Zonnedimmer zonnepanelen

satshow

Sr. Member
Special Friend
Waardering
62
Punten
28
Leeftijd
57
Ik kreeg zojuist een brief van enexis om me aan te melden bij zonnedimmer. Dit om tijdelijk de zonnepanelen minder te zetten bij veel aanbod van de zon.

Ik probeer nu al zoveel mogelijk om stroom te besparen overdag, heb geen elektrische auto.

Afgelopen jaar heb ik 1876 kWh verbruikt en 497 kWh terug geleverd aan het net.

Op het moment heb ik een vast contract bij eneco gebruik makend van de voordeel momenten.

Kan iemand me advies geven of het verstandig is om hier gebruik van te maken rekening houdend met het stoppen van de salderings regeling?

Zonnedimmer lijkt mij interessant bij een dynanisch contract, wanneer de beursprijs plus tax en BTW negatief is worden de panelen automatisch in de dim stand gezet. Voor een vast contract overbodig want je betaald gewoon de vaste afgesproken prijs in contract.

Op dit moment wordt je in overvloed van alles aangeboden. Thuisbatterij van 2.5kWh tot 25 kWh oplopend van 700€-3000€.

2.5kWh is een wasje en accu leeg. Ik heb me er nog niet in verdiept. Maar die accuus gaan 5 jaar mee en dan hollen de cellen achteruit, net als de accuus van een fiets,

Het lijkt me dat het wel interessant kan worden als de saldering stopt.
Heb gelezen dat er een dongel komt die in de poort van de slimme meter geplaatst wordt.
Dat ding kan bij terug leveren dan de zonnepanelen dimmen.

Ik heb alleen toon erop aangesloten zodat ik via toon mijn gasverbruik en opwekking zonnepanelen kan bekijken.

Ik weet niet of er iets anders is om beide actief te hebben.

Heb gelezen dat er een dongel komt die in de poort van de slimme meter geplaatst wordt.
Dat ding kan bij terug leveren dan de zonnepanelen dimmen.
Dat is dan een verrekte slimme dongle, uitlezen van energie dat kunnen ze nu ook zowel heen als terug , maar opbasis van tarief prijzen de zonnepanelen dimmen ?? Dat vind ik knap.

Mss icm met nieuwe generatie zonnepanelen , maar de oudere inverters kennen 3 standen, AAN / UIT EN KAPOT

Hier is meer informatie te lezen

Ach, waarschijnlijk gewoon weer een variant op een Homewizard, die lezen de P1 van een slimme meter uit en daar hangt dan weer een regeling aan vast die iets met de panelen gaat doen, dat kan je uiteindelijk ook allemaal met Homeassistant en consorten als je daar tijd en effort in kunt/wilt steken.

Ik gebruik de Homeward voor mijn laadpaal zodat die 'weet' met hoeveel kW er geladen mag worden.

Ik heb die brief ook gehad. Je krijgt voor iedere kw die je niet meer binnen haalt 0,25 euro.
Dus ik weet het wel. Ik heb op mooie dagen met mijn 11 jaar oude panelen soms 40 kw.

DDD_6869-scaled.jpg

Alstublieft, een goedkope zonnepanelen dimmer.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Naar boven Naar onder