ziggo kaart werkend krijgen

V

vince75

ik heb enkele forums hier gelezen, maar krijg het nog niet werkend.

De ccam.cfg aangepast, cam herstart, maar krijg de melding "waiting for CI answer", als ik bij "module found" enter.

Ik heb ccam2.1.2 draaien.

wat zijn de stappen die ik moet uitvoeren om dit goed te krijgen?

maar krijg de melding "waiting for CI answer", als ik bij "module found" enter.
Daaruit blijkt dat de Dreambox toch naar de CI module kijkt en niet naar CCcam.

Welk type Dreambox heb je?

Ik heb een DM7000 en heb de smartcard in de onderste slot zitten.

Hoe heb je daar een DVB-C module ingekregen in een Dreambox 7000??

Zoiets kan toch alleen bij een DB 7025 of 800 en 8000 of vergis ik me??

Volgens mij zit daar alleen een DVB-S tuner in hoe heb je de kanalen dan ingelezen.

Ik heb alleen de smartcard apart gekocht, deze kan je gewoon in 1 van de 2 CI slots doen. Verder heeft de DM7000 nog een slot waar je een cam module in kan steken.

Ja maar wat moet je er mee dan dat gaat toch nooit werken Ziggo is kabel en je hebt een satelliet ontvanger.

Hoe had je gedacht om het aan te sluiten en zenders te zoeken??

Dan moet je een DM 7025 kopen en een kabeltuner er in prikken een DM 600 kan ook nog.

De opzet is dat de kaart de zenders decodeert, maar dan in een betere kwaliteit dan normaal vanaf de kabel. Of zit ik helemaal fout te denken?

Nou ik hou er mee op een paar gezegd dat het niet kan. :neenee: :neenee: :neenee:

Hey Aart, je hebt gelijk...maar ja, daar heb je een forum voor he?

Precies, daar is een forum voor.

In principe kan het ook wel, alleen zoals aangegeven heb je dan een DVB-C tuner nodig. Er bestaan bijv. Dreambox 500S en 500C versies, met de 500C kun je dat bijvoorbeeld wel weer.

Maar bij een 7000 helaas niet.

De codering zou in principe wel kunnen want het is irdeto2 wat Ziggo gebruikt, alleen dus het signaal ontvangst gedeelte, de tuner, is niet compatible.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan