vraag

P

ploeger

ik heb mijn dreambox weer aangesloten op de router.
nu ken ik wel via mijn comp,, de dream benaderen,
maar met mijn afstands bediening niet .
wie weet het..

er zitten 2 langwerpige ronde dingen onder het klepje van de afstandsbediening...

misschien dat het daar aan ligt ..

Staat de ab wel op dream en niet op tv?

;)
Nr.10

dat staat goed het is dat hij geen internet verbinding maakt
dat vin ik raar .
wel via mijn comp,.

Staat de nameserver en gateway goed. en het vinkje bij dhcp uit.

Te vinden onder hoofdmenu-> instellingen ->geavenceerde instellingen ->com. instellingen.

;)
Nr.10

ja dat staat goed .,
ik ga er nog wel even mee bezig.
bedankt voor je snelle antwoorden.

Suc6

;)
Nr.10

Kan zijn dat de site waarmee hij verbinding wil maken er uit ligt of niet meer bestaat.
Wat je anders eens kunt doen is een telnet verbinding naar de Dreambox maken vanaf je pc.
Dan doe je:
ping www.duckfiles.org <enter>
Met ctrl-C kun je dat weer stoppen, als je antwoord krijgt dan heeft hij toch verbinding met internet.

ik moest de hostname aan passen.
dat is goed ./nu ken ik met mijn afstands bediening op het net komen.
maar nu wil het niet via mijn comp.
wie weet de oplossing./

Ik heb de posting even hier er onder geplakt, want het is beter dit gewoon in dezelfde thread verder te behandelen.

Hostname. Grappig. Heb je soms beveiligingen aangebracht in je router ofzo? Want normaliter heeft de Dreambox als hostname Dreambox of zelfs helemaal niets, in de hosts file zie je dan het volgende:
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost

En zo hoort het eigenlijk ook.

Maar als nu een en ander niet van je pc wil, dan heb je waarschijnlijk ergens een conflict, naamsconflict of ip conflict. Dat is moeilijk te bepalen dan hebben we toch wat gegevens nodig.
Zo bijv. hoe heb je de hostname van de Dreambox aangepast en welke hostname heb je hem gegeven?
Welk ip adres heeft de Dream en krijgt deze dat al of niet automatisch?
Welk ip adres en welke computernaam heeft je computer?

hostname moet je doen in een cabel router.
als ik via dcc dan geeft hij de ip door 192.168.2 ??
vul ik die bij de dream in dan werkt het niet raar maar waar.

Volgens mij heb je een cijfer te weinig, achter die 2 komt ook nog iets bijv. 192.168.2.10.
De hostname is normaliter alleen voor internet dus ik neem aan dat je een kabel aansluiting hebt.
Let dan even op, want als je die hostnaam ook in je pc hebt staan, zal je pc niet op internet komen. Verander in dat geval de pc-naam naar iets anders bijv. pc1 ofzo, maar haal die hostnaam weg wat je van je kabelprovider gekregen hebt, dan ontstaat namelijk een naamsconflict en werkt het niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan