Was weer druk bij het bezinestation

boets

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
422
Punten
83
Leeftijd
66
Vandaag tankje maar weer volgegooid in Wuustwezel (7 kilometerjes vanaf Zundert) 47 litertjes in de tank en zoals het een echte Hollander betaamt 25 litertjes in de jerrycan.
Prijs 1,419 per liter. Dus van mij betreft laat dat 1 Europa nog maar eventjes zitten.
Maar triest is het met die graaiers hier.
:unsure:

tank al 20 jaar in Duitsland, NL krijg geen ene cent meer van mijn volgetankte auto

Dochter hier ook in België geweest vandaag, hier was het dan 1.45nogwat voor E10 en 1.63nogwat voor E5. Zij moet echter met haar oude auto E5 tanken.

Ook hier zijn de prijsverschillen groot.
De Esso op Hazeldonk, €2,29 voor 1 liter e5.
Richting Wuustwezel de laatste pomp, Total, in Wernhout, nu €1,85.

Tja en dan idd Wuustwezel...

Alle tijd gehad vandaag om te kijken naar de prijsverschillen want we zaten vanmorgen lekker op de a58 te ploegen in een sneeuwbui.

Wernhout, nu €1,85.
Misschien omdat ie zo kort aan de NL grens ligt? Want 1,85 vind ik vrij duur voor e5 als je ziet dat Boets en ik er een stuk minder voor betalen. Alhoewel... in ons geval was het Veldwezelt, dat ligt ook direct over de grens hier.
Dus is 1.85 toch relatief duur voor België.

De verhoudingen in NL zijn volledig zoek en ik kan er slecht tegen dat er zo makkelijk over mis-berekeningen gestapt kan worden, kijk als voorbeeld naar de verbouwing van het binnenhof.
Eerste berekening 700.000.000 welke al snel richting de 1.4 miljard is bijgesteld, nu blijkt daar nog 1.4 miljard voor nodig te zijn en daar hebben die linkmiegels de verbouwing van de ridderzaal bewust niet bij genoemd, die zit namelijk niet in dat bedrag, overigens durf ik nu al te benoemen dat die 1.4 extra ook niet genoeg is, als ik alleen a zie wat er in de bodem gedaan wordt om de boel op orde te krijgen.... (Ja, ik ben aktief in een aantal processen welke daar gaande zijn, ik mag er verder niets over zeggen :) )
Allemaal geld wat opgehoest moet worden door de burger en dit is nog maar één voorbeeld.....
Dan die huichelachtige energie plafond regeling die er was voor degene die zonder die rekeningen al genoeg moeite heeft het hoofd oven water te houden....
Onze energie- en bezineprijzen bestaat uit meer dan 70% uit accijnsen/belastingen/heffingen, hoezo de burger tegemoet komen, dit is gewoon het makkelijkste verdienmodel van onze overheid.
Boeven zijn het, ze hebben makkelijk praten met de dienstauto met chauffeur en een altijd gevulde tank, betaald uit de zak van de belastingbetaler....

Dat is helaas heel typerend voor Nederland althans met name voor de overheid. Dat hebben we in het verleden ook al met andere dingen gezien, neem bijvoorbeeld de betuwelijn die veel duurder uitviel dan gepland.
Ik begrijp daar helemaal niets van. Bij Provincie hadden we iemand die daar bindende contracten over af sloot. Dan mocht er een bepaald percentage boven de begroting worden uitgegaan maar als dat niet lukte moest betreffend bedrijf maar kijken hoe ze het oplosten.
Dat had mede te maken met openbare aanbesteding want anders kon iedereen wel heel goedkoop bieden en dan zeggen dat alles duurder werd, dus die legde dat veel beter vast zodat zo'n enorme overschrijdingen niet plaats konden vinden. Als het dan niet lukte moest het bedrijf maar kijken hoe ze het oplosten of een ander bedrijf wat ingeschreven had kon er dan mee verder.
Bij zo'n grote projecten is dat misschien ondoenbaar, geen idee. Maar het valt in elk geval wel heel erg op dat je zoiets bij het bedrijfsleven vrij zelden ziet gebeuren maar het bij de overheid eerder regel dan uitzondering is.
En nee. Natuurlijk is die 1,4 miljard extra niet genoeg, dat gaat nog wel een paar keer verhoogd worden.

Dus zoals je zegt, wij betalen en het is maar 1 voorbeeld van vele.
Het is daarboven nooit anders geweest maar het wordt wel steeds erger.

Het grote probleem is dat 'ze' vissen uit een enorme pot waarvan het ze een biet zal zijn hoe die pot is ontstaan....

Verschil met Belgie is nu 201,9 -141,9= 0,60 euri per liter.

Dat is de moeite waard boets.
Ik tank altijd in Uithuizen een van de goedkoopste in Nederland.
Nu 1,88 euro.

herzogenrath 1,62 €

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Terug
Bovenaan Onderaan