Er zijn ook nog wel goede zenderlijsten te laden middels de afstandsbediening van de Dreambox zelf.
Persoonlijk vind ik het 't gemakkelijkst om 1x een zenderlijst te downloaden ergens. Daar kun je bijv. de test zenderlijst van onze freggel1 voor proberen die staat in onze download sectie.
Dan zet ik die zenderlijst met DreamboxEdit in de Dream. Daarna scan ik de satellieten, haal de zenderlijst met DreamboxEdit weer naar de pc en maak dan zelf mijn boeketten hoe ik ze hebben wil en zet er ook de zenders in. Daarna gaat de lijst weer terug in de Dream.
Dat is 1x wat meer werk, maar als er nadien iets nieuws komt, hoef je nog maar van 1 satelliet of soms zelfs maar van 1 frequentie een scan te doen en kun je die makkelijk weer in de lijst erbij zetten of wijzigen.
Zenders die wegvallen geven "removed" aan in de lijst en kun je gewoon verwijderen. Ook via de afstandsbediening trouwens.
Maar eerst terug naar je vraag hoe je zenders zoekt.
Zenders zoeken doe je als volgt (in elk geval met Gemini en Nabilo, zal voor Pli wel ongeveer hetzelfde zijn). Ik probeer de juiste NL bewoordingen te gebruiken, maar deze kunnen afwijken van wat er daadwerkelijk staat, het gaat er om dat de strekking hetzelfde is.
Ik zal het Engels erbij zetten voor de mensen met Engels in het menu.
Menu -> instellingen / setup -> Zenders zoeken / Service searching -> automatische / automatic transponder scan.
Daar op OK klikken, dan kun je nog de satelliet kiezen die je wilt laten nazoeken. Als 1 satelliet klaar is zie je een overzicht, dan druk je op OK en vraagt de Dreambox zelf of je nog een satelliet wilt laten zoeken of niet.
Als je dat niet wilt dan kies je nee en dan druk je weer op OK.
Mocht je overigens ooit ergens verkeerd terecht komen, dan zit er net onder de mute knop op de afstandsbediening een kleine rode knop waar "exit" op staat (of hoort te staan). Als je daar op drukt ga je weer terug naar het vorige menu of geheel uit het menu of waar je dan ook zit.