Zorgverzekering chaos

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.506
Waarderingsscore
638
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik ben al tijden opzoek naar een zorgverzekering overstap.
Alle premies zijn bekend en je zou zeggen vul in en kies wat je past.

Maar dan komt het je wilt natuurlijk ook weten welke zorgverlener onder je contract valt.

Meestal zijn 2-3.Zorgverleners interessant.
Huisarts
Fysio
Ziekenhuis

De eerste 2 zijn meestal oke
Maar in mijn geval heb ik bij een stuk of 10 zorgverzekeraars gekeken of mijn ziekenhuis (op 1km) een contract heeft.
Allemaal we zijn nog in onderhandelingen maar u krijgt gewoon vergoeding

En dan de kleine lettertjes, het kan zijn dat uw wachttijden wat langer zijn en dat u wasrschijnlijk een deel zelf moet betalen.

Wat een tering bende. Je moet voor 1 januari of overstappen of opzeggen en in januari een keuze maken.
Waarom niet wettelijk verplichten de contracten met zorgverleners afsluiten voordat de premies bekend gemaakt moeten worden.

Er zijn zelfs contracten gemaakt met een plafond, maw heeft je ziekenhuis dat plafond bereikt moet je elders gaan. Of de (deel) kosten ophoesten.

Het zal hun een zorg zijn , laksigheid ten top.
 
verzekeraars....
Er zijn zelfs contracten gemaakt met een plafond
dat is zelfs bij verpleeghuizen zo.

moet je proberen om een aanvullend verzekering af te sluiten
kun je lachen
ben je ineens te oud of te ziek geweest en dus geweigerd voor een aanvullende verzekering.
Waarom niet wettelijk verplichten de contracten met zorgverleners afsluiten voordat de premies bekend gemaakt moeten worden.
das ook eel leuke
in de praktijk gebeurt het volgende
de verzekeraar duwt de medici een contract onder de neus die niet kunnen vanwege de kost prijs met min of meer de woorden "slikken of stikken"
daar heel veel medici / organisaties zeggen "ja ho ff" krijg je dit soort situaties waar je het over hebt.

het zoveelste debacle van ons kabinet
alles privatiseren ..
markt werking...

ja ja
er rijd geen trein meer (alleen een nacht trein naar friesland vanuit schiphol, daar is dan wel personeel voor)
bussen rijden niet meer
om nog maar te zwijgen over
abonnement kosten die je min of meer nodig bent omdat alles digitaal moet tegenwoordig.
owja er was ook nog iets met energie kosten.. weet zo even niet meer wat...:bwaah:
 
Daar hebben ze in het journaal ook al over gehad.
Voor de mensen die nu ergens bij een persoon onder behandeling zijn is het maar de vraag onder welke verzekering het volgend jaar die persoon valt.
Waardeloos natuurlijk.
Je wordt wel uitgekleed maar misschien niet behandeld.
 
Geen idee. Ik heb eens rondgekeken maar goedkoper is er niet, en die wat goedkoper zijn voor wat wij nemen, die hebben elders weer een vergoeding minder.
CZ was twee jaar terug net iets beter dan VGZ en kregen we iets meer korting met het 50+ pakket van ZZP collectief wat je kunt doen als je ZZP'er bent.
Daar zit ook net wat meer fysio in en je kunt wat mee overnemen.
Wij zijn ook lid van Groen Kruis/Envida. Mijn vrouw zit nog in het ZZP pakket en ik heb me zelf overgezet naar het collectief van Envida en daar de aanvullende verzekering Leden genomen. Krijg je het lidmaatschap terugbetaald. Daarnaast is hun aanvullend Leden pakket hetzelfde als het 50+ bij ZZP.

Maar ja er zijn er zoveel en bomen en bos en kleine lettertjes inderdaad.
 
Zelf heb ik nog VGZ via Unites Consumers, maar vanaf aankomend jaar vervalt de collectiviteitskorting. Zelf ben ik zo tussendoor al wel aan het vergelijken. Ik heb wel aanvullende pakketten terwijl ik bijvoorbeeld nooit fysio nodig heb. Maar je zal zien dat als ik zo'n pakket eruit gooit ik aankomend jaar wel fysio nodig heb.
Van OHRA heb ik begrepen dat je ongebruikte fysio mee kan nemen, ook al zit daar wel een max aan. Bij VGZ zag ik een paar weken geleden dat ze nog met veel ziekenhuizen en andere zorgverleners in onderhandeling waren, terwijl een aantal anderen al wel hun contracten rond hadden. Allemaal dingen om rekening mee te houden.
 
maar vanaf aankomend jaar vervalt de collectiviteitskorting.
Alleen op de basisverzekering. Op de aanvullende verzekering kan dat wel nog.
Ik heb energie van UC (en dat krijgen ze weer van Engie).
Bij CZ heb je dus ook dat je bij enkele pakketten een paar ongebruikte fysio mee kunt nemen (5 maximaal dacht ik).
En VGZ is dacht ik ook nog eens een tientje p/m duurder dan CZ voor hetzelfde. Voor een bril was het bij VGZ ook maar 100 euro per 3 jaar. Dat is bij CZ 100 euro per 2 jaar. Scheelt toch ook weer. Voor was er in 2019 reden genoeg om over te stappen naar CZ, heeft echt wel geld gescheeld al.
CZ had ook die ZZP collectiviteit waarbij je alleen een KVK nummer hoefde, VGZ had dat ook niet.

Er was er ook nog eentje dan kon je wel zelf samen stellen, althans vorig jaar, weet niet meer of het dit jaar was, maar zelfs daarmee kwam ik nog duurder uit dan wat het nu kost.

Ohra en zo heb ik niet meer naar gekeken, kwamen we allemaal duurder op uit met door ons gekozen pakketten.
 
CZ staat bij mij hoog op het lijstje.
Nu bij Menzis maar die schrapt een hoop en de prijs is nu te hoog.


Enig knelpunt is nog het ziekenhuis ZGT-Almelo- hengelo
 
Ik ben altijd al bij CZ verzekerd.

Vergelijken tja dat kan, maar ondanks het feit dat ik mankeer, wordt bijna alles vergoed door CZ.
Ik heb chronische therapie, dus kan altijd onbeperkt naar de fysio voor de mankementen die met mijn aandoening te maken hebben.

Mijn orthopedische schoenen worden buiten de eigen bijdrage compleet vergoed.
Tandartsverzekering heb ik niet meer nodig, al mijn tanden zijn uit mijn ...
Het gebit wat ik heb, onder klik en boven een gewoon zijn op €45,- na volledig vergoed.

De operatie aan mijn hernia plus nabehandeling bij een revalidatie centrum, en een jaar vervolg therapie ook vergoed.

Lenzen hetzelfde als een bril eens per 2 jaar €100,-

De medicijnen ik dagelijks moet slikken gaan ook zonder bijbetaling. Ik noem ze niet op, maar de totale dosis zit op ongeveer 15 per dag, incl. zalfjes.

Ik mag aannemen dat jullie de 50-plus verzekering ook kennen, dit scheelt een hoop aan de maandelijkse betalingen, maar hier en daar iets minder verzekerd, zoals bijvoorbeeld een bezoek aan een mondhygiënist.

Alleen jammer dat de verzekeraars zelf niet even aangeven dat je ergens te veel voor verzekerd bent.
 
Alleen jammer dat de verzekeraars zelf niet even aangeven dat je ergens te veel voor verzekerd bent.
das het verzekerings spelletje
wij zitten al jaren bij izz
zelfde als @freggel1 nooit gezeur en misschien iets te duur ja kan.
maar als je telkens ergens achteraan moet met veel gedonder dat kost dan uit eindelijk ook weer een paar pillen voor je rikkertik...

vroegÛh zat ik bij menzis ik de tijd dat de reklame er was "een mens heeft 52 tanden en kiezen, dus waarom zouden wij er maar een paar vergoeden?"
had pech dat jaar
paar fikse ingrepen en jawel een rekening van menzis...
4 is meer dan "een paar"
ik was zo kwaad..... zo kwaad...
heb de verzekering midden in het jaar opgezegd en direct vermeld dat ik geen rooie cent meer ging betalen en dat de deurwaarder een bakkie koffie kon krijgen en dan de deur weer uit ging.
al dus geschiede

conclusie voor mij
je bent misschien iets duurder uit maar gezeik over een rekening terwijl je al niet fit bent is mij het niet waard.
 
das het verzekerings spelletje
Dat is gewoon het commerciele spelletje om genoeg te kunnen verdienen. Je ziet dat elders ook.

Neem bijv. ISP's, daar is ook altijd wel iets. Bij Ziggo kun je bijv. niet het goedkopere TV abo nemen, want dan kun je niet meer in de cloud opnemen en dat weten ze ook, daarom houden ze die functie daar weg.
Het is ook niet voor niets dat het bij het goedkoopste internet abo ook zo lang duurde telkens voordat dit een beetje naar redelijke snelheid opgehoogd werd. Dat is nu eindelijk 100 mbit en nu loont het om over te stappen naar goedkoper internet.

Zo is dat ook met zorgverzekeraars. Als je mensen gaat laten kiezen, dan kiezen ze alleen nog wat ze nodig hebben en dat gaat dan te weinig geld in het laatje brengen. Dus komen er vaste pakketten, met zaken er in die je ook niet wenst te hebben. Om aan een bepaald totaal te komen.

Die verzekering waar je wel beter kunt kiezen wat je nodig hebt, volgens mij was dat (ooit of nog steeds) bij RVS, maken het dan weer wat duurder of doen het iets anders maar uiteindelijk kom je dan toch weer op hetzelfde bedrag uit.

Idem met boeken/blaadjes abo voor thuis. Je wilt graag een 3-tal boekjes, maar het pakket bestaat nu eenmaal uit 10 blaadjes wat je elke maand krijgt dus je betaald een abo voor iets waarbij je in de helft niet geinteresseerd bent. Ga zo maar door.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan