Wat mis ik nog?

P

Pter

Beste allemaal,

Afgelopen week heb ik een bigsat en dream dm500+ gekocht en aangesloten, tevens pli-jade op de dream500+ gezet via netwerk. Op alle satellieten heb ik wel een zender(op 13,0, 19,2, 23,5 en 28,2).

Vandaag een canaldigital kaartje(themapakket op 23,5 ) gekocht, kaart is in de winkel geactiveerd, echter op de dream krijg ik geen zenders die in het pakket zitten. Ook de nederlandse zenders krijg ik niet te zien.

Hierna softcams geinstalleerd, dccamd/camd3.9.00/cccam 2.0.9, echter nog steeds geen resultaat.

Moet ik nog iets anders installeren/aanpassen voordat ik de zenders uit het themapakket krijg (activering loopt op dit moment nog).

Ik ben overigens een beginner op satgebied.

Alvast bedankt.

Groet,

Pter

Hoi Pter, welkom op het Satellite FUN Board !

Je bent aardig in de goede richting bezig om het spul aan de gang te krijgen.

Als je de zoekfunctie hier op het board gebruikt, weet ik zeker dat je weer het een en ander aan leesvoer krijgt, maar ook dat daar je oplossing tussen staat.

Deze vraag is dus vaker behandeld op ons board.

Gebruik zoekwoorden die specifiek voor jouw vraag zijn.

@Pter,

om alvast een klein beetje verder te helpen.

Hoe zit het kaartje in de decoder?

Ik mag aannemen met de chip naar beneden, want anders werkt het niet met een Dreambox.

Hoi freggel1,

Chip zit naar beneden in de db, zojuist newcamd 6.10 geprobeerd, echter nog geen resultaat.

Groet,

Pter

----- Added 30/7/2008 at 10:49:25 -----

Hoi,

Ik heb zojuist cccam 2.0.9 geinstalleerd en BVN krijg ik nu te zien, nogmaals getest door cccam te verwijderen en te installeren.

Alleen zou ik verwachten dat ned1/2/3 etc nu ook zouden werken omdat deze in het standaard pakket zitten, maar helaas, om nog maar niet van de themazenders te spreken.

Greetings,

Pter

Laatst bewerkt:
In een 500 zit standaard CCcam in Pli, ik weet niet of dat bij de + ook zo is. Met die CCcam, werkt de nederlandse kaart gewoon. Is die kaart in de ontvanger geweest bij de activatie en heb je em mee gekregen toen hij het deed ? Newcamd is overigens alleen een kaartserver, dan moet je met een client connecten erop. Pak gewoon een standaard Pli, zorg dat er enkel CCcam op draaid, dan moet je beeld hebben.

Na de fabrieksinstellingen teruggezet te hebben nogmaals met de instellingen gespeeld.

Nadat nogmaals de optie newcs bij de kaartserver(softcams) verwijderd was werkten alle zenders uit het pakket.

@Ptje, Volgens wat ik hier en daar gelezen heb zou cccam inderdaad standaard in de plus in moeten zitten, echter had in de dir /etc/plimgr/ alleen een lege folder cams(tenzij dit de verkeerde locatie is).

Allen hartelijk dank voor jullie input!

Met vriendelijke groet,

Pter

Kijk eens onder de blauwe knop en ga dan naar softcam instellingen en kies als default eens "CCcam" In een kale image. Als goed is, staat die er gewoon bij. Zoja, kies dan voor opslaan en opnieuw starten. Dan zou hij het gewoon moeten doen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan