Opgelost CD branden, snap het niet

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik wil een cd branden met muziek.
Windows verkenner zegt de map is 782 MB; met windows branden lukt dan ook niet.
Als ik echte Nero gebruik, zegt Nero 687 Mb en met Nero lukt het dus wel en dat snap ik dus niet.
Zou Nero niet aan SHN doen en het e.e.a. weggooien?
 
Zou Nero niet aan SHN doen en het e.e.a. weggooien?
Dat zou goed kunnen, maar dat kun je toch nadien controleren als de cd eenmaal gebrand is?
Edit: Even opgezocht, Nero kan ze wel branden als normale audio CD. Dus Nero converteert ze voor het branden naar .wav bestanden.

Heb je dan gemixed muziek, dus .shn en andere bestanden?
 
Ja, maar dan ben ik wel weer (eventueel) 'n cd-tje kwijt; ze kosten tegenwoordig weinig tot niets, maar toch.
En het waren al .wav bestanden.
Waar haal jij die informatie vandaan; had gegoogeld, maar niets gevonden.
 
ze kosten tegenwoordig weinig tot niets
Op marktplaats zag ik er al verschillende compleet nieuw en gratis op te halen dus ja, ze kosten niets inderdaad. :)

Die informatie heb ik ook gewoon via Google gevonden. Misschien andere zoektermen gebruikt.
Maar .shn formaat is toch iets anders dan .wav formaat als ik het daar zo lees, anders hoef je ze niet te converteren.
Ik heb in het Engels gezocht, vaak vind je dan dingen sneller zoals op een forum deze dingen:
You can burn FLAC and SHN directly to an audio CD using Nero, if you have the right plug-ins (which you can download from http://neroplugins.cd-rw.org/).
en iemand anders antwoordde daar nog op:
Nero does this by converting the FLAC/SHN files into WAV before burning the resulting data on to the resulting audio CD. The only difference is that Nero does it in realtime while burning (AFAIK). Basically Nero just makes the decoding of the FLAC/SHN files invisible to the end user.

Er stond ook nog iets van iemand die toch liever zelf de files naar .wav wilde converteren i.p.v. Nero het automatisch laten doen. Evt. kun je ook zelf kijken op dat forum (klik), is wel van 2005.

Ook vond ik andere resultaten via Google, die dat ook aangaven.
 
Ik weet niet meer hoe het brandprogramma precies heet, meer deze zijn volgens mij nog steeds te downloaden.

Dvd-shrink was er 1 van. met WMP gaat het ook maar dat is volgens mij iets omslachterig.

Maar ik brand al jaren geen mp3 meer zet alles op de nas of stick.
 
Maar ik brand al jaren geen mp3 meer zet alles op de nas of stick.
Het gaat ook niet om .mp3 maar om .shn formaat.
DVD-Shrink is voor DVD's, bedoeld om die kleiner te maken, niet om audio cd's mee te branden, ook niet .shn formaat.
 
Ik weet niet meer hoe dat gratis pakket heet.
Daar zat software in vooral cd en dvd te kunnen branden.
 
Ja er zijn meer gratis producten die dat kunnen, maar de vraag ging over Nero en daar kan het dus mee dus eigenlijk opgelost al. ;)
 
Windows mediaplayer heeft een mooie optie..de oude welteverstaan en die zit nog steeds in windows 10 gebakken.
..wel even zoeken. :)
 
En als hij er niet in zit kun je hem volgens mij nog altijd via de Microsoft Store installeren.
Echter die ondersteund geen .shn formaat voor zover ik kon zien.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan