Websnelheid van DB 10 kb/sec

L

Loek

Ik heb een servertje opgezet (apache) op de DB en was benieuwd of het een beetje snel gaat, maar dat is (nog) niet het geval, ik haal op z'n hoogst 10 kb/sec., is dit normaal? en (hoe) kan ik die snelheid aanpassen?

100 MB is ook utopie maar 80 haal ik wel met FTP.

Kijk even in je router of alles 100MB full duplex staat.

BT is hier de netwerk goeroe dus die zal zo ook wel even reageren denk ik!

via ftp haal ik ook veel hogere snelheden, alleen de sites (en downloaden van bestanden) gaat veel te langzaam.

Originally posted by cliff
100 MB is ook utopie maar 80 haal ik wel met FTP.

Kijk even in je router of alles 100MB full duplex staat.

BT is hier de netwerk goeroe dus die zal zo ook wel even reageren denk ik!

Die heeft en is op vakantie.

Greetings Derk

Ik schop gelijk weer terug!:tong2:
:biggrin:

Maar ik kan helaas niet helpen. Het beste is om te kijken hoe je pc's onderling reageren op de snelheid.
Ik heb zelf geen ervaring met een webserver op de Dreambox. Verder zijn me van de Dreambox ook niet de specificaties bekend. Er zit dacht ik wel een 10/100 netwerkkaart in, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe die aangesproken word.

In Apache is normaliter wel een snelheidsbeperking aan te geven, maar in de meeste standaard installaties (op computers dan) is deze snelheid snel genoeg of zelfs eigenlijk al ingesteld voor vele gebruikers.
Ik ga er dan ook van uit dat dit voor de Dreambox niet veel zal verschillen. Daarnaast kan het ook nog aan firmware liggen of type Dreambox. Van toch een aantal kanten, waaronder ook een kennis van me betreffende de Dream 7020, heb ik moeten vernemen en constateren, dat de snelheid van benadering van de doos toch zwaar tegenvalt in het netwerk ten opzichte van de pc's onderling in datzelfde netwerk, ook met ftp.
En bij mijn kennis heb ik persoonlijk de aansluitingen en instellingen van het netwerk gecontroleerd dat was gewoon goed. Kon ook niet missen anders waren er bij de pc's onderling ook performance problemen.

De 100mb full-duplex instelling is overigens niet altijd te gebruiken. Dat kun je wel doen als alle aangesloten apparatuur ook 100mb full-duples kan. Sommige switches of hubs kunnen dit niet aan waardoor je opstoppingen of collisions op het netwerk krijgt. De half-duplex instelling is dan normaliter de oplossing om de zaak aan het "rennen" te krijgen.
Misschien dat dit een oorzaak heeft van de tragere snelheid op de Dream, het zou kunnen zijn dat de Dream slechts half-duplex aan kan terwijl de rest van het netwerk op full-duplex aan het rennen is en dan valt het natuurlijk snel op.

Maar zoals gezegd, dat is wat uitleg en wat gedachten van mij erbij, echt helpen kan ik je dus niet, temeer aangezien ik zelf geen apache op Dream heb draaien en deze ook niet erop zal installeren.
Apache webserver heeft ook zijn geheugen en threads etc. nodig, een gebrek of tekort daaraan kan ook tot performance problemen leiden, daarom acht ik zo'n webserver niet geschikt om op een satellietontvanger te laten draaien.

Bedankt Blackie :)

Het moeilijke is ook dat ik de snelheid niet goed kan testen, ja wel met mijn IP adres maar of dat ook de daadwerkelijke snelheid is...

Als ik hooguit 40 kb/sec haal dan wil ik wel een servertje draaien (10 is echt te weinig)

Wat wel vreemd is :

als ik local download dan haal ik de maximale snelheid (in mijn geval 190 kb/sec) maar als ik de router verwijs naar mijn dreambox dan haal ik nog (maar) 10 kb/sec.

voorbeeld :

IP (demon) 212.xxx.xxx.xxx haal ik 10 kb/sec
192.xxx.xxx.xx haal ik 190 kb/sec

das toch ook raar...?

Oooh... maar da's dus een heel ander verhaal.
Kijk, op je 192.168.x.x ip adres werk je op je interne ip adres, zijnde je interne netwerk. als je daar 190 kb/sec op haalt dan zit je dus op een veel hogere snelheid.
Ook geen 100 mbit, maar wel ongeveer 1,5 mbit.

Gebruik je nu je 212.x.x.x nummer en ga je van buitenaf bezoeken, dan heb je te maken met de uploadlimiet van je provider op je abonnement, Demon dus in jouw geval.

Ik heb bijv. een 2-8mbit abo met 1mbit upstream. Dat laatst is waar je naar kijken moet, met mijn upstream kan ik dus ongeveer 110-115 kbyte/sec daadwerkelijke snelheid halen.

Check eens wat de upstream snelheid is van jouw abonnement.
Indien jij bijv. een 512 down/128 mbit upstream abo hebt, dan kan die 10kbyte/sec wel kloppen en dat krijg je dan niet hoger.

ja al aan gedacht ;) ik heb 2048 Kbit/s - 1024 Kbit/s dus moet ook snellere waarden halen

PS, Balen he, dat Demon nou ook Flexpress hebben, voor hetzelfde geld veel hogere snelheden, bestaande klanten snoepen niet mee :( (maar goed is een ander verhaal)

ik heb 2048 Kbit/s - 1024 Kbit/s dus moet ook snellere waarden halen
Euh... ja, dan zou je hetzelfde als ik moeten kunnen halen, in het meest optimale geval dus zo'n 115 kbyte/sec. Da's curiwaardig.... merkieus eigenlijk dat er dan maar 10 kbyte overblijft.:)

Het enige wat er dan nog tussen zit is die router, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat die een snelheidscap ergens op weet te zetten.
Hoe heb je dat getest met die snelheid? Bij een buurman ofzo zitten gaan kijken?

Ook ff voor je getest : 88 kB/s.

Valt allemaal mee dus.

Heb ik dat Gemini image wel 3 x op de pc staan:))))

hey te gek :) bedankt Guardian!

iemand van MSN haalde ook de maximale snelheid (tegen de 90)

opluchting zeg, wel vreemd dat ik maar 10 kb/sec haal

maar goed, maakt nix uit, ben allang blij :) :) :)

jongens erg bedankt voor het testen :) binnenkort dus een leuke site plaatsen...

Kan server niet vinden lees ik hier. Maar dat maakt niet uit, ik zie dat er al enkele mensen getest hebben.

De testmethode was dus verkeerd, ik had al zo'n licht vermoeden. Je kunt lokaal nooit goed je externe ip adres testen. Als je dat al doet moet je dat via een proxy gaan doen en dan krijg je toch sowieso vertragingen.
De enige echte test is iemand van buitenaf laten testen.

En daarbij is de snelheid dus goed aldus blijkt.
Valt me al weer reuze mee dan, want vaak willen die Dreams toch niet zo heel snel, maar wellicht dat het ook te maken heeft met de drivers van de netwerkkaarten die in de gebruikte firmware zit.

ja ik zat ook al eerder te denken, ik download EN upload tegelijk met dezelfde verbinding, maar ik kijk ervan op dat het zo snel gaat (de maximale snelheid voor de verbinding) valt me echt mee.

de server is ff plat gelegd want hij is erg hack gevoelig zo (zonder beveiliging enzo)

bedankt :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan