vu solo2

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Luitjes,

Ik heb een probleem met mijn solo2.

Gisteren om19.30 uur geschakeld van radio naar tv naar npo1 en het gaf zwart beeld.
Het bleef zwart op alle 23,5 kanalen, zowel ned. en belgie. Wel beeld op 19,2 en 28,2.
Toen op de slaapkamer mijn max 1000 gestart en gaf beeld op alle satellieten 19,2 , 23,5 en 28,2.
Mijn 2e kaart van de slaapk. in de vu solo2 gestoken en starten, maar alleen 19,2 en 28,2 dus geen 23,5.
Nieuwe solo2 flash geinstalleerd maar geen verbetering. Op 23,5 geen beeld alleen 19,2 en 28,2.
Wie heeft een idee.
mvg
rolsat :)
 
Welke heb je erin gestopt openpli dan ben je je oscam en cccam kwijt die komt niet mee namelijk
 
Beste pikkie,
Ik heb openpli en heb oscam er in geplugd
gr
rolsat
 
Diseqc instellingen misschien, heb je wel signaal op 23 graden? Anders misschien even zenders opnieuw scannen op 23 graden.

B.
 
Gooi de VU is naar de slaapkamer als dat kan er kan ook in de switch buiten iets fouts zitten
 
Geen 23,5 dus probeer eerst eens een FTA zender op 23,5 (ongecodeerde zender dus)? Dan nog geen beeld, kijk naar de signaalsterkte is die 0 dan is waarschijnlijk de kabel niet goed of de lnb (uitgang), we nemen aan dat:

- je tuner configuratie goed is
- je zenderlijst goed is
- je van dezelfde lnb beeld hebt als op de slaapkamer

Eerst dan kabel controleren: f-connector(s) etc...
 
Beste luitjes,
De Diseqc instellingen stonden goed op de 3 astra's.
Via signaalzoeker kreeg ik ongeveer 14,5 db op de 23,5 astra dus niet verkeerd.
Via met de max1000 kreeg ik 13,8 db op de astra 23,5.
De beide cd kaarten geven geen problemen naar de 3 astra's  met de max
gr rolsat
 
14,5 db dan kun je kabel, connectoren, lnb en tuner config (image) uitsluiten als oorzaak.
Waar het aan kan liggen:

- zenderlijst
- emu/ci
- kaart abo
- kaart entitlements
 
Kaarten blijkbaar niet, heeft wel beeld op zijn andere box, dus blijft inderdaad over zenderlijst of emu/ci.
Zoals ik hierboven al aangaf eerst zenders opnieuw scannen en mocht dat niet helpen even een andere settingslijst proberen, probleem kan in zijn xml zitten.

B.
 
Kan ook de cccam zijn of de oscam metname oscam wordt mee gerotzooid op dit moment.
 
Kaartlezer ook niet denk ik, op 19 graden heeft hij wel beeld of heeft canaal digitaal daar inmiddels alles al afgeschakeld ?
@rolsat heb je wel beeld op de free to air kanalen op 23 graden of ook niet?

B.
 
Boets zet eens een prio erbij in.
 
Hallo Boets en Pikkie,
Jullie ideeen omtrent kanalenlijst, cccam en oscam, alvorens eerst een nieuwe flash installeren, zodat kanalenlijst, cccam en oscam ga proberen.
Dit is nog mogelijk.
gr
rolsat :klappen:
 
Schone image plaatsen voor Vu is openvti en en openvix het beste schone cammen erin zetten dan zou het goed moeten zijn openpli updates zijn niet altijd correct voor de Vu
 
Hallo Luitjes
Heb een nieuwe flash geinstalleerd met de 3 astra's, het loopt weer alle satellieten.
Heren bedankt voor de ideeen.
rolsat :p
 
Hallo Luitjes, :sorry:

Het volgende probleem met de solo2 ontvangers.
Tijdens de storm is de CD code uit de solo2 geknald.

De kaart geactiveerd en na een 1 uur was het oke.
De volgende dag weer tijdens de windstoten code er uit.

Weer activatie gedaan maar geen beeld meer en in de slaapkamer tv kijken.
Volgende dag weer activatie gedaan en de kabel uiteinden vernieuwd bij de solo2 .

De solo gaf geen beeld, nu het kaartje van de solo 2 in de xp1000 gestopt en gaaf beeld.
Dus wat kan het probleem bij de solo2 kunnen zijn.
Met vr gr
Rolsat :pfff:
 
Hoi rolsat.

Welke image heb je op je VU staan, en welke CAM gebruik je ?
Je bent inmiddels 2 jaar en behoorlijk wat ontwikkeling verder.
Verder lijkt het me eerder een toevallige samenloop, dan dat je een probleem met je abonnement door de storm zou krijgen.
Waarschijnlijker lijkt het me dat je schotel een heel klein stukje verdraaid is, en de xp1000 genoegen neemt met een wat slechter signaal dan dat de VU doet.
 
Hallo MAS3, :eek:
Ik heb de solo 2 en openpli is 6.0 en heeft prima gefunctioneerd.
Heb alle uiteinden vernieuwd. Nu nog geen verbetering en gebruik Oscam.
Ga een andere ontvanger in de plaats voor de solo 2.Kijken wat het doet.
Je hoort nog van mee.
gr
rolsat :p
 
Hallo MAS3,
Vergeet nog te zeggen, dat de solo2 13.6 db gaf op npo1, ARD 14,4 db en BBC 15,3 db in de kamer.
Dus de schotel staat nog goed?
gr
rolsat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan