voeding stuk ???

H

hanny

Hoi

Ik heb hier een echostar DSB-2000 die eigenlijk prima werkte
voor de nl kanalen maar plotseling ging hij uit en geen
leven meer er in, ik vermoet dat net als bij andere ontvangers veel voor komt de voeding er uit ligt wie heeft hier ervaring
mee wat kan er stuk zijn ???
graag bericht
grtn Hanny
 
Ik heb een echostar 3000 gekregen die ook kompleet "dood" was.
Idd een voedingsprobleem bij mij, lag een soldeereilandje los op de print waardoor er geen spanning op de ontvanger kon komen.Kwestie van de multimeter pakken, en vanaf de 230 net entree de spanning volgen tot waar hij op houd...Succes.
 
hanny zei:
wat kan er stuk zijn ???
graag bericht
grtn Hanny

Je moet ALLE! elko's in de voeding vervangen, en dan zal deze wel weer werken.

Wat ook wel eens wil gebeuren met deze bak, dat waneer je een lnb gebruikt die heel veel stroom trekt de voeding gewoon niet aan springt, dit kan je heel simpel testen door ff de coax uit de ontvanger te pluggen, en de ontvanger dan aan te zetten, later plug je de coax weer in, en dan blijft de ontvanger wel werken!

Het is gewoon een secabak met een gebruiksaanwijzing, Dus vervang de elko's in de voeding maar en wees een beetje lief voor hem, en je zal zien dat er wel weer leven in komt...:biggrin:

GR Fred.
 
Inderdaad zoals twilight al vertelde de elco's vervangen soms gaat er ook een zener diode kapot.

Soms kan je het horen als een voeding kapot is dan staat deze te tikken als dat zo is dan zijn zeker de Elco's kapot.

Sorrie voor mijn late reactie op dit onderwerp
 
Hallo

Ik heb in de laatste 10 jaar diverse Echostar Receiver en alle zijn defect gegaan dooardat de voeding kapot was

AD2500IP, voeding defect, daardoor flash defect, niet te repareren
AD3000IP, voeding defect, daardoor flash defect, niet te repareren
AD3600IP Viacess, nieuwe voeding
DVR7000IP Viacess, reeds een mal de voeding vervangen. Hij is nu weer een langzame dood aan het sterven. (Bij het starten duurt het 10 min voordat het beeld geen blokvorming meer heeft). Ik hoop met deze Receiver nog een jaar te kunnen werken totdat er eindelijk HDTV Receivers zijn die een Motorsturing hebben en ook normale DVB-S kunnen ontvangen en dat alles zonder de kinderziekten.

Ik zal de voeding een door meten en kijken of het werkelijk lekkende Elco's zijn
 
@ Gerard_Dirks in de meeste gevallen begint het inderdaad met de elco's.
Ik zal ook gelijk het antwoord geven waarom die dingen kapot gaan in veel gevallen gebruikt de fabrikant onderdelen die goedkoop zijn en word er niet naar de kwaliteit gekeken en al helemaal niet naar de temperatuur die ze kunnen verdragen.

Kleine tip gebruik elco's die boven de 100 graden kunnen verdragen in de meeste gevallen kom je dan uit in de philips elco's.
Kijk ook even naar de weerstanden in de buurt van de elco's in welke staat deze verkeren soms zien ze er goed uit maar zijn ze dat ook niet.
 
Bedankt

Betreft het hier alleen de Elco's op de voeding of ook die op het Mainboard?
 
In de meeste gevallen alleen de elco's in het voedings gedeelte.

Ik heb in een aantal gevallen ook mee gemaakt dat de elco's die in de buurt van het ontvangst blikje dat is waar de antenne binnen komt ook defect waren maar dit kwam omdat de ontvanger geheel agesloten had gestaan in een kast zonder dat de warmte ergens naar toe kon gaan dat is echt heel slecht voor een Satelliet ontvanger.

Ook voor Pc's is dit heel slecht.
 
Let op,

Na het vervangen van de elko's opnieuw een zendelijst laten scannen, menu optie 5, 5, alles vervangen.

Na de scan zal de ontvanger weer goed werken!

Doe je de scan niet, dan lijkt het erop dat de flash defect is, ontvanger gaat staan blokken, of geeft helemaal geen beeld. en de meeste mensen die het niet weten van de kanalen scan gooien de echostar dan vaak op de bult....en das jammer.

GR Fred.
 
twilight zei:
Let op,

Na het vervangen van de elko's opnieuw een zendelijst laten scannen, menu optie 5, 5, alles vervangen.

Na de scan zal de ontvanger weer goed werken!

Doe je de scan niet, dan lijkt het erop dat de flash defect is, ontvanger gaat staan blokken, of geeft helemaal geen beeld. en de meeste mensen die het niet weten van de kanalen scan gooien de echostar dan vaak op de bult....en das jammer.

GR Fred.
De voeding heeft 30 elco's, van klein tot groot. Ik heb echostar opgebeld. Voor 30 ?uro krijg ik een replacement als ik de oude stuur. Als ik een nieuwe wil hebben kost het mij ? 70.

Wat kosten 30 elco's inkl. solderen, etc? wat adviseer je mij. Het probleem is dat ik geen schema heb. zo ik weet niet eens welke ik bestellen moet. Moet ze eerst uitbouwen markeren en dan bestellen. Als je een schema hebt hou ik mij aanbevolen
 
Els je er echt helemaal geen verstand van hebt, zou ik de ouwde uitbouwen en deze opsturen naar onze "vrienden" in Almelo.

Voor 30 euro wordt je voeding hersteld, en een paar dagen later kan je deze weer inbouwen, zenders laten zoeken, en klaar is kees...

GR Fred.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan