Te bizar voor woorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.546
Waarderingsscore
653
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Mijn dochter heeft 2 katten uit Egypte geadopteerd met certificaat. Deze heeft ze al een paar jaar in huis (Almelo)
Nu weet ik en zij ook dat er kattenhaters zijn en dat mag.
Zeer zorgvuldig waakt ze ervoor dat ze in huis blijven.
Maar tja een kat is een kat en glipt wel eens naar buiten. Maar dan haalt ze die weer snel op.

Een van de katten liet zich niet zien, vermoedelijk weggekropen vanwege een allergie medicijn

Zaterdag krijgt mijn dochter een onbekend nummer en negeerde deze.

Gisteren weer een telefoontje en besloot ze die toch maar te beantwoorden.
Bleek de dierenambulance uit HENGELO te zijn met vervelende mededeling dat poes aangereden was en het niet had overleefd.
Dus waarschijnlijk toch kans gezien om naar buiten te glippen.


MAAR hoe kan die kat in hemels naam in HENGELO aangereden zijn terwijl ze nooit verder dan 40m van huis is geweest.

De enige optie is dat een gestoorde kattenhater uit haar buurt de kat richting HENGELO , 15 km verderop, heeft gebracht en daar gedumpt heeft met een aanrijding als gevolg.

Hoe ziekelijk kan iemand zoiets doen. Totaal gestoord.
Ze weet dat de naaste 2 buren bij ieder wissewasje altijd liggen te zeiken.
Maar bewijs maar eens dat zij dat geflikt hebben.

Welke opties heeft ze nu.

Aangifte in ieder geval.

Iemand suggesties ?
 
MAAR hoe kan die kat in hemels naam in HENGELO aangereden zijn terwijl ze nooit verder dan 40m van huis is geweest.
Dat kan als ze om een of andere reden haar oriëntatievermogen verloren heeft. Ik las dat ze dan zelfs kilometers ver kunnen verdwalen. Zeker als het om een huiskat gaat die de omgeving nauwelijks kent.

Misschien is deze site (klik) handig om eens te lezen.

Het hoeft dus geenszins zo te zijn dat het om een ziek iemand gaat, het kan ook de kat zelf zijn geweest. Dat is niet met zekerheid te zeggen.
 
Volgens dierenambulance konden ze zien dat de voetjes flink gebruikt zijn wat erop duidt dat ze zoekende naar huis was.

Een mogelijkheid is ook dat ze bij het naar buiten glippen onder een auto is gekropen en een verbergplekje had gevonden
Bij het wegrijden paniek en blijven zitten tot Hengelo en na een stop weer de "vrijheid" had , weliswaar in onbekend gebied en in paniek. Tja dan is een ongelukje zo gebeurd.

Iig toonde ze geen sporen van mishandeling rondom nek , wat vaak gebeurd als je een kat kalm wilt oppakken.
Hoe vervelend ook , maar dit lijkt ons het scenario wat er gebeurd is.
 
Zeker als het om een huiskat gaat die de omgeving nauwelijks kent.

Ze woonde al 4 jaar op dat adres. En ze zijn wekelijks in de omgeving gaan wandelen. Dit omdat de katten volgens adoptie geen buitenkatten mogen worden. Dus met halsbandje en riem een prima oplossing toch bekend te raken met omgeving.


Gezien er geen mishandelingsporen zijn gevonden, gaat ambulance medewerkers uit van vast komen te zitten onder een auto.

Ook mijn dochter gaat hierin mee. Met toch nog MAAARRRRR.........




Voertuigen (auto's, vrachtwagens, bestelwagens): Katten kunnen erin kruipen om het weer te ontvluchten of om te verkennen. Leer hoe je een kat kunt volgen en controleer voertuigen.
 
Laatst bewerkt:
Topic mag gesloten worden. Dochter gaat mede na gesprek ambulance personeel uit van een ongelukkig omstandigheid.

Eerste opwelling was begrijpelijk. Maar na enig rust komt bezinning.
 
En ze zijn wekelijks in de omgeving gaan wandelen.
Ja hoe ver, want eerder schreef je dit:
nooit verder dan 40m van huis is geweest.
dus daar ging ik dan van uit.

Het blijft hoe dan ook zielig en triest. En natuurlijk ga je uit je dak als je opeens een van je huisdieren kwijt bent.:cry2:

Maar goed... in elk geval van deze kant sterkte gewenst!
 
Niet leuk en zielig zoiets zeker als ze al 4 jaren bij je dochter is,
Ook van deze kan sterkte gewenst voor je dochter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan