook op de zender staan die ik wil opnemen. en kan ik tijdens opnames op een andere zender kijken.
Als het goed is kan hij met de timer ook op standby staan, maar beter is om hem aan te laten staan, het van standby naar "aan" schakelen werkt namelijk niet altijd even lekker vanuit de timer.

Dat geldt ook voor de optie van een zender opnemen en een andere zender kijken. De enige mogelijkheid om dat te doen is zoals Mas3 al aangeeft. Met een Common Interface module kan dat in principe wel, moet wel een bepaalde setting actief zijn en zoals Mas3 al schreef, op dezelfde transponder en ook dezelfde polariteit, maar da's meestal toch wel het geval.

Echter ook dat wil nogal eens mis gaan op het moment dat je naar een andere zender schakelt. Ook kan dat verschillen per image. Mij wilde het met de Nabilo een aantal maanden geleden niet lukken.

Wij doen hier meestal opnemen met de satelliet ontvanger, en dan de andere zender via de kabel kijken. Dan moet je echter wel nog kabel hebben en dat is niet bij iedereen het geval.

black tiger & mas3

ik heb de opname via de timer getest

1 de timer ingesteld op omroep friesland.

2 ben weer gaan kijken naar schaatsen Ned1

3 op het moment dat de timer was ingesteld schakelde te dreambox naar omroep friesland.en ging opnemen

4 ik ben weer gaan kijken naar ned1 (met de dreambox)

5 nadat het programma op friesland was afgelopen gaan kijken in bestanden en het programma was keurig opgenomen .

dus ik ben tevreden met het geen mijn dreambox nu doet

ik heb de dreambox 3 jaar en heb er nooit iets anders mee gedaan dan tv modus.

dank zij het forum kom ik er achter dat de dreambox veel meer kan.

bedankt wiha

Nou kijk aan, dan hebben wij ook een bevestiging dat het nog steeds kan, waarvoor dank!

Ja met de Dreambox is best een boel mogelijk, het is echt een leuke ontvanger, alleen zonde dat DMM de 8000 overdreven duur heeft gemaakt.

Als je nog dingen ziet of vragen hebt, kom ons gerust bezoeken!

Nou dan ben ik toch wel heel benieuwd hoor.

Volgens mij zit omroep Friesland niet op dezelfde transponder als Nederland 1.

Het zou kunnen zijn dat ie wel op dezelfde polarisatie en ook hoge band zit, maar volgens mij zit ie zelfs op een andere satellietpositie.

Ben je zeker dat het hele programma is opgenomen ?

"Volgens mij" betekent dus dat ik me zou kunnen vergissen....

Mas3

hij heeft een programma van 15 min helemaal opgenomen op omroep Fryslân tewijl ik naar ned 1 zat te kijken.

wiha

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan