wel beeld geen beeld

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb bij een kennis van mij een db 500 geinstaleerd alles werkt perfect alleen als hij naar een andere zender schakeld krijgt hij in het beeld server niet gevonden dan loopt hij naar de meterkast raakt alleen maar de conector aan en beeld hij heeft al een 7020 opgeblazen komt nu een nieuw ontvanger gedeelte in nu weet ik niet precies hoe het zit maar hij woond in een appartementen complex met een gezamelijke schotel en iedere woning krijgt 2 aansluitingen binnen,nu is mijn vraag staat er al 24 volt voeding op de aansluiting na beneden ik ben er nog niet geweest om te meten en hoe schakel ik dan de lnb voeding op de dreambox uit heeft iemand hier enige ervaring mee we hebben al een niewe kabel gelegt maar het resultaat is het zelfde decoder is voorzien van pli flubber iemand dit al eens mee gemaakt voor dat ik alles verander misschien is het alleen maar een insteling
ps doet aan (cs)
gr frans

naar de meterkast raakt alleen maar de conector aan en beeld
Welke connector? Die van de antennekabel aansluiting? Dan heeft hij er waarschijnlijk een sluiting op, of er komt lekspanning op terecht of iets in die geest. In dat geval zou ik er eens nieuwe pluggen opzetten en zorgen dat alles goed geaard is.
Als je al nieuwe kabel hebt gelegd, heb je dan ook de aardekabel omgebogen en om de kabel gedraait en daar de plug overheen zodat deze ook goed contact maakt?

Waar is die 24 volt voeding voor?

BT alles vernieuwd nieuwe conecters ik heb ze er vorige week zelf aan gezet
maakt goede massa geen draadjes aan de kern ik ik zit met mijn voeding ik heb een lnb voor atra
/hotburd met 5 uitgangen maar er zitten 10 appartementen op met ieder 2 aansluitingen dat zijn dat zijn bij mijn 20 aansluitingen dus er moet nog ergens iets tussen zitten als ik de aansluiting op de conecter van de woning doe dan vonkt hij ook dus rara?????
gr frans

dus het gaat om de atennekabel en de aansluiting komt van het standaard in de meterkast ben ook op het dak geweest er 5 weg zoals ik al vermeld heb komen ook binnen met pers conecters op een speciale doos of een lux stopcontact onder 2 in boven 2 uit heb deze zelfs laten vervallen
gr frans

Hallo frweber.

IK snap er geen bal van wat je schrijft.

Als er een schotel op het dak staat en daar zit een lnb in met 5 aansluitingen

dan kunnen er 5 ontvangers aan.

Er hoort geen spanning op de coax te staan die naar beneden gaat.

De spanning voor de lnb, komt uit de ontvanger zelf.

Dus mag er geen 24 volt spanning op de coax staan.

sat4ever.

waarschijnlijk is het een lnb met voor iedere hoge en lage band en voor iedere horizontaal vertikaal een apparte uitgang.

deze gaat dan naar een kastje welke inderdaad wel 20 aansluitingen kan hebben. in het kastje zit dan op ieder aansluiting een voeler die dus het horizontaal vertikaal hoge lage band singaal die de ontvanger geeft vertaald naar welke lnb moet worden doorgesluist naar de ontvanger.

dus dat bestaat inderdaad wel.

waar het fout gaat kan ik je ook niet zeggen maar het lijkt mij inderdaad niet dat er 24 volt op de aansluiting mag staan.

gr blokker

ga er me zaterdag eens in verdiepen ik vermoed dat er in de aan verkabel vermoedelijk van de kast beneden iets fout zit want is hoor ik net in het geheel nog niet getest hij is de eerste met decoder hem hem nu af laten sluiten want heeft al een 7020 opgeblazen
bedankt allemaal
gr frans

Ja graag, sluit de boel maar even af voordat je dadelijk de volgende ontvanger ook opblaast, eerst maar eens kijken waar die spanning vanaf komt want da's echt niet goed.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan