Mediasat1 decoder blokkeert

E

Edouard

Hallo,

Ik heb sinds kort een Mediasat1 decoder/ontvanger met een Canalsatkaart waarmee ik o.a. Franse TV zenders kan ontvangen. Heeft perfect gewerkt, totdat ik de melding kreeg om mijn kaart erin te doen, de kaart zat erin, maar uithalen en er weer in doen hielp niet, de melding bleef.

Volgens helpdesk ( frans ) moet je een reset doen van de decoder, want die ziet de kaart niet.. De resets die zij aanbevelen, aan/uit, werken niet.

Weet iemand anders een oplossing, het uiterste is een andere decoder ophalen in Frankrijk.

Bij voorbaat dank.

 
Hoi Edouard en welkom op Satellite Fun.

Even een vraag, gewoon ter zekerheid. De ontvanger zelf ken ik niet, maar heb je de kaart ook andersom in het kaartslot geprobeerd?

Misschien heb je dat al gedaan maar dat kunnen wij van hieruit uiteraard niet zien, en laatst was ik bij iemand met een gelijkwaardig probleem en die bleek daar niet aan gedacht te hebben. Kaart andersom er probleem opgelost.

Dus vandaar mijn wedervraag.

 
Hallo Black Tiger,

Het is een Franse decoder, eigenlijk een Thomson, ik zal de kaart er eens andersom insteken, alhoewel de gebruiksaanwijzing zegt dat het moet met de chip naar boven gericht.

Ik ontvang hiermee o.a. Franse betaalzenders van Canalsat/plus. De instructie is dat de decoder de kaart niet 'ziet ' en geblokkeerd is. Je dient hem dan uit te zetten, een soort reset, de kaart erin en eruit, en weer aanzetten.

Maar dit helpt niet, de boodschap blijft komen dat ik de kaart erin moet steken, terwijl die erin zit.!!??

Ik had overigens al beeld gedurende een paar dagen, maar dat stopte abrupt, eigenlijk nadat op 20 januari er een reshuffle plaats vond van de kanalen. Daarna heb ik nog een paar keer beeld gehad, wat slechts een paar minuten duurde.

IK vroeg mij twee dingen af, is er nog een andere manier van reset en te tweede ligt het misschien aan de LNB.??

Bedankt overigens voor jouw reactie.

 


---------- Post added at 11:58 ---------- Previous post was at 11:39 ----------

 


Even nog iets, kan ik eventueel een andere receiver gebruiken, bv een Philips, om dan via mijn canalsat kaart toch de franse kanalen te pakken op Astra.

Of is de kaart gekoppeld aan de decoder??

 
Een andere methode zou ik zo vlug niet weten, ik ben zelf niet bekend met de Franse ontvangers noch met de Thomson, wellicht wel een van de anderen.

Als het goed is werkt het Canal+ Frankrijk pakket ook gewoon met Seca en is deze niet aan de ontvanger gekoppeld. In principe zou het dan ook mogelijk moeten zijn met de Philips (die ook voor Seca2 geschikt is) de Franse kanalen te ontvangen.

 
Ja de kaart en ontvanger zijn niet gekoppeld maar als hij bedoeld een Nederlandse Flips met CanalDigitaal software er op daar heeft hij niets aan die laad alleen de eigen Nederlandse kanalen in en geen Franse kanalen.

Dus als hij het na een reset niet doet zal het kaartslot of zoiets kapot zijn en hij omgeruild moeten worden helaas het is niet anders.

 
laad alleen de eigen Nederlandse kanalen in en geen Franse kanalen.
Ook niet als je niet de Canal Digitaal voorkeuze scan laat uitvoeren maar de willekeurige? Tja dan zal hij een gepatchte Philips moeten hebben of een andere ontvanger die dat wel kan.

Ik was al zo gewend aan aangepaste Philips apparaten dat ik even vergeten was dat die dingen standaard niet alles kunnen.

 
Hartelijk dank,

Ik hoopte dat met bv een Philips en de canalsat kaart erin, en de schotel juist gericht ( met de franse decoder gedaan voordat die kapot ging ), de Philips de 300 kanalen van canalsat zou downloaden.??

Aan de LNB ligt het dus niet.??

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 09:52 uur ----------

Ik dacht bv aan een Philips DSX 6073, die is er al een paar jaren.??

 
Ik dacht bv aan een Philips DSX 6073' date=' die is er al een paar jaren.??[/quote']
Inderdaad die zijn er al een aantal jaren en daar kan andere software op staan helaas werkt hij dan niet meer met de seca3 kaart die ook Canalsat nu in gebruik heeft.

De kaartlezer is dan geschikt gemaakt voor meerdere coderingen.

Als er originele software op staat weet ik niet precies of de Franse kanalen ingelezen kunnen worden misschien wel met een willekeurige scan zoals BT aangeeft.

Anders kijken naar iets anders dat wel met de Seca kaart werkt ontvangers genoeg.:)
 
Dank allemaal voor de vlugge reacties, heeft mij in ieder geval behoed voor een aanschaf van een gebruikte DSX6073 op Marktplaats.

Ik denk dat ik deze decoder maar inruil als ik weer in Frankrijk ben ( in Maart ), was ook het advies van de helpdesk van Canalsat, ondertussen betaal ik wel aan Canalsat.:sad:

 
Heb decoder inmiddels ingeruild, winkel stond vol met mensen met hetzelfde probleem. Een gemodificeerde decoder werd verstrekt.

Betrof een technische fout met de kaart lezer. Op dit moment geen problemen meer.

 
Mooi dat je de oplossing van je probleem nog even gemeld hebt.

Bedankt !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan