Volume van Dreambox 500

Dus daarmee heb je ook niet meer het probleem dat het geluid van de TV harder klinkt als je de Dreambox uit zet?

Zou op zich wel vreemd zijn als het daar dan wel in gefixed zou zijn en in de nieuwere versies van de DM600 niet.

Ik heb ook nog wel eens gezien dat je in de TV het volume van AV kanalen apart kunt aanpassen, los van de normale 1,2,3 etc kanalen. Maar ik weet niet precies hoe je die Dream aansluit. Scart, Tulp...?

Mijn 500 (metzonder plus) heeft een scart aansluiting, een tulp aansluiting voor video, links en rechts, maar ook een optische uitgang.

Als je die laatste gebruikt om een stereo installatie te voorzien van geluid, zul je genoemd probleem nooit hebben.

Zoals bekend, is dat sowieso de beste manier van aansluiten.

Ik heb alleen satelliet signalen in huis, dus ik weet niet of er verschillen zijn met kabel of digitenne.

Ik sluit ook altijd het best mogelijke signaal aan, in dit geval dus RGB via de scart plug.

Ik heb ook gewoon de 500 aangesloten via de scart. Maar die dingen hebben gewoon het euvel dat je vergeleken met normale zenders de TV harder moet zetten om hetzelfde volulme te krijgen.

Dat ligt niet specifiek aan het kabelsignaal. De 7000 had dit probleem niet, de Nokia 9600 ook niet. Maarja, ding staat op de slaapkamer dus hoeft toch niet zo hard, alleen effe vervelend als je hem uit zet voordat je de tv uit zet, dan krijg je even wat harder volume.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan