Image nokia dbox2 met cccam

HaRiOm

New Member
Lid sinds
22 mrt 2010
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een image die op een DBOX2 werkt met CCcam.

Lees hier en daar dat het wel werkt. Helaas lukt het mij niet. Zou iemand zo aardig willen zijn en mij een image kunnen mailen. Heel heel hartelijk bedankt.

Vind nl. zonde dat ik de DBOX niet kan gebruiken.

HaRiOm

 
Ik hoop dat je geholpen bent anders kun je de pb-enigma side eens raadplegen heeft ook voor dreambox leuke dingen.

ik weet niet of een externe link mag dus google is your best friend.

succes.

 
Je zou anders eens kunnen zoeken naar het "Keywelt image" voor de Dbox2.

Daarmee schijn je cccam vanuit het menu te kunnen installeren.

 
Bedankt Black Tiger,

Ik heb Keywelt gedownload en geplaatst in de DBOX2 maar kan geen zenders vinden.

Ik zit in ziggo gebied. Dit is tevens een Duits image. bij kabelanbieter is het niet mogelijk ziggo aan te geven. bij scan modi kan ik e.e.a. opgeven maar hij vindt het niet. bv scan mode = komplett , frequentie 404, modulation QAM auto of kan 64 , 256 kiesen, symbolrate is hier 6875. Kan dus niets vinden. Weet jij wat ik precies moet opgeven om de zenders te kunnen vinden?

Alvast bedankt.

Leppard

 
Oooh da's een heel andere zaak, dat had je er niet bij gezegd dat het een kabelontvanger was. Ik dacht dat het een Dbox2 satelliet ontvanger was. Van de kabel komen we ze niet zo vaak tegen.

Helaas heb ik geen idee wat je zou moeten opgeven, dat zal daarnaast ook afhangen van welk verzorgingsgebied van Ziggo je zit, want ook daar zitten weer verschillen in.

Limburg en in elk geval een deel van Brabant heeft code 1111.

Voor de Dreambox hebben we een zenderlijst en nog een nieuwe cable.xml die daarop te gebruiken is. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om Dreambox zenderlijsten te converteren naar Dbox2 zenderlijsten met Dreamset ofzo.

Misschien dat iemand anders je wat dit betreft nog wat tips kan geven want daar ben ik zelf niet zo in thuis. De vraag is ook meteen verplaatst naar een beter geschikt forumdeel.

 
Nog bedankt voor de moeite.

Het is lastig, ik ga verder hobbyen.

HaRiOm

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan