weer nieuws

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Het houdt niet op!

Het lijkt wel een "never ending story"!

http://tweakers.net/nieuws/106295/hoge-raad-vraagt-europees-hof-om-advies-in-zaak-rond-blokkade-pirate-bay.html

Grtz.

 
Maar dit zijn wel hele belangrijke.

1.)
Met de eerste vraag wil de Hoge Raad weten of The Pirate Bay zelf illegale content 'meedeelt aan het publiek'. Als dit zo is kan er sprake zijn van een auteursrechtinbreuk door de site.
Als dit zo is, dan kunnen dus ook alle torrent sites aangepakt worden. Is men van mening (met die a-technische figuren zal zoiets wel niet gebeuren) dat de site op zich zelf geen illegale content bevat en de torrent links niet illegaal zijn, dan is een torrent site dus niet illegaal en zijn ze niet meer aan te pakken.
Net om die laatste reden zal het advies voor ons gebruikers vermoedelijk negatief uitvallen.

2.)
Ook wil de rechter weten of, wanneer er geen sprake is van een dergelijke mededeling, er toch een blokkade opgelegd kan worden aan Ziggo en Xs4all.
En dit is dus feitelijk antwoord krijgen op de vraag of wij al dan niet een politiestaat mogen zijn. Want is er geen sprake van illegale mededeling dan wil men toch kunnen afsluiten. Dat druist in tegen elk rechtsgevoel en is typerend voor een politiestaat die legale vrijheid wenst te beperken.
Deze tweede vraag geeft dus feitelijk al aan dat onze eigen Hoge Raad er een totale onrechtmatige gedachtengang op na houdt die in strijd is met ons grondrecht.

3.) Wel lekker handig weer.... hoe het ook uit pakt, men kan Brussel weer lekker de schuld geven en doen alsof men zelf de handen in onschuld wast.
 
Tja, die houtkoppen willen maar niet snappen dat in een vrije democratie een vrij internet bestaat en dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de middelen die er zijn.
Dat daarbij dingen worden gedeeld hoort nou eenmaal bij het systeem dat men gemaakt heeft.
En dat is altijd zo geweest.
Denk maar aan vroeger hoe met een bandrecorder van LP's of de radio opnames werden gemaakt, en later van CD's.
Ook van films toen die op CD verschenen wist iedereen wel iemand te vinden die ze had.
En nu via internet, en dat hoort nou eenmaal bij een open systeem en dat moeten ze nou maar als bedrijfsrisico zien.

Die torrents weet ik eigenlijk weinig van omdat ik ze nooit gebruikte maar ik zou het heel dom vinden als ze die zouden gaan verbieden en is inderdaad een bananenrepubliek.
Overigens kan men alles in rars zetten met een naam die niets zegt over de inhoud met desnoods een passwoord waardoor je er niet inkan.
Dat gebeurt al langer op usenet op grotere schaal.
Dus daar kan men altijd naartoe.

Grtz.

 
Het vrije internet is er al lang niet meer sinds landen gingen bepalen dat je ook online strafbaar kon zijn. Dat heeft allemaal zijn voor en nadelen.

Door het opnemen met de bandrecorder en cassette's waren er al rechten geheven op lege media, later is daar de stichting Thuiskopie voor opgericht en kreeg je het op veel meer dingen zoals cd/dvd en later ook harde schijven en telefoons.
Maar klaarblijkelijk neemt Brussel daar geen genoegen mee en de maatschappijen ook niet en is er dus een downloadwet en willen de maatschappijen nog verder gaan.

Men zal wel weer iets vinden, daar gaat het niet om. Usenet moet ook filters gebruiken en oke nu gebruikt men rars met random namen en dat is een tijdelijke oplossing, daar zullen ze ook wel weer iets tegen bedenken.
Dan krijgen we misschien weer de illegale cd's etc. zoals Twilight en Crazy Bytes vroeger. Dat was ook een leuke tijd.
 
Wie kan zich nog de overgang van vinyl naar de CD herinneren en de belofte dat de muziek CD aanzienlijk goedkoper zou worden dan de LP op vinyl, die belofte hebben ze nooit waar gemaakt. Het tegendeel, een singeltje was vroeger iets van FL. 3,00 en een LP FL. 18,95. Toen het op CD uitkwam werd een LP al gauw FL. 24,95 of meer en een dubbel CD 's FL. 49,95. Ik ben toen al afgehaakt en nooit meer iets gaan kopen.

Al zou je niks meer kunnen downloaden, en ook dat doe ik al niet meer want ik kan nu de wereld rondreizen zonder dat ik een nummer voor de tweede keer hoor, :)
ik zou dus ook niks meer kopen. En ik denk dat ik niet de enigste ben en dus zal de omzet vrijwel niet gaan stijgen.

En als je even wacht met het kopen van een recent uitgebrachte film dan vindt je deze film vroeg of laat voor dumpprijzen (dus zo rond de kostprijs van ?2,50) in de opruimingsbakken.



 
Ja, dat is belachelijk hoe vet de entertainment industrie eraan verdiend heeft.
Dus niet de "zielige" arme muzikant.
Toen de CD uitkwam werd alles wat op LP uitgebracht was nog een keer opnieuw op CD gezet met geen enkele kosten behalve de kosten van het persen en de CD, dus weer vette winst.
Gelukkig kwamen er wel special price series uit die stukken goedkoper waren en in sommige winkels te krijgen waren.
Maar de "normale" prijzen waren belachelijk hoog.

Hetzelfde met de VHS banden en de overgang naar DVD, wederom vette winsten.
En dat gaan ze weer doen met de Blu-ray!

Dus niks zielig voor de producenten.

Grtz.

 
Ben je toch wat ouder dan mij. In mijn tijd kostten de singles al 6,50 en de LP's 24,95 of als ie pas uit was van een bekende artiest vaak nog duurder.
Een Maxi Single kostte wisselend tussen 12,50 en 15 euro. Maar het zou goedkoper worden ja. Niet dus.
Eerst had je een single voor 6,50 en dan had je aan 2 kanten muziek er op, dus 2 nummers. Daarna kreeg je voor hetzelfde geld een ep'tje of zoiets, in elk geval een cd met slechts 1 nummer er op voor al rond de 8 gulden. Nieuwe cd's met veel nummers (de LP vervanger) gingen al snel naar 35 en 45 gulden bij het uit komen.
Nadien inderdaad in euro's snel al 24,95 dus het is logisch dat veel mensen begonnen met downloaden in die tijd.

De entertainment industrie heeft al tientallen jaren de prijzen kunstmatig hoog gehouden en klaagt al bijna even veel jaren over verliezen door dalende verkopen en toen internet in opkomst kwam en Napster en downloaden kregen die allemaal de schuld van tonnen verlies. Grotere onzin bestaat er niet.
Ze zijn het zelf schuld, dat zie je ook wel aan de populariteit van bijv. Netflix. Voor een normaal bedrag iets aanbieden dat slaat ook aan.
Als ze muziek- en film- en game industrie er normale prijzen op na gehouden zou hebben dan hadden ze vele malen meer verkocht.

Dat staat er nog los van dat bijv. Wordperfect juist groot geworden is vroeger door de illegale kopi?n en die wisten dat ook goed genoeg, dus die hoorde je niet. Ja later pas toen MS Office steeds meer terrein ging winnen, toen gingen ze opeens klagen over illegale verspreiding. De hypocrieten, ze zijn er wel eerst rijk aan geworden.

Er is inderdaad niets zieligs aan. Doe maar eens normaal met normale prijzen, zorg dat men in heel Europa ook bij elke provider een abonnement kan nemen in plaats van hoe dat geneuzel nu is. Dan verdienen ze daar ook nog eens goed aan.
Maar ze proberen het zoveel mogelijk in te perken om er zoveel mogelijk te proberen uit te melken, die tijd is echter voorbij, de mensen zijn 't zat en hebben er geen zin en geen geld meer voor.
 
Bt je had je reply moeten aanvullen met over. 
Dus geen geld meer voor over.
 
Het leuke is dat hier een generatie schrijft die het allemaal vanaf het begin heeft mee gemaakt.

Frappant is dat veel producenten die toen afspeelapparatuur produceerde zelf zijn begonnen met cassettedecks op de markt te brengen waardoor je een LP makkelijk kon kopi?ren naar een cassettebandje en op je autoradio kon afspelen. Toen kwam het dubbeldeck uit met 2 cassettedecks in een audiotoren en werd het nog makkelijker. In feite heeft de industrie het thuis kopi?ren altijd flink lopen stimuleren voor de consument.

Maar hoe meer de filmindustrie en de muziekindustrie kunnen verdienen, hoe meer geld ze over de balk gooien met het resultaat dat het niet meer om de muziek gaat maar om de clip die miljoenen kost en men zo komen ze altijd geld tekort en zal de prijs van films op Dvd's nooit dalen. Dus ook al zou men de Pirate Bay verbieden, geld komen ze altijd tekort. 
 
Bt je had je reply moeten aanvullen met over.
Dus geen geld meer voor over.
Beiden is qua Nederlandse taal correct maar dat heb ik niet gedaan omdat ik in dit geval de dubbele betekenis wilde voorkomen die je krijgt als je dat er achter zou schrijven.

Hahaha ja je hebt helemaal gelijk Parabolica. Ze maakten het zelf mogelijk om zo ook weer geld te kunnen verdienen uiteraard. Buiten het klagen wat ze van toen af aan al altijd konden doen, hebben ze vet verdiend aan de cassettebandjes en wat dies meer zij.
Ben het helemaal met je eens. Ze zullen altijd geld tekort komen.
Maar ik ben nu eens benieuwd hoe lang en OF het ?berhaupt gebeurt dat de thuiskopieheffing naar beneden gaat of zelfs verdwijnt. Want die was gebaseerd op de schade door het gedogen van downloaden uit illegale bron.
Dat gedogen is niet meer aan de orde er is nu een verbod, dus heeft die heffing ook geen bestaansrecht meer. Maar dat zal geheid nog wel even duren voordat we daar vanaf zijn, als dat dus al gebeurt.:(
 
Tja Twilight Green Horn ik mis ze wel mis ook het leuke commentaar op elkaar maar de sleutels waren er wel...
 
Het laatste nieuws op dit moment: Brein gaat de uploaders aanpakken, en niet de downloaders... voorlopig.

Zojuist ff weer Popcorntime getest en tja, het werkt nog steeds. :biggrin: 

je krijgt op dit moment wel een melding dat het verstandig is om vpn in te schakelen. ;) 

 
Het laatste nieuws op dit moment: Brein gaat de uploaders aanpakken, en niet de downloaders... voorlopig.
Ehmz... dat is geen nieuws hoor. Daar zijn ze al jaren mee bezig, eerst de grote zaken zoals sites (FTD, Torrent) en usenet en daarna de uploaders zelf.
Ze hebben altijd al gezegd de downloaders niet aan te pakken en voorlopig zullen zij dat ook niet doen.

je krijgt op dit moment wel een melding dat het verstandig is om vpn in te schakelen. ;)
Dat zou ik dus sterk afraden. Een VPN is GEEN anoniemiteitsdingens, je bent gewoon op te sporen.
Verleden week nog is er iemand die zijn VPN account is uitgeschakeld omdat hij via die VPN op een Amerikaanse server met Popcorntime zat te kijken.
De Amerikanen hebben daarop een Notice en Takedown bericht naar zijn VPN provider gestuurd met een officieel bericht van de advokaat van de filmmaatschappij wat zij aan hun klanten moesten doorsturen, met daarin de waarschuwing onmiddellijk ermee te stoppen aangezien er anders juridische stappen zouden worden genomen.

Als je denkt dat je achter een VPN veilig zit dan is dat een illusie en het is dus een dom advies.
Wil je veilig zijn dan kun je het beste via het TOR netwerk of op zijn minst anonieme proxy's gaan werken. Een VPN is -niet- geschikt!
 
BT, dus een VPN is nutteloos?
Daar zullen die VPN providers blij mee zijn dat onze Amerikaanse vrienden vinden dat je die niet mag gebruiken!
Die Amerikaanse vrienden vinden werkelijk dat de hele internetwereld van hun is met hun achterlijke Notice en Takedown berichten.
Geen wonder dat ze internationaal zo slecht liggen.

Grtz.

 
Ja een VPN is nutteloos om anoniem te blijven.
Wat de VPN providers daarvan vinden is niet van belang. Je kunt een bedrijf aansprakelijk stellen voor het gedrag van zijn klanten.
Hier in Nederland is dat niet anders. Als een hosting provider een bericht krijgt van FBI of Brein (Notice & Takedown), moet hij binnen 48 uur bekeken hebben of zijn klant inderdaad illegaal materiaal online heeft en dan de klant hiervan op de hoogte stellen dat hij dit onmiddellijk verwijderd en anders zelf binnen 48 uur de site sluiten.

De meeste providers zoals ook VPN providers (waarvan de meesten toch al in de US zitten), wensen geen problemen met Amerikaanse overheid of advocaten van filmmaatschappijen. En sluiten dus ook sneller een account af.

Dat ze internationaal zo slecht liggen heeft dus niets met de NTD te maken. De NTD procedure is een internationale procedure, afspraak tussen landen waaronder ook Nederland. En hier in Nederland wordt ook regelmatig gebruik van gemaakt o.a. door justitie en ook door Brein.
 
Vreemd, want die vpn servers adverteren er juist mee dat ze veilig (secure) zijn en private.
Op zo'n manier houden ze toch geen klanten over?
Hoe kraken ze dan zo makkelijk die vpn servers, ik snap het niet.

Dus feitelijk is niets meer veilig?
Wat betreft die proxy servers heb ik gelezen dat die wel traag zijn maar in hoeverre ze veilig zijn weet ik niet.

Dat justitie gebruik maakt van NTD heb ik nog niets van gehoord.

Grtz.
 
Klopt, veilig zijn ze en private tot op bepaalde hoogte. Private is niet gelijk aan anonymous of untracable. :)
VPN Providers hebben het ook moeilijk, het kost ook totaal niks meer. Ik heb nu een levenslang abo voor 40 dollar op een VPN provider. Niet dat ik het gebruik, maar het geeft wel aan hoe slecht het in die branche gaat.

Ze hoeven de VPN servers niet te kraken. Je maakt immers gebruik van ip adressen van de vpn providers. Dat is achterhaalbaar. Daarna hoef je alleen dus de VPN provider aan te spreken dat diens klant iets fout doet.
Exact dezelfde wijze dus als bij een hosting provider, die spreek je ook aan op illegale zaken van zijn klanten.

Het enige echt anonieme netwerk is het TOR netwerk, dat is nog niet gekraakt, misschien hooguit door inlichtingendiensten. Maar dat zou je dan wel nog kunnen gebruiken.

Dat justitie gebruik maakt van NTD heb ik nog niets van gehoord.
Oh jawel hoor. Dat is al gebruikt door justitie voor illegale webcontent offline te halen en ook bij botnet servers die toen op servers bij Leaseweb ondergebracht waren.
 
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwsgroepen,  je leest steeds maar dat torrent aanpakt wordt?
 
Ach BT eigenlijk is niets veilig, althans alles is te cracken tenminste door de nsa.
Dat was de laatste dagen indrukwekkend te zien op tv in die documentaires over Edward Snowden en de nsa.
Die nsa is de nationale veiligheidsdienst in de USA en is er dus voor de veiligheid en niet als dienstverlener voor het bedrijfsleven en ik neem aan dat ze dat ook niet doet.
Ik vraag me af of niet gewoon voor de zekerheid door advocaten eerst gedreigd wordt bij vpn providers als knuppel achter de deur zodat niemand vpn gaat gebruiken.
Tenminste bij alle zaken wordt eerst met advocaten gedreigd, tenminste dat is de procedure.

Vervelend is wel iets anders en dat is dat streaming (video) per land op ip geblocked wordt, maar dat zou dan weer een kromme constructie van de EU zijn.
De politiek is blijkbaar ook wakker geworden want er gaan stemmen op om dat te veranderen.
Het was blijkbaar ook medewerkers van de Nederlandse omroep opgevallen dat Nederlanders in het buitenland niet naar Nederlandse streams konden kijken.

Wat usenet betreft is daar nog weinig tegen te doen.
Dat komt omdat er geen usenet servers ergens staan, maar alle usenet servers staan verspreid over de hele wereld en het zijn er heel erg veel en ze zijn allemaal aan elkaar gekoppeld via hun netwerk.
Alles wat gepost werd blijft ook staan gedurende de retentie en is niet meer te verwijderen.
Iets op een locale server verwijderen heeft geen nut omdat het op alle andere servers blijft staan.
Het enige wat men zou kunnen proberen is usenet providers te verbieden.

Grtz.
 
Ach BT eigenlijk is niets veilig, althans alles is te cracken tenminste door de nsa.
Uiteindelijk wel, maar een filmmaatschappij heeft bij lange na niet het geld en de resources beschikbaar die een geheime dienst als de NSA ter beschikking heeft.
Daarnaast hebben die momenteel het Tor netwerk ook nog niet gekraakt. Maar dat zal niet meer lang duren.
Hoe dan ook is dat nog steeds veilig genoeg voor "gewone" opsporing.

Hoe zit het eigenlijk met de nieuwsgroepen,  je leest steeds maar dat torrent aanpakt wordt?
Oh die waren ook al aan de beurt hoor en in tegenstelling tot wat Kilroy zegt is er wel degelijk het nodige tegen te doen, is ook al gebeurt.

Die zijn namelijk ook aangepakt, moeten filters inbouwen en hebben een snelle NTD procedure, alleen worden daar dan bestanden gewist op verzoek.
Dit nadat een van de grootste news providers (News Service Europe, beter bekend als news-service.com die ook nogal wat resellers had) het zaakje heeft kunnen sluiten door wat rechtszaken.
De uitspraak daarvan is weer een aantal keren uitgesteld en zou nu naar laatste berichtgeving op 8 december plaats gaan vinden, we zijn benieuwd, want dat gaat een interessante worden en bepalend voor alle anderen hier in Nederland in elk geval. Die lopen echt al op hun tenen hoor.

Met name de filters en de afspraken met Brein, om te voorkomen dat er nog meer hun deuren konden sluiten voorlopig, zorgen er voor dat diverse bestanden geen lange retentie meer hebben en wel degelijk verwijderd kunnen worden van diverse lokale servers, hetgeen verspreiding in Europa dus ook tegen gaat.
Het klopt wel wat Kilroy zegt dat je dit kunt omzeilen door buitenlandse newsservers te nemen, maar dat maakt het voor velen toch al ongemakkelijk. Even los van het feit dat Amerikaanse newsservers ook al meer achter de vodden gezeten worden.

Iets op een locale server verwijderen heeft geen nut omdat het op alle andere servers blijft staan.
Dus heeft het wel degelijk nut, omdat je als gebruiker dan een buitenlandse newsserver zult moeten nemen en dan zit je al snel bij een server in Africa.
Helemaal weg is het dan niet maar er zijn hordes mensen die dat niet gaan doen en da's winst voor Brein, want die weten ook wel dat je het niet 100% kunt uitbannen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan