Voor de treinen liefhebbers

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Dit jaar zijn er weer een stel afleveringen gepost van de Duitse serie "Stars der Schiene".
Dit is een heel mooie Duitse DVD serie waarin Duitse treinen belicht worden oud zowel als nieuw dus elektrisch, diesel of stoom.
Veel worden/werden ook geexporteerd dus je zag ze ook buiten Duitsland en bovendien kunnen tegenwoordig veel op meerdere spanningen rijden.
Het is natuurlijk wel in de Duitse taal maar het commentaar is wel uit te zetten.
Ik neem aan dat er nog geen vertalingen zijn.
Een tijd geleden heb ik er eens wat gedownload en ze zijn best goed.

Maar schrik niet, er zijn 76 afleveringen!!
Die zijn allemaal pakweg een jaar geleden gepost geworden dus je moet kiezen.
Zoeken naar "Stars der Schiene" of "Baureihe".
Ze zijn niet gepost in de groep a.b.multimedia.rail waar wel veel ander spul staat.
Dat is echter vaak Engels en Nederlandse subtitle zul je weinig vinden.
Baureihe is dus het type en je vindt het door te googelen naar "Baureihe xx" zodat je niet blind bezig bent.

Grtz.
 
Ook de serie Rail Away is nog te vinden zag ik.

Dat zijn DVD's met een paar afleveringen.
Ik heb er een paar een tijd geleden gedownload en ik zag dat die twee-talig zijn, dus via de taal (gesproken) in te stellen in het Engels of Nederlands.
Heel veel zijn nog geen jaar geleden gepost en ik neem aan dat daarvoor hetzelfde geldt.
Dus wie goesting heeft!

Grtz.
 
Deze week bij de Aldi veel treinspul in de aanbieding merk MARKLIN.
En diverse modelbouwhuisjes.

Voor de liefhebbers natuurlijk
 
Ja klopt. Zie je meteen wat het spul kost. De startset kost 99,99 en de huisjes zijn iets van 30 euro. Op zich wel te doen.

Helaas heb ik een kast vol met Lima spul, dat brengt niks op anders kon ik de switch naar spoort N (dat Minitrix en/of Fleischmann N) maken. Dat spul is tweedehands ook wat te duur geworden voor m'n budget.

Vroeger spaarde ik ook films, toen inderdaad delen van de serie Rail Away. Maar het wordt zoveel allemaal. Ben aan 't wachten op ruimte (lees: als een van m'n dochters op haar eigen gaat wonen), zodat ik die treinen weer eens op kan zetten. :)
 
Vroeger was modelbouw mijn vakgebied en ik bouwde er flink op los. Maar inmiddels is het onbetaalbaar geworden zeker omdat het meeste ook digitaal is geworden.
Maar heeft iemand er geen hekel aan om wat rond te speuren dan zijn er op deze veilingsite regelmatig mooie dingen te vinden en soms nog eens redelijk goedkoop.

http://veiling.catawiki.nl/modeltreinenveiling/woensdag


 
Bedankt voor de tip, zal er eens gaan kijken!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan