Iets verwijderen vanaf je harde schijf

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Ik heb via een opleiding een schijf moeten installeren; Ik heb precies hetzelfde programma op een usb stick staan dus wil ik dit programma van mijn harde schijf afhalen.

Ik heb het al uit mijn programm files kunnen halen dus daar staat ie niet meer in, maar als ik kijk in mijn configuratiescherm en ga naar Software zie ik 3 van deze bestanden, als ik ze probeer te wissen krijg ik de meling: Could not open logfileC;:ST 6UNST.LOG

Hoe krijg ik het eruit?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Bones.

 
Normaliter als je een programma verwijdert, moet je dat ook via Software doen in het configuratiescherm, en niet gewoon de bestanden van de HD afhalen.

Wat er nu staat in je software is feitelijk alleen een registermelding. Daardoor ontstaat ook die foutmelding, aangezien het logbestand, dat st 6 unst.log niet meer op de hd aanwezig is en de uninstaller probeert daar naar te kijken.

Normaliter kun je dit weg krijgen door er nog eens op te klikken, dan wordt er vaak gevraagd of je het programma uit de lijst van programma's wenst te halen.

Een andere optie is door het met CCcleaner uit de lijst te verwijderen of als je XP hebt met bijv. Powertoys / TweakUI voor XP (van Microsoft), daar kun je ook nog andere leuke fratsen mee uithalen overigens.:)

Lukt dat allemaal niet of heb je hier geen zin in, dan kun je de vermelding uit je register weghalen, tenminste als je een beetje thuis bent in het werken met de registry.

 
Thx 4 info ik ga er aan werken

groetjes,

Bones.

 
Win XP, servc pack 2, Home.

Ik had vanmorgen nog op Boot C 7,25GB gebruikt, nu is dat 7,57; ik heb niks geinstalleerd. Hoe kan dat dan?

Ik heb al mijn cookies verwijdert, schijf defragmentatie en schijfopruiming gedaan; Ik heb ook in mijn software gekeken en alles was normaal. Hoe kan het dan dat er opeens zoveel GB is gebruikt?

Groetjes,

Bones.

Bones added 53 Minutes and 41 Seconds later...

Ik ging net weer kijken, Iedere keer als ik afsluit krijg ik de melding van Microsoft "Update 1 van 1 installeren" Duurt ongeveer 15 minuten. Als ik in software kijk, zie ik niets wat er geinstalleerd is; Als ik ga naar "Deze computer", vervolgens naar Boot C, eigenschappen, zie ik dat er nu al 7,77GB is gebruikt, Ik heb wederom mijn virusscan (CA) gebruikt en heb geen virussen; Hoe kan dit toch?

Groetjes,

Bones.

(ik weet al bijna zeker dat als ik mijn pc uitschakel ik weer de melding krijg van Update 1 van 1 installeren)

Bones added 75 Minutes and 39 Seconds later...

Weer een dubbelpost; Toen ik mijn pc afsloot kreeg ik weer de melding "Update 1 van 1 installeren" en het gebruikte gedeelte van Boot C staat nu op 7,86GB; Ik snap er niks van.

Groetjes,

Bones.

Bones added 95 Minutes and 7 Seconds later...

Nogmaals een dubbelpost: Elke keer als ik mijn PC afsluit krijg ik de melding "Update 1 van 1 installeren"

Bij Boot C staat nu dat ik al 7,96 GB heb gebruikt.

Ik snap er niks van

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij sommige updates slaat windhoos soms het een en ander als backup op.

Dat staat meen ik in je windows directory, als verborgen bestand met een naam die begint met een $ (waardoor ze gemarkeerd zijn als hidden system files, en das zichtbaar aan hun blauw gekleurde naam).

Je moet dus om ze te zien, daarvoor de juiste opties van verkenner aanzetten want die staan standaard uit.

Ik zou het nog ff niet doen tot je uitgevonden hebt wat er (schijnbaar) fout gaat, maar wanneer je schijfopruiming kiest (en vervolgens er een nachtje over slaapt), zul je een optie kunnen kiezen waarin je deze bestanden kunt verwijderen en dat gaat je dan dus een enorme ruimte teruggeven.

Er worden nu veel updates uitgevoerd, ik bemerkte ook al dat er heftig geüpdate word momenteel.

 
Hoi MAS3!

Bedankt voor je uitleg!

Groetjes,

Bones.

 
Elk uurtje een melding van je probleem maken heeft overigens geen zin en het is ook niet de manier om fun-euri te gaan sparen.:)

Als dat blijft van die update 1 van 1, dan zit het er dik in dat er een update niet uitgevoerd wordt.

In dat geval kun je het beste even automatische updates uitschakelen.

Daarna gewoon via de browser naar windowsupdate gaan dus handmatig updaten.

Updates die beschikbaar zijn uitvoeren en dan kijken welke als "mislukt" aangegeven wordt.

Deze kun je dan hier vermelden en dan kunnen we kijken hoe het op te lossen.

Het probleem doet zich bijv. nogal eens voor bij de update van een .net framework.

V.w.b. het stijgen van de gebruikte ruimte heeft Mas3 al uitleg gegeven.

 
Hoi BT!

1. Bedankt voor je goede raad!:)

2. Foei dat je zo over me denkt: Quote het is ook niet de manier om fun-euri te gaan sparen.Unquote. Met een dubbelpost krijg je immers geen extra fun-euri's (blijft hetzelfde bericht):biggrin:

Groetjes,

Bones

Bones added 65 Minutes and 25 Seconds later...

Hoi BT!

Op het eerste scherm dat ik krijg staat:

De updates worden geïnstalleerd.

Installatiestatus:

Installatie initialiseren...voltooid

KB110806: Microsoft.NET Framenetwork 2.0 Service Pack 1 installeren (update 1 van 1)...

Dan vlogt het 2de scherm, daar staat:

Sommige updates kunnen niet worden geïnstalleerd: KB110806: Microsoft.NET Framework 2.0 Service Pack 1

Ik heb het handmatig geprobeerd en dat lukt ook niet, (krijg foutcode: 0x643)

Ik vindt het allemaal zeer vreemd, ik heb geen virussen.

Groetjes,

Bones.

Bones added 194 Minutes and 34 Seconds later...

Hoi BT!

Weer een dubbelpost: (dus geen extra fun-euri's;))

Ik dacht, kom laat ik eens even naar Google gaan; Ik tikte KB110806 in en ben blij dat ik niet de enigste ben met het probleem.

Groetjes,

Bones.

Bones added 196 Minutes and 9 Seconds later...

Oeps! je hebt gelijk!

Weer 5 fun-euri's erbij (Wist ik echt niet!)

Groetjes,

Bones.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ik wist het wel.:)

Oke, ik dacht al dat dit het probleem was met die .net framework, komt vaker voor.

Automatische updates uit laten staan, wat je dan het beste kunt doen is van de Microsoft Site even .net framework 2.0 en service pack 1 voor 2.0 downloaden.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0c1b0a88-59e2-4eba-a70e-4cd851c5fcc4&displaylang=en

Als deze zich niet laat installeren, gaat hij aangeven dat hij zich niet kan installeren vanwege dat "xxxx is missing".

Dat zou een update kunnen zijn voor dat .net framework 2.0 of het framework 2.0 zelf.

Die kun je dan ook van Microsoft downloaden, maar vergeet de taal niet te changen naar Dutch waar mogelijk, anders engels laten staan als dutch er niet bij staat.

Veelal komt dit probleem voor bij installaties door geslipstreamde cd's.

Ik heb het hier ook, een cd met sp1 en sp2 voor xp pro, en alle updates en ik krijg het probleem ook bij zowel .net 1.0 alsook .net 2.0. Maar dan installeer ik de handel gewoon los. Als het eenmaal gelukt is, dan herstarten, automatische updates weer aan en het probleem is over.

Maar a.u.b. niet meer zoveel dubbelposten, niet zozeer vanwege de fun-euri, maar het ziet er gewoon niet uit.:)

 
Thanks!

Groetjes,

Bones.

 
Hoi BT!

Voordat ik je aanwijzingen ga opvolgen wil ik nog het volgende vragen: Het gaat hier om Svcpack 1, terwijl ik Svpack 2 heb (Win XP HOME) Kan dat geen kwaad dan?

(Ik weet dat ik zit te zeuren, maar wil gewoon niets fout doen)

Groetjes,

Bones.

 
Neen je zit niet te zeuren hoor, je vraag is verstandig, het lijkt immers op elkaar.

Echter het Service Pack 2 voor het operating system (dus windows XP) is een ander service pack dan het service pack voor het .net framework.

Zo heeft bijv. Internet Explorer ook een service pack 1. Een service pack is niets anders dan een verzameling patches en bugfixes die in 1 file worden uitgebracht. En dat kan dus voor een OS zijn maar ook voor een onderdeel van een OS, voor het Office pakket, etc. terwijl de service packs onderling niets met elkaar te maken hebben.

Je kunt dus rustig je gang gaan.

 
Ook ik heb dit probleem.

Gisteravond stond mijn laptop ruim 2 uur lang die update uit te voeren, totdat ik bij wijze van spreken de stekker eruit trok (dat werkt niet zo goed bij een laptop).

Dus heb ik ff zitten zoeken.

En hier (klik!) staat een oplossing.

Ik heb zelf nog niet de tijd gehad het te controleren.

 
@bt &mas3 Thanks!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan