Is dit de typische Euro wereld?

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Waar zijn we in terecht gekomen.

In juni 2008 een nieuwe pinautomaat gekocht, een EMV geschikte.

Nu eind december 2011 stuurt de leverancier een factuur voor een

Software Licentie voor de periode 1-7-2011 tot 30-06-2012 à € 35,70

Als ik een servicecontract afsluit van € 135,00 hoef ik de Licentie niet te betalen.

Te gek voor woorden, een apparaat dat 3 en half jaar geleden gekocht is en nu

in eens een bedrag voor een Software Licentie te eisen.

Daar was tijdens de aankoop geen sprake van.

Keuze was “Wel” of “Geen” servicecontract, gekozen voor “Geen”.

Ik heb nu het gevoel dat ze de pest in hebben dat “Geen” servicecontract.

Scheelt ze € 135,00 per jaar inkomsten.

Als dit in Nederland gemeen goed gaat worden staat iedereen wat te wachten.

Ik denk hierbij aan telefoons, computers, radio’s, tablets, satontvangers, TV’s.

magnetrons, wasmachines en CV-installaties. Vul maar aan.

Wat kan je als klein bedrijfje hier nou tegen doen.

Moedeloos wordt ik van dat gepluk door Overheden en bedrijven.

Dit verhaal opschrijven lucht niet eens op.

Multispeed

 
Nu eind december 2011 stuurt de leverancier een factuur voor een Software Licentie voor de periode 1-7-2011 tot 30-06-2012 à € 35,70
Volgens mij is dat niet rechtsgeldig en kunnen ze dat niet zomaar doen, want het apparaat is al enige jaren oud. Tegen de tijd van aanschaf is er geen sprake geweest van het feit dat er een licentie betaald zou moeten worden.

Het kan dus ook niet zo zijn, dat nu opeens -achteraf- ook nog eens een factuur gezonden gaat worden, waar men voordien niet van op de hoogte gesteld is.

Er hadden dus 2 dingen moeten gebeuren:

a.) In de koopovereenkomst had moeten staan dat het mogelijk zou zijn dat op een later tijdstip licentiekosten betaald zouden moeten worden

b.) Als er al een factuur gezonden gaat worden, dan dient men ruim van tevoren aan te geven dat dit er aan gaat komen als men er niet bekend mee is. Dus feitelijk aankondigen dat er vanaf een bepaalde datum licentiekosten van toepassing worden.

Want feitelijk zou je nu kunnen zeggen tief maar op met je ding, en dan hadden ze voor het afgelopen jaar v.w.b. die licentie sowiezo al geen poot om op te staan.

Daarnaast heb ik de indruk dat het hier om een spookfactuur gaat. Ik zou dat bedrijf eens bellen en dan eens vragen of ze wel die factuur gezonden hebben en of ze wel in de gaten hebben dat er in geen enkel contract sprake was van licentiekosten.

Als ook zij dit dan niet kunnen aantonen, kan men je niet zomaar voor een voldongen feit stellen en al helemaal niet een factuur sturen die deels over een reeds verstreken periode gaat.

En als ze voet bij stuk houden zou ik toch even een jurist inschakelen, dit rammelt gewoon aan alle kanten.

 
Thanks BT.

Het is geen Spooknota.

Het bedrijf gebruikt als argument hebben we genoemd in onze nieuwsbrief.

Ik ga na de Feestdagen kijken of ergens juridisch advies te krijgen is.

Multispeed

 
Voor zaken waarbij opeens betaling plaats moet vinden is bij mijn weten juridisch een getekende overeenkomst nodig en niet alleen maar een aankondiging per Nieuwsbrief.

Kijken voor judidisch advies lijkt me daarom ook zeer verstandig.

Fijne Feestdagen alvast en suc6!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan