De nummers worden in PLi® op volgorde toegewezen waarin je ze opzoekt.
Bij mij is astra 1 dus positie 1, hotbird is 2 en astra 3 is 3 en zo voorts.
Ik meen dat de volgorde dan nog aangepast kon worden maar tis al weer ff geleden dat ik er mee aan de slag ben geweest.
als je microswitches goed werken, dan hoef je niets in te stellen want dan stopt je motor dus hardwarematig.
Maar wel de limieten opzoeken is wel zo netjes.
Toen ik de V-box2 net had, heb ik de limieten met de afstandbediening van het ding opgezocht en zo ingesteld.
Maar later heb ik de v-box een aantal malen gereset waarbij dit weer verloren is gegaan.
Zou ik 'm nu langer laten draaien dan wat maximaal mogelijk is, dan komt er dus een foutmelding op de v-box, omdat die geen pulsen meer terugziet terwijl ie wel probeert om de motor te laten draaien.
Er is tweeweg verkeer tussen v-box en dreambox, want een en ander kun je in de dreambox weer terug vinden.
Je coördinaten ingeven heeft alleen zin bij apparatuur die Usals ondersteunt, en dat doet de v-box niet.
Wel zijn er een aantal voorgeprogrammeerde satellieten in je v-box en als je het ding zo afstelt dat er eentje klopt, zou de rest ook kunnen kloppen.
Maar aangezien die box pulsen telt en kan werken met heel veel verschillende motoren, kunnen de verschillen in wat 1 puls doet ook heel erg afwijken.
Dan moet je dus echt gaan zoeken en de resultaten opslaan.
Wat ik destijds gedaan heb, is een satelliet geselecteerd, dan een transponder die mij wel ok leek geselecteerd en vervolgend met telkens een stapje oost of west in de richting van die satelliet gegaan.
Op een gegeven moment zie je dan dat de signaalmetertjes uitslaan.
Om er zeker van te zijn dat je de goede satelliet te pakken hebt en niet toevallig naar een transponder met dezelfde instellingen op een andere satelliet zit te kijken, heb ik dan iedere keer een paar andere transponders getest, waarbij ook geschakeld werd tussen horizontaal en vertikaal.
Eenmaal gevonden heb ik 'm dan opgeslagen waarbij ze dus zowel in de ontvanger als in de motor worden opgeslagen.