Wat is een goede vervanger voor Harmony afstandsbediening?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ben voor mijn zus op zoek naar een vervanger voor haar Logitech Harmony One afstandsbediening. Een van de knopjes (dacht volume up/down) doet het niet meer en de laatste tijd reageert ie regelmatig totaal niet meer, tenzij je batterijen er uit haalt en weer er in stopt.
Volledig nieuwe batterijen maakt geen verschil. Laatst wilde hij ook niet meer het knopje gebruiken voor alles tegelijk aan te zetten, kortom zus heeft genoeg van het gezeur en wil een goede afstandsbediening.

Probleem is dat ik een 650 had waarvan na 2,5 jaar de volumeknoppen het ook niet meer deden en ik daarvoor de knoppen omgeprogrammeerd heb en later via marktplaats een heel andere gekocht heb voor 3 tientjes toen die 650 nog meer kuren begon te vertonen.

Een nieuwe Logitech Harmony zou kunnen, maar die krengen zijn ook weer duurder geworden en je zit al snel aan 90 euro. Gezien onze ervaringen met die dingen dat ze na een paar jaar mankementen gaan vertonen, vinden we de prijs/kwaliteit niet meer naar verhouding.

Maar wat dan? Er zijn 100 verschillende ab's met code maar dan moet je maar afwachten of dat werkt.

Wat zijn de vereisten?
  1. Eenvoudig in te stellen en te bedienen voor meer apparaten
  2. Duurzaam, dus moet wat langer mee gaan dan 2 of 3 jaar
  3. Er moet een Samsung TV, een Mediabox van Ziggo en nog een of andere DVDspeler mee bediend worden. Liefst op zo'n manier dat je met 1 knop TV en Ziggobox aan zet en evt. uit zet en met eenvoudige handeling kunt schakelen tussen kabelontvanger en DVD indien nodig.
Liefst adviezen waar men al ervaring mee heeft. Mag goedkoop zijn als het maar goed is, mag ook wat duurder zijn (Logitech prijs) maar dan wel zelfde mogelijkheden.
 
Het grootste probleem bij afstandbedieningen is..............Vocht.
Je handen zijn van nature vochtig en door veel gebruik van de AB dringt dit in de AB en verzieken de koolstof op de knopjes niet op het mainboard.

Ik heb mijn programeerbare AB van mijn Onkyo versterker opengemaakt en op alle meest gebruikte knoppen een stukje aluminiumfolie geplakt. Dus op de onderkant van de toetsen.
Een precisie werkje maar werkt nu al jaren tadeloos.
 
Dat zou heel goed kunnen wat je daar zegt, echter dat zie ik me nog niet doen, zeker niet met een nieuwe afstandsbediening.
Maar ik denk niet dat m'n zus nog eens zo'n dure Logitech wenst te kopen. Dus als nog iemand een goed werkend alternatief weet....
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan