wanneer nieuwe zenderlijst

W

wiha

wanneer en waarom moet je nieuwe zenderlijst en software plaatsen.

ik heb een zenderlijst laten plaatsen 17-8-2008

wiha

Er moet niets natuurlijk als jij vind dat je zenderlijst uit 2008 up to date is laat je het zo.

Maar het gebeurt soms wel dat er zenders van freqentie veranderen zenders verdwijnen of er komen zenders bij dat is de reden dat mensen af en toe een nieuwe lijst er in zetten.

kun je ook zenders laten zoeken met dreambox 7000 en dan terugplaatsen of moet je altijd als er een zender weg is een nieuwe zenderlijst plaatsen

wiha

Ik heb me aangemeld bij satnerts.

Krijg regelmatig een nieuwe lijst op mijn email.

Ja ik laat me graag verwennen.;)

Ik weet niet welke satellieten jij kan ontvangen maar ik denk dat er voor jouw vast eentje bij zit.

Denk er om dat je enigma 1 neemt en ook het edit programma zo instelt.

Uiteraard kun je ook gewoon zelf scannen hij zet de nieuwe kanalen dan achteraan in de lijst en kanalen die niet meer werken haalt hij niet weg.

Zelf scannen is een prima optie kun je ze zelf op de plaats zetten waar je wilt.

een andere zenderlijst welke ik aan kan bevelen is die van Locciesan/Gido staat helaas wel op een ander board

weet niet of ik dit mag zetten anders verwijderen aub

ik ga eerst maar proberen om zenders te zoeken via dreambox 7000.

wie kan me vertellen hoe ik dat moet doen.

lukt dit niet dan ga ik een nieuwe zenderkaart proberen.

wiha

Er zijn ook nog wel goede zenderlijsten te laden middels de afstandsbediening van de Dreambox zelf.

Persoonlijk vind ik het 't gemakkelijkst om 1x een zenderlijst te downloaden ergens. Daar kun je bijv. de test zenderlijst van onze freggel1 voor proberen die staat in onze download sectie.

Dan zet ik die zenderlijst met DreamboxEdit in de Dream. Daarna scan ik de satellieten, haal de zenderlijst met DreamboxEdit weer naar de pc en maak dan zelf mijn boeketten hoe ik ze hebben wil en zet er ook de zenders in. Daarna gaat de lijst weer terug in de Dream.

Dat is 1x wat meer werk, maar als er nadien iets nieuws komt, hoef je nog maar van 1 satelliet of soms zelfs maar van 1 frequentie een scan te doen en kun je die makkelijk weer in de lijst erbij zetten of wijzigen.

Zenders die wegvallen geven "removed" aan in de lijst en kun je gewoon verwijderen. Ook via de afstandsbediening trouwens.

Maar eerst terug naar je vraag hoe je zenders zoekt.

Zenders zoeken doe je als volgt (in elk geval met Gemini en Nabilo, zal voor Pli wel ongeveer hetzelfde zijn). Ik probeer de juiste NL bewoordingen te gebruiken, maar deze kunnen afwijken van wat er daadwerkelijk staat, het gaat er om dat de strekking hetzelfde is.

Ik zal het Engels erbij zetten voor de mensen met Engels in het menu.

Menu -> instellingen / setup -> Zenders zoeken / Service searching -> automatische / automatic transponder scan.

Daar op OK klikken, dan kun je nog de satelliet kiezen die je wilt laten nazoeken. Als 1 satelliet klaar is zie je een overzicht, dan druk je op OK en vraagt de Dreambox zelf of je nog een satelliet wilt laten zoeken of niet.

Als je dat niet wilt dan kies je nee en dan druk je weer op OK.

Mocht je overigens ooit ergens verkeerd terecht komen, dan zit er net onder de mute knop op de afstandsbediening een kleine rode knop waar "exit" op staat (of hoort te staan). Als je daar op drukt ga je weer terug naar het vorige menu of geheel uit het menu of waar je dan ook zit.

Aart44, Jaap11, JanBleus en Black Tiger Bedankt voor de info

als ik even tijd heb ga ik zenders zoeken en meld dit dan

wiha

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:22 uur ----------

het is geluk om nieuwe zenders te zoeken hartelijk dank voor de hulp

wiha

Graag gedaan, fijn te horen dat het gelukt is!

wanneer en waarom moet je nieuwe zenderlijst en software plaatsen.
ik heb een zenderlijst laten plaatsen 17-8-2008

wiha
je kunt ook je reciever een keer in maand de zenders laten zoeken en via DCC je lijst weer updaten:wijntje:

Hoi Edbe en welkom op Satellite Fun.

Via DCC de lijst updaten? Hoe wilde je dat gaan doen? Met DCC kun je immers alleen de bestanden van de zenderlijst via ftp op je Dreambox zetten, maar sorteren en schikken kan met DCC niet, daar is DreamboxEdit of Dreamset beter geschikt voor.

ik bedoelde ook DreamboxEdit :stupid:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat vermoeden had ik al, geen probleem vergissen is menselijk.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan