Ziggo/service.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik weet even niet of dit hier thuis hoort, maar vandaag even contact gehad met Ziggo, en ik ben goed geholpen, althans mijn bejaarde buurvrouw.

Ik weet niet of ze alles gaat gebruiken van wat ze as maandag of wellicht een dag later ontvangt via postnl. 

Ze was eerst naar onze andere buurman geweest, want ze had geen beeld via haar Humax decoder, maar die zei haar al meteen ga even naar Corné want die heeft er net iets meer verstand van dan ik. 

Ze kwam dus net onder etenstijd even langs, en legde haar probleem uit, ik zei dat ik eerst mijn bord leeg eet, en dan nieuws kijk, en dan wip ik even binnen.

Zo gezegd zo gedaan, ik denk het ligt aan de analoge afschakeling. Maar daar aangekomen deed nl 1/2/3 het, maar voor de rest via de Humax, helemaal niks. 

Al vrij snel gezien dat er achter de decoder een scartkabel los zat, die er goed in gedaan en ja hoor beeld!

Maar dit is al meer gebeurt, dus ik dacht we gaan eens een HDMI kabel pakken en die aansluiten, maar de decoder heeft geen HDMI aansluiting, dus dat moet een oudje zijn. 

Gevraagd wat haar abonnement is, en daarna als eerste de geplande monteur geannuleerd, en opnieuw het servicenummer [1200] gebeld, en heel het verhaal uitgelegd, en tja, mevrouw had een  oud abonnement, en dit werd meteen aangepast naar een ander 3-1 pakket €10,- goedkoper dan wat ze nu betaald. 

Het gevolg was dat er een andere decoder opgestuurd wordt, de Horizon, de Next ging niet bij dit abbo, nog wat andere vragen gesteld, of dit dan een nieuw pakket is, maar dat was niet, maar wel korting gevraagd, 1 jaar Ziggo on demand, 40 extra zenders, nieuwe HDMI-kabels, en nieuwe utp. 

De buurvrouw blij, en nou wachten op de Horizon, en aansluiten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet even niet of dit hier thuis hoort,
Zou jij als mod toch moeten weten? :biggrin:

Anyway, antwoord is neen, want dit is een verhaal en geen vraagstelling. Dus even naar de juiste sectie verplaatst. :biertje:

Ik vraag me wel af hoe mevrouw dan 10 euro goedkoper uit kan zijn dan een oud pakket met een nieuw alles in 1 pakket? Het oude TV pakket kostte 18,50 en daar heb je in elk geval geen alles in 1 pakket voor. Of was dat het voorgaande alles in 1 pakket wat ze had? Dus voor de huidige pakketvormen?

Ik neem aan dat ze nu Start heeft voor 53,50?

Overigens hoop ik dat je gevraagd hebt om die huidige smartcard wat ze heeft niet uit te schakelen zodat ze die in haar eigen ontvanger voor op de slaapkamer gebruiken kan. Altijd handig als reserve als die Horizon eens kuren krijgt. Tenzij ze natuurlijk geen TV ergens anders gebruikt.

De nieuwere modellen Humax kunnen overigens ook wel met HDMI werken en ook met On Demand. Mocht eventueel iemand die dat leest liever een Humax gebruiken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zodra ik weer zin heb dan leg ik het nog wel eens uit,  want het verhaal wat ik nu geschreven heb in dus het verkeerde forum heeft meerdere kanten!

Ik weet dat ik dit als mod  moet weten waar het moet staan, maar ik heb niet altijd zin om het complete verhaal uit te leggen, mijn vingers en mijn harses liggen dan in de knoop... 

Sorry, volgende keer beter. :ziek:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Black Tiger, dat tientje goedkoper heeft te maken dat ze tussen door haar internet snelheid had verhoogt, ivm vrijwilligerswerk.

Dat doet ze nu niet meer, ze maakt nauwelijks gebruik van internet, dus dat is omlaag gezet.

 
Ah op die manier. Scheelt toch weer leuk als je dat op jaarbasis gaat uittellen.

Ben benieuwd of die Horizon haar gaat bevallen, leuke doos maar nogal traag.

 
Die Horizon staat er hier bij ons volgens mij al een jaar of 10? 

Ik maak er zelf geen gebruik van, maar de dames hier hoor ik niet klagen. 

Ik had geprobeerd of ik voor de buurvrouw de Next box kon krijgen, maar dan moet ze een pakket hoger. 

Dus voor nu is ze tevreden, en als het goed is wordt de Horizon as maandag geleverd, dus dan ga ik hem even aansluiten, en zodra hij werkt, dan kan mijn dochter even komen om de buurvrouw te laten zien hoe die box werkt.

Ze gaat iig een stuk vooruit. Toch?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is trouwens nog 1 ding wat ik moet controleren, de buuf heeft een abbo van Vodafone, maar ik ben benieuwd of ze dit afgesloten heeft via Ziggo, want anders krijgt ze eens een korting van €5,- per maand, en een pakket naar keuze!!! 

Leuk he die oudjes die nog alles willen. ;)  

 
Dat hoeft ze niet via Ziggo afgesloten te hebben. Als ze een Vodafone abo heeft, ongeacht via wie afgesloten, heeft ze recht op die korting.

 
Dat weet ik Black Tiger, maar weet zij dat? 

Dus ook dit gaan we even checken!

Het wordt dan €15,- per maand minder [opgeteld met de €10,-] , maar op jaarbasis scheelt dit toch weer €180,-! 

Pfoeh, maar zo is er zoveel waar we zonder weten te veel aan betalen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat weet ik Black Tiger, maar weet zij dat? 
Nou jij vroeg je juist af of ze dat pakket via Ziggo had afgesloten en ik gaf aan dat dit helemaal niet via Ziggo hoeft.

Maar ik ging er wel van uit dat jij dat wel voor haar zou controleren en haar evt. daarop zou wijzen.

Alles is meegenomen en vroeger telde ik niet zoveel per jaar uit, want per maand is het maar een paar centen.

Echter dat is verleden tijd, tegenwoordig tel ik veel op jaarbasis uit, want elke kleine beetjes helpen en net zoals je zegt kunnen sommige zaken op jaarbasis toch aardig oplopen zonder dat je het in de gaten hebt.

 
Ik snap jou Black Tiger, maar ik wordt even gevraagd tussen de soep en de aardappels door of ik nadien even langs wil komen, want ze had geen beeld op haar tv.

Nou was ik al moe, maar heb het wel zover gekregen dat ze beeld heeft een andere decoder krijgt, [de monteur zou pas as dinsdag komen!] wil niet zeggen dat deze beter is of sneller zapt, maar ik moet echt even Femke meenemen om haar te laten zien hoe dit ding werkt. :biggrin:  

Dat van Vodafone, bedacht ik mezelf vanavond pas, maar dat doe ik wel als de Horizon bezorgd is.

 
Ziggo is gewoon een ramp,

ik zit vanuit Thurso problemen op te lossen voor mijn moeder in Nederland, ze heeft sinds 1.5 week geen mail die werkt.

Als je belt met Ziggo krijg ik iemand aan de lijn die er geen drol verstand van heeft.

 
Dat ligt er aan wie je spreekt en dat probleem doet zich bij bijna alle providers voor omdat velen gebruik maken van ingehuurde telefonische helpdesks.

Maar Ziggo heeft deze week wel enige tijd een storing gehad op de mailservers.

Het kan zijn dat je moeder daar last van heeft gehad.

Dat probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn.

 
Hmmmzzz, nou gaan we toch klagen bij Postnl. 

Ziggo heeft 3 pakketjes verstuurd naar mijn buurvrouw, en 1 daarvan is nog steeds niet bezorgd. 

Ik kwam er achter dat tijdens het aansluiten en installeren van de Horizon dat het niet werkte, ik kreeg een foutmelding keer op keer.

Dus op die dag 2 weken geleden gebeld naar de helpdesk, en al snel bleek dat er een splitter in de meterkast hangt die het met de Horizon niet gaat doen, het is het type UMU.  Deze stuurt geen signaal terug, is enkel ontvangst.

Maar de man van de helpdesk keek even verder en vertelde mij dat er 3 dingen verstuurd waren, de Horizon, een utp-kabel [was niet nodig, maar ik had er nog 1 nodig...] en een splitter die nodig is voor het retoursignaal, wat die Umu niet doet. 

Vandaag dus even naar de buurvrouw geweest, als eerste de beste wensen gedaan, en toen gevraagd of pakket 3 al bezorgd is, niet dus. 

Ik laat haar dus een zakje zien waar het in zit, en zij dacht dat ik het pakket aangenomen had.

Nee joh, ik weet ergens een Ziggo bus te staan, en daar liggen deze dingen in. :biggrin:  

Toch fijn dat je iemand kent, al ruim 40 jaar, die bij Ziggo werkt. Mun beste maat!

Woensdag de boel aansluiten, en kijken of het nu wel gaat werken.

Dus totaal: de boel is verzonden, dus ik welke witte bus ligt het?  De Bruna is dicht dus een pakketje afhalen gaat niet. :stupid:  

 
Ja goede vraag, als het inderdaad verzonden is.

Want het blijkt dat tegenwoordig de splitters niet meer automatisch meegezonden worden. Dat heeft met kosten te maken.

En mede gezien het feit dat de meeste mensen nu wel een moderne aansluiting en splitter hebben, worden ze niet meer standaard meegestuurd. Alleen als echt van tevoren bekend is dat er een oude splitter aanwezig is.

Maar het kan best dat ie nog komt. Heb zelfs 2 weken op iets gewacht wat via PostNL verzonden was. Schijnt dat het bij het sorteercentrum in Rotterdam een puinhoop is. Als iets daar langs moet kan het zomaar zijn dat het een of twee weken vertraging op loopt.

 
Dat van een puinhoop bij PostNL klopt, diverse pakketten van ruim voor Kerst door onlineshop uit NL verstuurd nog niet ontvangen. Let er ook.Op dat bestellingen ook soms langer bij de shops blijven liggen omdat postnl ze niet komt ophalen. Enorm druk en veel achterstand. 

 
Ja en ik ben bang dat het nog erger wordt, want de meeste afhaalpunten zoals de Bruna bijvoorbeeld zijn dicht! 

Dus waar blijft het pakket als je niet thuis bent op het moment dat ze bij jou aan de deur staan? 

Ik heb hier ook nog 2 bestellingen die al 2 weken aangekomen zijn in Nederland, maar de witte bus rijdt ons huis nog steeds voorbij.

En het antwoord van Black Tiger, het was al snel duidelijk dat er een oude splitter in huis was, want de buurvrouw heeft een oude ontvanger waar nog geen HDMI aansluiting op zit, vandaar dus dat derde pakketje, met een nieuwe switch. 

Ik moet alleen nog echt even goed kijken hoe ik deze aan ga sluiten, want zowel de oude aansluiting in de meterkast en de aansluiting die aan de andere kant zit moeten vervangen worden...

 
want de buurvrouw heeft een oude ontvanger waar nog geen HDMI aansluiting op zit, vandaar dus dat derde pakketje, met een nieuwe switch. 
Dat wil niet perse iets zeggen. Want er werden al nieuwe splitters meegestuurd in de tijd dat nog lang niet iedereen HDMI had, maar wel een Ziggo aansluiting kreeg. Kan natuurlijk ook zijn dat ze gezien hebben dat buurvrouw al heel lang een Ziggo aansluiting had en ze het daarom wel meteen meegestuurd hebben.

De vraag is dan echter of de wandcontactdoos ook nog wel nieuw genoeg is.

Vroeger stuurden ze die ook mee, echter dat gebeurt al enkele jaren niet meer en die mag alleen nog door de Ziggo monteur vervangen worden.

Dus kijk daar ook even goed naar.

 
freggel1 je hoeft alleen de UMU1 te vervangen op de inkomende kabel.

Daarna kun je met bijgeleverde kabels verder gaan.

Is kabel te kort met goeie coax naar horizon.

zit splitter bij een aansluiting voor modem en een gaat naar tv of de horizon van ziggo.

Op de UMU zit maar een aansluiting  (geen twee meer) de tweede was voorheen voor radio.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de UMU dat ding wat op de groene kabel zit? Zoja, dan kun je dat niet meer zelf vervangen als die verouderd is.

Dat doen de Ziggo monteurs nu, sinds 2015 ongeveer als ik me niet vergis.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan