Windows 7

luca

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.014
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
71
Hallo iedereen

Dit heeft ook met de dreambox te maken

Heeft iemand deze versie op zijn PC , laptop , staan ?? en werken de hulpprogramma's voor de dream , zoals DCC , Dreamview , Dreamstream , Dreamboxedit enz ,om er maar een paar te noemen , onder deze versie van winhose

Ik zou mss deze versie op mijn laptop zetten , daar ik met "fista" problemen heb met het geluid

Nu in de wintermaandjes is het ideaal om eens iets te testen , maar ik wil deze keer niet de eerste zijn :biggrin:

 
Ik heb er nog niet eens bij stil gestaan dat het niet zou kunnen werken. Maar alles werkt bij mijn.

Anders zou je evt. de startconfig van de programma´s kunnen veranderen in XP ofzo.

;)

Nr.10

 
daar ik met "fista" problemen heb met het geluid
Als jij met je Viesbah al problemen hebt met het geluid is het nog maar afwachten of het geluid in Winflut 7 het überhaupt nog wel doet. Diverse geluidskaarten werken namelijk niet meer onder winflut 7, waaronder ook diverse onboard kaarten.

Dus succes!

 
Of juist wel.

Ik had op 1 PC geen geluid met NL XP Home.

Deze PC ging ik voor wat anders gebruiken en heb na een format C: XP Pro Engelse versie op deze PC gezet.

Ook hier geen geluid. Uiteindelijk heb ik een goedkope geluidskaart aangeschaft en geplaatst.

Later heb ik W7 NL op deze PC gezet en tot mijn verbazing begon hij te zaniken dat er geen geluidsweergave (headset of luidsprekers) was aangesloten.

Het bleek de geluidskaart on board te zijn. W7 ziet ook of hier iets op aangesloten is.

Op deze PC werken de zaken zoals het hoort.

De nieuwe geluidskaart kon er weer uit.

Wel beb ik enige malen programma's in de XP modus moeten laten werken.

Na een grote crash op mijn werk PC heb ik ook W7 NL op deze PC gezet.

Voor de crash zat er Viesbah DE op. Deze terug zetten was geen optie.

Helaas blijken er toch een aantal programma's niet te willen werken op W7.

Ook mijn NDAS netwerkschijf krijg ik niet aan de praat. De besturingssoftware hiervan geeft steeds een stop met het beruchte blauwe scherm.

Ik ben nog niet bezig geweest met de dreambox icm deze PC.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of juist wel.
In dat geval is je kaart al compatible met Windows 7 en was het probleem in Viesbah door iets anders veroorzaakt.:)

Voor zover ik vernomen heb zouden dingen als DreamboxEdit wel op Win7 werken.

 
Hoy alles werkt op windows 7 ,beter dan op alle andere windows versies streamen met PI Lade gaat geweldig met de VLC Player.

 
Laatst bewerkt:
Hoi Robbyy en welkom op Satellite Fun.

Gebruik a.u.b. de antwoord knop of de quickreply onder de posts, quote knop vermijden.:)

Je verklaring over windows 7 gaat wat ver volgens mij.:)

Lang niet alles werkt onder windows 7 beter dan op andere windows versies. Met name streamen gaat op XP even gemakkelijk zoniet gemakkelijker. Ook netwerk instellingen gaan beter. De kleur van het statusscherm van DCC is veel te donker in windows 7 dus ook dat is een nadeel te noemen.

Maar het is wel fijn om te weten dat de belangrijkste tools het wel doen onder windows 7.

 
. De kleur van het statusscherm van DCC is veel te donker in windows 7 dus ook dat is een nadeel te noemen.
Maar als windows die kleur verandert, dan zal het allicht ook weer ergens anders terug te zetten zijn, ik zal het wellicht 1 dezer dagen tegenkomen. ;)

 
Dat zou kunnen, maar in eerste instantie mag windows het niet eens wijzigen.:sad:

 
De grijze achtergrond is vrij eenvoudig te wijzigen.

Rechtermuistoets op het bureaublad, en dan naar "aan persoonlijke voorkeur aanpassen" en zet dan je vensterkleur op "Windowsklassiek".

Het scherm is dan weer goed leesbaar.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zwarte letters op beige achtergrond, dat is wel leesbaar, maar het is feitelijk niet echt een klassieke weergave, want in alle voorgaande windows (Viesbah weet ik niet) heeft het statusvenster een lichtblauwe achtergrond.

Daarnaast pas je op die wijze niet alleen dit programma aan maar je hele windows omgeving.

Dan lijkt het er eerder op dat DCC geen eigen kleurinstelling gebruikt heeft maar iets van een windows code hiervoor genomen heeft, hetgeen dus minder slim is.

 
K'zal dan nog maar evenjes wachten om die win7 erop te gooien , ik heb nml ook een NDAS draaien plus nog een paar andere HD's

mss is er reeds een update voor die ndas ,ik zal eerst eens rondneuzen , toch bedankt allemaal , ik leef nu met de hoop dat het geluid weer eens normaal zal zijn

 
De NDAS draaide bij mij zowel op XP als Vista.

Op W7 kreeg ik steeds het gevreesde bauwe scherm.

Mijn schijf is een Freecom.

Op de site van Freecom is geen nieuwe software te vinden.

Via een forum kwam ik aan een link voor de juiste software.

De schijf werkt nu weer perfect.

Alleen moeten op alle PC's, welke gebruik maken van deze schijf, dezelfde versie staan.

Dat is op te lossen door op elke PC de oude versie te deïnstaleren en de nieuwe versie te installeren.

 
Dat is dus het nadeel van een NDAS waar een NAS geen last van heeft.:)

Via een forum kwam ik aan een link voor de juiste software.
En die juiste software had iemand zelf aangepast ofzo? Omdat hij op de site van de fabrikant niet te vinden was schreef je?

Ik heb overigens dinsdag bij iemand Windows 7 geinstalleerd. Die had dan wel een duo-core processor en 3 GB intern geheugen. Daarbij viel me in positieve zin op dat de installatie zo snel ging. De initialisatie van de installatie duurde even maar daarna ging alles vrij vlot, nog geen half uur nodig gehad.

Dit in tegenstelling tot Vista waar je heel blij mag zijn als het onding er binnen een uur op staat, ook XP duurt langer.

Het herstarten vond ik persoonlijk ook ietsie sneller gaan dan met een vers geinstalleerde XP, maar nadat er een aantal dingen op geinstalleerd waren die je dan nodig hebt, waaronder ook een virusscanner, Total Commander, een Office pakket enzo, was het nog vrij kaal maar kon je al merken dat het trager werd.

Verder waren er nog weinig drivers beschikbaar. Met name voor een Canon printer en de onboard geluidskaart. Nja, drivers wel, maar de 2.40 konden wel niet downloaden, duurde meer dan een half uur (ja de Taiwanezen van Realtek waren traag) en de met de 2.37 versie leek alles goed te gaan, kaart ziet er goed uit en officieel werkt ie ook prima volgens windows 7, je kunt ook alles instellen, alleen komt er geen geluid uit.:)

Dat was overigens een generieke Realtek geluidskaart driver. Voor de betreffende onboard kaart was uiteraard nog geen Win 7 driver te krijgen, net zoals voor een paar dingen meer niet. Maar dat is te verwachten met een OS wat net op de markt is.

Verder valt me de indeling van het beeldscherm en beeldscherminstellingen bijzonder tegen.

Ik kon wel resolutie wijzigeni, maar de resolutie van de pictogrammen op het scherm waren te groot ten op zichte van de programma's die je open trok.

In een resolutie van 1280x768 waren de picto's op de desktop veel groter dan op mijn machine bijv.

Vroeger met XP kon je dat fijn wijzigen, je nam het tabblad "vormgeving" en zo kon je de grootte van pictogrammen op het bureaublad heel eenvoudig laten verschillen van je resolutie door bijv. de optie "windows groot" of "extra groot" te kiezen.

Deze optie "vormgeving" kon ik in windows 7 niet vinden. Het zal er vast ergens zitten, doch ik kon hem niet vinden.

Daarnaast leek het wel een resolutie van 800x600 voor die pictogrammen, dus zo verschillend zag het uit t.o.v. applicaties. Bij XP en ook Vista is er nog nooit zo'n groot verschil geweest.

Al met al ben ik er dus nog altijd niet bepaald gecharmeerd van.

 
De software voor NDAS is orginele software van een andere fabrikant.

Het lijkt alsof deze niet specifiek ontworpen is voor een bepaald merk.

Het moet dus kunnen werken met alle NDAS schijven.

Ik heb het op mijn andere PC's geïnstalleerd en lijkt zelfs beter te werken op die PC's dan de oude software.

Ik kan niet echt goed bepalen of een commerciële link is.

Anders verwijder je hem maar http://www.ximeta.com/web/

Dan kiezen voor NDAS DRIVER 3.72 FOR WINDOWS.

De pictogrammen zijn heel simpel te wijzigen door op het bureaublad rechterkant muis te klikken en kiezen voor beeld. Daar kan je heel simpel de grootte van de pitogrammen aangeven. Het vervelende is dat ze dezelfde ruimte in blijven nemen op je bureaublad.

Ook de taakbalk is te halveren.

Het is even wennen met de taakbalk, maar werkt uiteindelijk toch prettiger.

Van één PC deed vanaf dat ik hem had de onboard geluidskaart het niet.

De PC was geleverd zonder besturingssysteem. De harde schijf was gedeeld en er stond een soort van DOS in het Duits op een kleine partitie. De drivers voor de hardware was op twee CD's bij geleverd voor Vista en XP. Ik heb eerst de NL XP en later UK XP erop gezet, maar de geluidskaart had er geen zin in. Ik heb er toen een geluidskaart bij gestoken.

Omdat er op deze PC nog niet veel bijzonders stond, heb ik hier Windows 7 NL op gezet.

De onboard geluidskaart werkte vanzelf zonder er een andere driver voor te installeren.

 
Inderdaad BT, das een van de redenen waarom ik altijd waarschuw voor NDAS systemen.

Er is een beperkt aantal NDAS chipset fabrikanten (mogelijk zelfs maar 1 in verband met patenten).

Om die reden kan het voorkomen dat drivers voor het ene merk, ook werken voor een ander merk NDAS.

Als er wel meerdere fabrikanten zijn, kun je echt niet zomaar drivers uitwisselen hoor.

De merken van zulke producten gebruiken heel vaak de standaard software van de chipset fabrikant, met een kleine aanpassing zodat links en rechts een merknaam en/of logo verschijnt.

 
Verder valt me de indeling van het beeldscherm en beeldscherminstellingen bijzonder tegen.Ik kon wel resolutie wijzigeni, maar de resolutie van de pictogrammen op het scherm waren te groot ten op zichte van de programma's die je open trok.

In een resolutie van 1280x768 waren de picto's op de desktop veel groter dan op mijn machine bijv.

Vroeger met XP kon je dat fijn wijzigen, je nam het tabblad "vormgeving" en zo kon je de grootte van pictogrammen op het bureaublad heel eenvoudig laten verschillen van je resolutie door bijv. de optie "windows groot" of "extra groot" te kiezen.

Deze optie "vormgeving" kon ik in windows 7 niet vinden. Het zal er vast ergens zitten, doch ik kon hem niet vinden.

Daarnaast leek het wel een resolutie van 800x600 voor die pictogrammen, dus zo verschillend zag het uit t.o.v. applicaties. Bij XP en ook Vista is er nog nooit zo'n groot verschil geweest.

Al met al ben ik er dus nog altijd niet bepaald gecharmeerd van.
ik denk dat het gewoon persoonlijk is voor jou

je kunt alles (nog) niet vinden daarom is het niet meteen een pruts os

maar de dingen die je hier even op noemt kun je dus wel degelijk wijzigen eigelijk mankeerd er niks aan dus

ook de drivers althans hier worden gewoon gevonden niks mis mee eerst wou de geluids kaart ook niet zie ik opeens dat er een update is instaleren en het werk weer

en dat heb ik met xp nooit gehad dat daar drivers voor werden gevonden

 
ik denk dat het gewoon persoonlijk is voor jou je kunt alles (nog) niet vinden daarom is het niet meteen een pruts os
Hoho, dat hoor je mij niet zeggen en zo breng ik ook geen oordeel uit. Ik zeg niet dat het een pruts OS is omdat ik niets niet kan vinden, maar oordeel dat er een nadeel is doordat het niet logisch ondergebracht is. Daarmee maak je het besturingssystemen moeilijker dan noodzakelijk voor een beginnend gebruiker (niet zijnde mijzelf) en dat is geen goede zaak.

In Vista heb ik ook naar dingen lopen zoeken, dat maakt het in principe nog geen slecht OS. Maar de meeste mensen vinden het een prul OS en terecht, de traagheid en onzinnige gebruikers irritatie (ja kun je uitzetten weet ik) en idiote systeem vereisten is niet van deze tijd.

Aangezien windows 7 op dezelfde kernel is gebouwd en alleen wat sneller gemaakt ga ik er niet van uit dat die zoveel beter is.

Er mankeert wel degelijk het nodige aan, daarom brengen ze ook zo snel een SP1 uit binnenkort. Maar oke alle begin is moeilijk geweest met nieuwe windows versies.

maar de dingen die je hier even op noemt kun je dus wel degelijk wijzigen eigelijk mankeerd er niks aan dus
Dingen? Het is maar 1 ding waar ik het over heb hoor, namelijk wat in xp "vormgeving" genoemd wordt. Geef dan eens aan waar en hoe je dat kunt instellen? Want uit jouw reply begrijp ik dat jij het wel gevonden hebt.

en dat heb ik met xp nooit gehad dat daar drivers voor werden gevonden
Dan heb je daar vermoedelijk nooit eerder echt op gelet. Bij XP was dat beter want daar stonden (en dat is nog steeds het geval) de stuurprogramma's bij de extra gevonden zaken.

Die zie je als je windows update met geavanceerd draait. En da's ook beter zo want niet alle driver updates van Microsuf bleken in het verleden ook tot een verbetering te leiden. Ze hebben zelfs al eens tot crashes geleid.

Dus dat windows 7 die nu klaarblijkelijk standaard doodleuk gaat overschrijven is niet bepaald positief te noemen.

Het enige positieve wat ik aan Windows 7 kan constateren is dat het sneller is dan Vista, vermoedelijk ook stabieler. De installatie is sneller dan zowel XP als Vista.

En daarmee is het dan ook gezegd. Het gebruik is niet sneller dan XP als je alles er op hebt wat je gebruiken wilt met gelijkwaardige apparatuur.

Het is niet mogelijk om nu uitspraken te doen over of het nu wel of niet langzamer of slechter is dan XP, aangezien het OS pas uit is, dan moet je toch al een aantal maanden verder zijn, zodat ook SP1 is geweest en alle drivers verkrijgbaar.

Dan kan men pas een beter oordeel vellen.

Maar het is wel duidelijk dat ze weer zaken hebben gewijzigd die op een logische en eenvoudig te vinden plek zaten. En persoonlijk vind ik dat dus raar beleid.

Stel je voor dat ik opeens hier op het forum de reply knop rechtsboven in het menu ga zetten. Ja tuurlijk vind je het daar ook wel weer, maar logisch en handig? Nee zeker niet.:)

Dus men mag wat mij betreft best Windows 7 een mooi en fijn OS vinden, maar we spreken ons dan over een half jaar wel weer, dan kan men pas echt een redelijk oordeel vellen over goedheid en snelheid.

 
ik zit zelf nog met een probleem mijn scanner werkt niet zoals het voorheen deed op xp dus dat is wel een beetje lastig.

verder ben ik er wel over te spreken maar je wendt gauw aan iets en als het dan weer iets anders is kan het soms lastig zoeken zijn.

de pictogrammen kun je wijzigen door op het buraublad te klikken met de rechter muistoets en dan naar beeld gaan en daar kleine pictogrammen aanklikken

de onderste pictogrammen kun je wijzigen door onderaan op de taakbalk teklikken met de rechter muistoets en dan naar eigenschappen en kun je daar ook kleine pictogrammen gebruiken aan vinken.

moest zelf ook zoeken hoor en later kon ik dat ook niet weer terug vinden.

maar als je dit nu zo leest klopt het wel allemaal.

op de taakbalk klikken om de pictogrammen daar tewijzigen.

en op het buraublad klikken om ze op het buraublad tewijzigen.

veel suc6 er mee

inderdaad over een half jaar zien we wel hoe win7 zich houd daar is het nu nog tevroeg voor

 
de pictogrammen kun je wijzigen door op het buraublad te klikken met de rechter muistoets en dan naar beeld gaan en daar kleine pictogrammen aanklikken
Bedankt. Toch vind ik dat niet kloppen aangezien de grootte van de pictogrammen gewoon standaard hoort overeen te komen met de resolutie van het beeldscherm en nu wijkt het standaard op een belachelijke wijze af.

Daarnaast spreken we nu alleen over pictogrammen, terwij bij "vormgeving" in xp dit niet alleen voor pictogrammen gold maar ook voor bepaalde vensters die je opende bijv. Vandaar ook niet voor niets de naam "vormgeving" en die is nu gewoon weg.

Tja v.w.b. je scanner zal het gewoon een kwestie zijn van wachten dat er nieuwe drivers komen. De fabrikanten liggen achter met drivers voor Windows 7 maar ook dat is in de eerste maanden een normaal euvel bij een nieuwe Windows.

Nadeliger zou zijn als je nieuwe hardware zou moeten kopen, want dat is weer een groot nadeel van Windows ze zorgen er gewoon voor dat apparatuur niet meer ondersteund wordt. Zo kun je bijv. de Soundblaster Live wel wegkiepen.

Oke het ding is oud, maar het is puur een driverkwestie en ze hoeven het niet steeds te wijzigen, beste bewijs daarvan is het Linux OS.

Anyway, we wachten af... ben benieuwd.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan