Jump to content
Sign in to follow this  
Guest mikeetjee

Humax wil niet opnemen

Recommended Posts

Guest mikeetjee

Ik heb zojuist de hunax 5100c angeschaft eb als ik een haddisk aansluit zegt ie dat dit apperaat beschadigt is , en als ik wil opnemen geeft ie aan dat het niet kan . Heeft iemand een topic of antwoord op mijn vraag hoe ik dit kan oplossen

 

Groet

Mike

Share this post


Link to post

Op welke wijze en met welk bestandsformaat heb je de harde schijf geformatteerd?

Want dat mag bijv. niet met NTFS gebeuren. De EXT3 is wel een goede keuze aangezien die ook grotere bestanden toelaat.

Met FAT32 heb je bijv. weer het probleem dat een bestand niet groter dan 4GB aan kan.

 

Nu lees ik voor de Humax 5100C ook dat deze zelf de harddisk kan formatteren, maar daarvoor mag er geen partitie meer op staan. Dus je kan proberen aan de pc er alle partities af te halen en dan door de Humax te laten formatteren.

Ook kun je er voor kiezen 1 grote partitie ervan te maken op de pc, maar deze dan niet te formatteren door de pc maar door de Humax.

 

Als de Humax dat niet vanzelf ziet bij het aansluiten zou je dat als volgt kunnen doen:

Menu -> Instellingen -> Systeem -> Gegevensopslag -> Opslagapp. formatteren

 

Verder schijnen niet alle harddisks compatible te zijn en wordt er aangeraden geen harde schijven van meer dan 1 TB te gebruiken want dat schijnt hij niet aan te kunnen.

Hoe groot is die externe harddisk van jou?

 

Dan las ik nog ergens het volgende:

Wat betreft het formatteren van een externe schijf: in het Humax-menu moet je die ene schijf ook nog markeren als schijf waarmee je kunt opnemen. Zit ongeveer naast het menu voor formatteren van een schijf.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest mikeetjee

Mijn harddisk is 250 GB

Share this post


Link to post
Guest mikeetjee

Ik heb alles aangesloten en formatteerd nog steeds neemt ie niet op ook niet voor gewone tv , is er geen filmpje ofso iets ? :P

 

Groet

Share this post


Link to post

Filmpje? Niet dat ik weet.

Ik zou er eens mee naar de dealer stappen waar je hem vandaan hebt of die eens bellen. Anders eens proberen op het Ziggo Gebruikersforum (klik), want er blijken meer mensen met dit probleem te zijn.

Toch zijn er een aantal die het opgelost krijgen. Aangezien op dat forum veel meer gebruikers van die ontvanger zijn, is dat misschien een betere plek om support te krijgen.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  




  • Hosting Fun

×
×
  • Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.