Windows 11 voor iedereen beschikbaar.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.495
Waarderingsscore
633
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Maar niet voor ons. Beide laptops zijn waarschijnlijk te oud.

knipsel.jpg


De overige resultaten zijn oké

Punt 1 ?? Windows defender is actief?
Punt 2 TPM is mss op te lossen.
Punt 3 processor ?? Het barst van i5 varianten maar de mijne i5-3210M staat niet in het lijstje

Lijkt erop om gedwongen een nieuwe laptop te kopen om actueel te blijven , maar dat gaat niet gebeuren.
Blijf W10 updates ontvangen , tot wanneer blijft een vraag.
 
Leuk dat jij het hier ter sprake brengt @the matrix, ik wilde er ook al een topic voor openen want ik kan W11 ook niet installeren mits ik een nieuwe processor koop.

Ik heb een AMD Ryzen 7 1700X Eight-Core die drie jaar oud is maar wordt niet ondersteund. De rest heb ik inmiddels aangepast in de bios van het moederbord.

Het schijnt dat je W11 via een omweg wel kan installeren maar dan ontvang je geen (beveiliging) updates.
 
@the matrix
Punt 1 geeft aan dat secure-boot niet actief is en/of ingesteld kan worden.
Punt 2 de i5-3210M betreft een processor van de 3e generatie en ondersteunt geen TPM 2.0 (ook TPM 1.2 niet).

Wat betreft updates blijft Windows 10 tot 14 oktober 2025 updates ontvangen, op die datum gaat Windows 10 pas EOL.

Sluikreclame.....:biggrin2:

Ik heb op PCW een tabel staan met alle data tot wanneer welke build updates blijft ontvangen.

@Parabolica
Voor AMD heeft Microsoft de Ryzen 7 2000 serie als minimum, daar valt de 1700X dus net buiten. Mogelijk versoepelt Microsoft de systeemeisen nog, want het gerucht gaat dat de 7e generatie Intel CPU's later ook geschikt zullen zijn voor Windows 11.

Ga je tweaken en de boel omzeilen loop je wellicht het risico dat je geen update meer ontvangt. Dit heeft Microsoft al laten weten, dat die kans bestaat.
 
Laatst bewerkt:
Ergens is een vaag tekstbestandje die je kunt aanpassen. Daarna installeert windows 11 zich gewoon. Het nadeel van deze truc is namelijk dat de toekomstige updates problemen gaan geven. Het lijkt er op dat er patches komen voor windows die het systeem aanzienlijk gaan vertragen, vandaar dat Microtsoft heeft bedacht dat oude proc's niet meer toereikend zijn boor het nieuwe OS.
 
Zoals gewoonlijk… Het gaat alleen maar om de munten. Er wordt hoog in de toren bepaald wat wel en wat niet gaat. Niet ondersteund door techniek, maar menselijke willekeur. Als ze willen kunnen ze de bestaande bootmogelijkheden gewoon in de Windows core laten bestaan. Maar er moeten PC’s verkocht worden, sneller om de feitelijke traagheid van Windows te verdoezelen! Je wordt gewoon genaaid waar je bijstaat….
Gelukkig al jaren van die Micro$hit af….
 
Voor AMD heeft Microsoft de Ryzen 7 2000 serie als minimum, daar valt de 1700X dus net buiten. Mogelijk versoepelt Microsoft de systeemeisen nog,

Ik hoop het dat MS de systeemeisen nog wat versoepelt want ik heb er weinig trek in om weer €300,00 uit te geven aan een AMD processor. Voordeel is wel dat mijn MB bijna alle AMD Ryzen processors ondersteund.
 
@mimisiku Natuurlijk kun je dit van meerdere inzichten bekijken, maar nee, het gaat niet om geld. Nou, ok, het gaat wel om geld en wel om het geld om in eigen zak te houden. Criminelen, buitenlandse regeringen (of eigen regering) en meerdere lieden die graag in jouw computer willen gluren, gaan het winnen zonder dat er innovatie is vanuit een bedrijf wat jouw besturingssysteem maakt.
Met andere woorden, er moeten dingen veranderen om criminelen voor te blijven. Daar is rekenkracht voor nodig en dus een moderne pc met een snellere CPU. Maar niet alleen dat, veel pc's hebben een UEFI-bios wat zonder regelmatige update een zwakke plek is. Wanneer het bios gehackt is, en je zou de mensen de kost moeten geven wiens bios gehackt is, kun je een nog zo'n modern OS gebruiken maar het zal niet helpen.

Ook moederborden moeten gemoderniseerd worden, dus als je al iemand wilt beschuldigen van "diefstal en geldklopperij", dan zou je het beste de cybercriminelen de schuld mogen geven. Zij zorgen ervoor dat jij een nieuwe pc nodig hebt.
 
Tot 2025 w10 updates,

Dan maar tegen die tijd bij leven en welzijn overstappen naar 🍎
 
Ik heb Apple, ik heb Windows, ik heb Linux (diverse distro's) en heb nog wat andere OS'sen. Het is allemaal eender. Apple heeft 3x achter elkaar een software update gehad om israelische spyware te elimineren wat door een paar landen misbruikt werd, mijn Windows komt elke week met tig updates en andere apparaten zijn exact hetzelfde verhaal.. Het maakt niet uit wat je hebt, updates blijven en soms loopt goedkopere hardware eerder op zijn einde dan wat duurdere. Dit is iets van alle tijden, alleen gaat het steeds sneller omdat het kat en muis spelletje steeds sneller loopt.
 
Het is wel de vraag hoe Microsoft updates gaat blokkeren in de toekomst? Alleen via de automatische uitrol, of ook via DISM/WSUS. Wanneer Microsoft de updates niet meer via Windows zelf aanbiedt, kan je de LCU's wellicht nog wel handmatig uit de WUC downloaden en via DISM installeren.

Het is Microsoft zover ik weet ook nooit gelukt om illegaal geactiveerde systemen (volledig) van updates uit sluiten. :rolleyes2:
 
Het is Microsoft zover ik weet ook nooit gelukt om illegaal geactiveerde systemen (volledig) van updates uit sluiten.

Na de geïnstalleerde update KB971033 met W7 kreeg je de melding ´This copy of Windows Is Not Genuine´, en daarmee werden de updates ook uitgeschakeld. Ok, daar was ook wel weer een oplossing voor maar niet iedereen beschikte toen over voldoende kennis.

Ik vraag het me ook af hoeveel W10 gebruikers wereldwijd over voldoende financiële middelen beschikken om een nieuwe PC of Laptop aan te schaffen als W10 na 2025 niet meer ondersteund wordt en gaan hackers zich dan niet op die specifieke W10 gebruikersgroep richten?
 
mickey soft net als de overgeit niet te vertrouwen
 
Ik ga hem binnenkort hier eens op een ouwe i-5 proberen, maar of ik er eigenlijk zin in heb weet ik nog niet.

Reden: geen zin om een nieuwe pc te kopen, en ook geen zin om zonder wachtwoord te werken, en zeker niet met tmp2. Mijn nas werkt niet meer dan volgens mij. [gedeelde bestanden].
 
Ook hier tot nu toe hetzelfde gezeik, de huidige I-7 processor wordt niet ondersteund!!!

Ik ga echt geen niewe pc kopen om w-11 te installeren!

Ik was er bang voor....
 
Tot 2025 is er ondersteuning voor windows 10, dus waarom moeite doen om een os te installeren wat lijkt op het crappy IOS?
Er veranderd niets. De kernel is het zelfde, de mogelijkheden zijn vanaf windows xp gelijk, dus wat is dan al die commotie?
Wil je perse windows 11, koop dan een licentie en betaal omgerekend nog geen 10 euro per jaar voor de nieuwste OS...10 euro per jaar, het gaat nergens over. Als het voor de sport is dan begrijp ik het standpunt, maar kom op......10 euro per jaar!!

..oh, het gaat om de hardware.. ehm.. ok, goed punt, dat is een ander verhaal.. :bounce:
:bounce: :bounce: :bounce:
 
Wil je perse windows 11, koop dan een licentie en betaal omgerekend nog geen 10 euro per jaar voor de nieuwste OS...10 euro per jaar, het gaat nergens over.
Hoe kom jij in vredesnaam op een bedrag van 10 euro per jaar? Of reken je dat om als je W11 5 jaar gebruikt en het kost 50 euro dan is het 10 euro per jaar of hoe moet ik dat zien?
Je hebt trouwens ook niets er aan om een licentie van W11 te kopen als je CPU niet ondersteund wordt.
 
Na de geïnstalleerde update KB971033 met W7 kreeg je de melding ´This copy of Windows Is Not Genuine´, en daarmee werden de updates ook uitgeschakeld. Ok, daar was ook wel weer een oplossing voor maar niet iedereen beschikte toen over voldoende kennis.
Voor Windows 10 bestaat zo'n update niet, die kan je gewoon via een KMS.bat activeren en krijg je alle updates binnen. Ik heb meerderen VM-systemen die ik op deze manier van een 'licentie' heb voorzien. Nu ook Windows 11, die krijgt gewoon ook alles binnen aan updates tot nu toe....

Het batje is opvraagbaar via een PeeBee.... :geek:
 
Ik mag geen reclame maken, maar een licentie voor €10,- is makkelijk haalbaar.

Ik heb dit voorjaar 4 Windows 10 licenties en 2 Office 2019 licenties gekocht voor €52,-!
Dit alles via een veilingsite.

Maar bij mij komt er voorlopig geen 11 op mijn computers.
 
Voor Windows 10 bestaat zo'n update niet, die kan je gewoon via een KMS.bat activeren en krijg je alle updates binnen

Ik reageerde eigenlijk hier op @Maxstar.

Het is Microsoft zover ik weet ook nooit gelukt om illegaal geactiveerde systemen (volledig) van updates uit sluiten.

W7 is voor 100% een systeem van Microsoft. :)

Het enige waar ik nu nog tegen aan loop is (op de CPU na) de secure boot instellen op mijn moederbord. Ik lees her en der verschillende uitleg hoe dat moet maar ik twijfel nog omdat als ik het fout doe Windows waarschijnlijk niet meer opstart. Ik ben nu gewoon te lui om de handleiding van het moederbord door te lezen omdat het nu nog niet hoeft te werken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan