Vraagje over longitude latitude,

S

stephopper

Nu heb ik mijn coordinaten ingevult maar kom daarachter nog een config tegen van north east south. en kom er niet echt uit wat er achter lat. en long moet staan?

Het gezocht op ww maar wordt daar niet echt wijs van. en om klakkeloos iets te doen waar ik niet zeker van ben voor ik niet uit.

Ik ga werken met een vbox omdat ik een motor heb die 36 volt nodig heeft.

Grtz/Sth.

Aan de coördinaten heb je niets, omdat de Vbox geen usals ondersteunt.

Ik heb mijn v-box ingesteld door handmatig met de afstandbediening van de dreambox satellieten te zoeken, en die een nummer toe te wijzen.

Die nummers worden dan in de v-box opgeslagen.

Dit werkt prima maar is wel ff wat werk.

Helemaal 100 % is mijn installatie niet afgesteld waardoor ik niet enorm veel satellieten pak, en omdat mijn installatie binnenkort uitgebreid gaat worden, ga ik over naar een ander systeem (een wave frontier).

Zoals eerder gezegd, ik gebruik de PLi® images en weet dus niet precies hoe een en ander in Nabilo zit.

@Mas3

Dus kan ik de coordinaten weer uit het menu halen?

Ik werkte voorheen met hummax en dat werkte perfeckt. de meenste sats kwamen in beeld.

Dus wat ik nu begrijp is de schotel handmatig op positie sats te sturen en dan vastleggen in dreambox of vbox? trouwens zou ik toch ook eerst een oost west limiet moeten invoeren? of beveiliggen. dit doe ik ook meganisch dmv microswitz in motor zelf. maar moet toch ook software matig? en de nummers van posities sats worden die ook auto toegewezen? in de vbox?

Ik gebruik nu image gemini darkstar2 gaf problemen, en gemini werkt tot dus ver zeer stabiel.

Mvg/Sth.

De nummers worden in PLi® op volgorde toegewezen waarin je ze opzoekt.

Bij mij is astra 1 dus positie 1, hotbird is 2 en astra 3 is 3 en zo voorts.

Ik meen dat de volgorde dan nog aangepast kon worden maar tis al weer ff geleden dat ik er mee aan de slag ben geweest.

als je microswitches goed werken, dan hoef je niets in te stellen want dan stopt je motor dus hardwarematig.

Maar wel de limieten opzoeken is wel zo netjes.

Toen ik de V-box2 net had, heb ik de limieten met de afstandbediening van het ding opgezocht en zo ingesteld.

Maar later heb ik de v-box een aantal malen gereset waarbij dit weer verloren is gegaan.

Zou ik 'm nu langer laten draaien dan wat maximaal mogelijk is, dan komt er dus een foutmelding op de v-box, omdat die geen pulsen meer terugziet terwijl ie wel probeert om de motor te laten draaien.

Er is tweeweg verkeer tussen v-box en dreambox, want een en ander kun je in de dreambox weer terug vinden.

Je coördinaten ingeven heeft alleen zin bij apparatuur die Usals ondersteunt, en dat doet de v-box niet.

Wel zijn er een aantal voorgeprogrammeerde satellieten in je v-box en als je het ding zo afstelt dat er eentje klopt, zou de rest ook kunnen kloppen.

Maar aangezien die box pulsen telt en kan werken met heel veel verschillende motoren, kunnen de verschillen in wat 1 puls doet ook heel erg afwijken.

Dan moet je dus echt gaan zoeken en de resultaten opslaan.

Wat ik destijds gedaan heb, is een satelliet geselecteerd, dan een transponder die mij wel ok leek geselecteerd en vervolgend met telkens een stapje oost of west in de richting van die satelliet gegaan.

Op een gegeven moment zie je dan dat de signaalmetertjes uitslaan.

Om er zeker van te zijn dat je de goede satelliet te pakken hebt en niet toevallig naar een transponder met dezelfde instellingen op een andere satelliet zit te kijken, heb ik dan iedere keer een paar andere transponders getest, waarbij ook geschakeld werd tussen horizontaal en vertikaal.

Eenmaal gevonden heb ik 'm dan opgeslagen waarbij ze dus zowel in de ontvanger als in de motor worden opgeslagen.

In prenciepe moet het lukken want het komt overheen met het hummax alleen kreeg ik daar toegewezen niet opvolgende positie nummers. misschien dat die gegevens uit de humax kwamen? uit de dreambox weet ik niet maar zal wel loslopen.

Ook de oost west limieten had ik ingesteld in de v-box. helaas kan ik nog niet uitproberen want de huidige motor is stuk de draaispindel en end lager zijn verrot en zeer angetast door roest. dus haal morgen een nieuwe 18 inch.

En dan gaan we er ff rustig bij zitten.bedank alvast voor wat nadere info.

Grtz/sth.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan