Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Jopiez

Geen netwerk na installatie Glasvezel

Recommended Posts

Guest Jopiez

hallo,

 

ik heb een vraag, afgelopen week is er een glasvezel aangelegd nu heb ik een sitecom repetor, de SSID zijn gelijk aan de modem van me nieuwe netwerk. Echter krijg ik geen internet toegang op de WL330. Kan iemand me helpen met het bovenstaande.

Share this post


Link to post

Heej Jopiez, welkom op Satellite Fun.

 

Je hebt een Sitecom repeater en ik begrijp uit je verhaal dat het om het draadloos netwerk gaat.

Heb je ook de beveiliging correct ingesteld, dus zelfde WPA of WPA2 en dezelfde beveiligings sleutel?

 

Kun je evt. in je modem bij het dhcp overzicht zien of de Sitecom een ip krijgt van het modem? Staat dhcp in het modem aan?


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest Jopiez

Hoi, klopt dat ik een Sitecom heb, ik zie dat de DHCP server aanstaat. Ik zie bij de DHCP 3 adressen DNS en begin en eind adres. De beveiligging is voor beide gelijk.

Share this post


Link to post

Heb je de WL330 ingesteld via bekabeld netwerk en via de Nederlandse handleiding (klik)?

Ik zie namelijk dat je hem als universele repeater kunt instellen, maar ook dat je via de WL330 kunt controleren of hij wel goed verbinding maakt met het andere draadloze netwerk.

Dat is een eerste vereiste, voordat je met een pc of laptop een verbinding kunt maken.

 

Het beste kun je daarom dit soort apparatuur via een bekabeld netwerk even instellen. Ik weet niet of dat gebeurd is.

 

Wat is het merk en type van je modem met draadloze funktie waar je dit mee wilt koppelen? Niet elke apparatuur laat ook draadloze repeaters van een ander merk toe, misschien dat er dan uitgezocht kan worden of je modem dit wel of niet accepteert.

 

Kun je wel draadloos verbinden met je modem? Of waar gaat het precies mis? Kun je dat wat uitgebreider uitleggen?


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest Jopiez

Hallo, ik heb idd de WL-330, deze heeft het altijd gedaan op mijn oude modem, dit was een speedtouch. Nu heb ik de nieuwe xperia box van KPN gekregen en nu werkt het niet meer. Ik heb de repeator aangesloten op me lap top om deze te configureren. Ik kan met de laptop wel wireless verbinding maken met de modem beneden, maar als ik de repeator ertussen zet dan werkt het niet naar boven. Ik krijg als ik de andere laptop aan wil sluiten die boven staat, alleen lokaal netwerk. Bij de site van SiteCom staat alles als connected, dus het zou moeten werken

Share this post


Link to post
Ik heb de repeator aangesloten op me lap top om deze te configureren.

En toen gaf deze dus wel aan dat er verbinding gemaakt was met de Experiabox begrijp ik? En je krijgt ook verbinding met de laptop die boven staat met de WL330, alleen geen internet.

 

Dan denk ik dat de Experiabox een en ander tegenhoudt.

In dat geval zou ik eens kijken in de Experiabox bij de draadloze instellingen. Je zult daar moeten aangeven welke apparaten als extender mogen functioneren.

Voor zover ik het hier en daar gelezen heb, zou je daarvoor in de Experiabox naar WLAN moeten gaan en dan naar WDS.

Die WDS funktie moet je inschakelen. Daarna kun je kiezen welke accespoints als repeater mogen dienen en je WL330 zou daar dan tussen moeten zitten.

Vinkje zetten, instellingen bewaren en dan zou het moeten lukken. Misschien kun je dat eens proberen.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest Jopiez

Goedemorgen,

 

nou ik heb het volgende gedaan, vinkje aangezet geen resultaat. Als ik dan in de experia box aanlog met het ip adres http://192.168.2.254/ en als ik dan in WLAN een nieuw mac adres wil toevoegen dan sluit alles op hol, geen internet meer. Dan moet ik een harde reset doen van me modem anders heb ik geen internet meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Share this post


Link to post

heeft de sitecom en de modem toevallig het zelfde ip adres?


Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil

Share this post


Link to post

Dat idee krijg ik ook Sat-Ed.

 

@Jopiez: Je Experiabox heeft dus 192.168.2.254 als ip adres?

Sluit je Sitecom eens los aan met een pc of laptop, kun je dan controleren of het ip adres daarop automatisch verkrijgen staat? En misschien bij de status of hij wel een ip in de 192.168.2.x range gekregen heeft?


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  




  • Hosting Fun

×
×
  • Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.