Weerman Piet Paulusma overleden!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Weerman en presentator Piet Paulusma is op 65-jarige leeftijd overleden, meldt Omrop Fryslân. Paulusma had al geruime tijd k**ker, maar koos ervoor dat stil te houden. Hij overleed in het ziekenhuis in Leeuwarden.

Vanaf 1996 werd Paulusma de vaste weerman van SBS6. In Piets Weerbericht kwam hij iedere dag vanaf een andere buitenlocatie in het land met de weersverwachting. Hij sloot het programma, uitgezonden na Hart van Nederland, standaard af met de Friese woorden oant moarn ('tot morgen').

Eind 2019 stopte Paulusma bij SBS6. Per 1 januari 2020 was Piets Weer te zien bij Omroep MAX en te horen op NPO Radio 5. Afgelopen vrijdag presenteerde hij nog een weersverwachting op de radio. "Het is ongelooflijk hoe dapper Piet zijn ziekte heeft ondergaan. Zolang het nog ging, wilde hij door met werken", zegt Omroep MAX-directeur Jan Slagter.

In januari van dit jaar werd Paulusma benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau vanwege zijn inzet voor Friesland en diverse goede doelen. "Het doet veel met me", zei hij toen.

Afgelopen donderdag presenteerde hij voor het laatst het weerbericht op TV. Vrijdag was hij nog op de radio te horen. Zondag is hij overleden.

@Bron: NOS.
 
Een dappere stijder heeft ons verlaten, maar Piet was altijd positief over het weer.

RIP!
 
Een prachtige man die de strijd verloren heeft.
RIP!
 
En nog vorige week donderdag en vrijdag zijn dingetje doen, hoe snel kan het gaan piet was een zeer bedreven vakman en een bezige bij.
Dat door een slopende ziekte zo'n aardige man zijn leven eindigt.

Te jong toch!!
Piet rust in vrede we zullen "oant moarn" gaan missen
 
R.I.P.
 
Ik vond dat hij het leuk deed (in het begin moest ik wel aan hem wennen met dat Friese accent), maar later begon ik het leuk te vinden.
Ik hoop dat nu een Brabander of een Zeeuw het stokje van hem overneemt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan