Welke mediaspelers hebben jullie?

Welke mediaspeler heb jij?

  • Google Chromecast

    Stemmen: 7 43,8%
  • Nvidea Shield

    Stemmen: 3 18,8%
  • Apple TV

    Stemmen: 3 18,8%
  • Raspberry PI

    Stemmen: 1 6,3%
  • MINIX

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xiaomi Mi Box

    Stemmen: 1 6,3%
  • Android Box

    Stemmen: 6 37,5%
  • Andere mediaspeler(s)

    Stemmen: 7 43,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Peer

Sr. Member
Lid sinds
20 mrt 2022
Berichten
374
Waarderingsscore
178
Punten
43
Locatie
Noord Brabant
De mediaspeler is tegenwoordig haast niet meer weg te denken. Met een stabiele internetverbinding kan je namelijk o.a. diverse streamingsdiensten ontvangen. Ook handig indien de tv niet zo smart is of geen updates meer krijgt.

Zelf heb ik een "domme" tv (het kreng van 10 jaar oud blijft het maar doen) en daar een Nvidea Shield TV Pro op aangesloten.
 
Apple tv4k en een stupid samsung tv aaangesloten op een onkyo tx-nr626
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Yip en die wil ook niet kapot gaan. En heeft een prima geluid. Door mijn leeftijd gaat hij steeds beter klinken , 2 jamo subwoofers zorgen ervoor dat het behang van de muten trilt als ik renoveer.
 
Mijn subwoofer (HK TS7) is al weer een tijdje buiten gebruik. De ingebouwde versterker moet een keer nagekeken/gerepareerd worden. Ik heb dus eigenlijk een 7.0 installatie. Niet dat ik over het geluid mag klagen...
 
Hier aan de AppleTV met geluid door sonos playbar.. ooit gehad : raspi, mibox, shield.
 
Laatst bewerkt:
Het was een shield pro 2015, geruild voor 4x 2tb disken :)

overigens ook nog een beelink gt1 gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Misschien moeten jullie de stem even nakijken en zo nodig opnieuw uitbrengen.

Ik heb de poll ietwat verbeterd en Android Box er tussen gezet, daar zijn namelijk vele varianten van.
Ja ik weet, de Minix en de Xiaomi Mi S is ook Android, maar er zijn er zo ontzettend veel van.

Uiteraard zijn er ook nog de andere mediaspelers, dat staat er nog bij, maar zo kun je een beter onderscheid maken tussen Android boxjes en bijv. andere boxen die niet op Android draaien zoals bijv. AC Ryan en anderen.

Heb zelf enkele mediaspelers. Ook een Chromecast maar die wordt nog niet gebruikt. De Apple TV 4K, Android wel regelmatig.
Besturing van die Apple dingen is overigens bagger, dan is Android een verademing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Apple bagger? , icm met een ipad of iphone werkt het prima die nemen de besturing van de AB bedoening over dus bv zoeken doe ik gwoon via de keyboard functie op ipad ook het harder en zachter gaat dan via ipad.
 
Ik dacht dat de 'apple vs android' discussie iets van 2015 was? :bounce:
 
icm met een ipad of iphone werkt het prima
Ja maar daar heb je toch geen mediaspeler voor? Als ik het toch met mijn telefoon moet gaan besturen kan ik net zo goed een Chromecast van een paar honderd euro goedkoper nemen. Men moet er van uit kunnen gaan dat je gemakkelijk met de bijgeleverde afstandsbediening kunt werken.

Dat is toch met elke andere mediaspeler toch echt vele malen beter geregeld. En gezien de prijs van zo'n Apple ding verwacht je toch beter. Nog even los van een klein akkefietje (wat de normale gebruiker niet ziet) met het netwerk, wat ze gewoon glashard ontkennen terwijl het aantoonbaar is.

@Dr.Z gaat niet om Apple vs Android discussie, ik gaf alleen aan dat de besturing van de Apple bagger was.
 
Apple vs Android discussie, ik gaf alleen aan dat de besturing van de Apple bagger was
android is afstammeling van androïde en dus een robot die zijn gemaakt om te besturen

apple is euh tja fruit .... das knap lastig om iets mee te besturen
je kunt er hooguit mee gooien in de hoop dat je de goed knop raakt
 
Als peer zijnde kan ik natuurlijk onmogelijk met een Apple werken (iets met appels en peren :biggrin2:).
Het blijft een feit dat het ideale apparaat afhankelijk blijft van de eisen en wensen van de gebruiker.
Ik ben voor de aanschaf van mijn Shield eerst specs van de Chromecast aan het bekijken geweest, maar daarbij miste ik o.a. de optie voor Dolby Atmos. Als beter alternatief kwam ik toen bij de Shield uit. In AppleTV heb ik mij verder niet verdiept, dus ik heb totaal geen idee welke functies ik daarmee mis.
 
In AppleTV heb ik mij verder niet verdiept, dus ik heb totaal geen idee welke functies ik daarmee mis.
wat je niet weet kun je ook niet missen idd!

vind wel dat de meeste spelers niet zo lang mee gaan kwa ondersteuning software enz
 
vind wel dat de meeste spelers niet zo lang mee gaan kwa ondersteuning software enz
Mijn Shield (en die is al weer een tijdje op de markt) krijgt nog steeds updates. Ik vermoed dat de Chromecast en AppleTV ook wel hun updates blijven krijgen. De goedkopere (Android)boxen zullen ongetwijfeld beperkter zijn qua updates en ondersteuning, maar daar zal de prijs dan ook weer naar zijn.
 
beperkter zijn qua updates en ondersteuning, maar daar zal de prijs dan ook weer naar zijn.
Exact. Mijn Apple TV van ... wanneer heb ik die... jaar of 4 geleden? Die heeft netjes zijn nieuwste ios gehad. Het Android kastje is bij Android 7.1.2 blijven hangen. Hij schijnt nog wel een beetje te updaten te kunnen zijn, moet ik weer via een ander truukje doen, nog niet geprobeerd overigens.
Zolang het ding blijft werken vind ik 't wel goed zo. :)
De AC-Ryan heeft al erg lang niet meer gespeeld, maar dat heeft er mee te maken dat alles al langere tijd vanaf de NAS afgespeeld wordt.

Qua geluidopties heb ik niet zo nauw gekeken naar de apparaten, heb hier een 5.1 systeem staan en daar draait indien nodig alles op, maar ook dat staat meestal uit. De Shield is een prachtig apparaat, maar die prijs he... phuu... Waar draait dat ding eigenlijk op? Een eigen OS of ook Android of... ?
 
@Peer.

Ik heb hier diverse mediaplayers, en houdt ze allemaal aan de gang.

Op de slaapkamers staan een paar oudjes, maar met de juiste addons doen deze het nog steeds goed.
Beneden gebruik ik een jongere en daar staat de laatste android versie op, en de nieuwste Kodi, met de daarbij horende addons waar we nog steeds de nieuwste films en series kunnen kijken. ;)

Tevens heb ik 3 Ziggo ontvangers/recorders. 2 Cisco's en 1 Horizon.
Ook nog een Zgemma.

In de bewaarboxen liggen er nog andere android kastjes, en een fire-stick die ik weer ga gebruiken in ons buiten verblijf. :biggrin: :biggrin: :biggrin:


BTW, boven op de slaapkamers: 1 40" TV. EN 1 55" SMART TV.

Beneden een 65"

En als het beter weer is buiten een 50"........
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan