Hoe moet men een nieuw image inladen?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.923
Waarderingsscore
1.048
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik ben ook bezig met mijn dbox2 en wil nu een nieuw image inladen.

Daartoe is dbox-bootmanager geinstalleert, laatste versie.

Nu doe ik mooi wat in de handleiding staat, dus rarp uit (maar met aan krijg ik hetzelfde), netwerkkaart op 10mbit halfduplex, klik op "image flashen", klik op het juiste image file en daarna op OK.

Daarna de dbox starten en ik zie logo laden en nog wat dingen voorbij flitsen.

Op een gegeven moment blijft hij hangen op het volgende:

Tftpboot file not found d:\program files\tftpboot\kernel-cdk

Maar bij installatie van de bootmanager zowel op mijn xp alsook op de 98 machine, maakt hij helemaal geen tftpboot directory aan, zeker niet in de program files dir, en ik kan ook nergens een kernel-cdk file vinden.

Wat doe ik hier fout of wat is er mis?

 
Staat de bootfile voor dbox wel op:

C:\Program Files\DBoxBoot\ppcboot_writeflash.

Als daar iets anders gedefinieerd is wil het niet.

 
Yep, daar zet ie hem zelfs automatisch op, dus dat is wel goed.

Ik vraag me zowieso af waarom hij in /programfiles/tftpboot gaat zoeken.

Normaliter zou je de tftpboot directory toch eerder als de /programfiles/dboxboot/tftpboot verwachten of als c:/dbox2/tftpboot.

Maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn hd vrijwel dood is van die machine. Win98 liep al trager dan een Nokia 9800, en nu had ik de schijf leeg gemaakt en opnieuw fdisk gedaan, beginnen met formatteren en na een half uur had hij "al" 3% geformatteert, dus die is echt niet meer lekker.

Nu ben ik een nieuwe installatie aan het doen, bijna klaar, en dan proberen we eens opnieuw met een "kale" win98.

Misschien dat het dan beter gaat.

 
Als je die melding krijgt doe dan eens ctrl c.

dan moet hij verder gaan met image laden.

groetjes Netpad

 
Oh, ctrl-C had ik nog niet geprobeert.

Maar ik had op een gegeven moment wel die files en dirs gemaakt en kwam ik weer een stukje verder maar bleef ie weer hangen nadat ie deels die cdk files had ingeladen.

Heel vreemd allemaal.

Dat met ctrl-c probeer ik volgende keer eens.

Momenteel is het me gelukt met windows XP. Ik had op het dbox2 forum gelezen dat als hij stil bleef staan waar hij bij mij dus onder xp bleef stilstaan, je dan eens "reset" moest intikken, en jawel hoor, het ding ging verder en mijn nieuwe image staat er in.

Zitten nog wel wat bugjes in en de kanalenlijst van denktenk mist een paar zenders, maar dat mag de pret verder niet drukken, ik kan weer verder stoeien.

 
Henk, wat voor kanalenlijst heb je er nu in ??

Astra HB of de bekende 4 :)

John

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan