Windows 11’s Latest Security Update Is Reportedly Causing Several SSD Failures When Writing a Large Number of Files at Once

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.512
Punten
113
Leeftijd
62
It is now reported that the latest Windows 11 update is causing SSDs to become non-functional after a large data write, and it seems to have affected several drives.

SSDs, Particularly With Phison Controllers, Are Becoming Non-Functional After Large Data Write
`Well, Microsoft's updates with their OS have brought in new problems for PC gamers several times in the past, and it seems like your SSDs might not be safe this time. In a deep dive by an X user @Necoru_cat, it is revealed that after the 'KB5063878' security update on Windows 11 that dropped a few days ago, storage drives reportedly malfunction while large files are being written to them at once. The user himself spotted the trouble when he was updating Cyberpunk 2077 with the new security update.

Sorry voor het Engels, maar ik weet geen goede vertaalmachine.
Men kan hier (klik) de hele tekst lezen.
@bron: wccftech

Fijn, windows,niet alleen 'verouderde' hardware afschrijven door windows11 niet meer te laten werken maar nu zelfs hardware naar de kloten helpen.

Ik blijf toch blij met mijn Linux machine's, die hebben die kapsones niet.

Klopt. Ik had vanwege de regelmatige problemen en steeds meer extra beperkingen in W11 al besloten in elk geval nog een jaar bij W10 te blijven.
Linux is beter als je niet bepaalde software moet gebruiken die alleen op Windows te krijgen is zoals ik. Maar voor de meeste mensen (internetten, e-mailen, bankieren, documenten, spreadsheets) is Linux onderhand meer geschikt.

• Leuk
Waarderingen: Tech
Eind volgende maand houdt de ondersteuning voor W10 op, ik vind het schandalig en voorzie problemen op hackers-gebied als Microsoft besluit geen beveiligingspatches meer uit te brengen voor de 'oudere' besturingssystemen, ik denk er een hele grote groep gebruikers is die gewoonweg niet overstappen op nieuwe hardware.

Ik kan ook prima mijn weg vinden met Linux. Meeste gaat via mijn telefoon.

De 'Goggel' Pixel7 heb ik ooit helemaal opnieuw geflasht met een Linux achtig OS, hij herkende zelfs bash scripts :) maar helaas is die ter ziele.
Voordeel was dat de accu ineens langer dan een week meeging, alle bloat-/spyware van Andriod/Google draaiden niet meer, vandaar de lange accuduur.

Linux op telefoon? Da's nieuw voor mij. Welke telefoon heeft Linux? Of hoe bedoel je dat?
Nee, ik gebruik fedora KDE voor bepaalde zaken maar denk dat ik meer dagelijkse zaken doe via mijn telefoon.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan