beveiligen et 5000

peppi

New Member
Lid sinds
22 mei 2011
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
58
:draai:heb hier een verbinding gemaakt zodat ik mijn et5000 ook via het internet van buitenaf kan benaderen zo kan mijn broer in holland kijken naar mijn in belgie opgenomen,nu wil ik hier graag een wachtwoord op de verbinding hebben zodat er niet iedereen op kan,lijkt eenvoudig maar kom er niet uit .of ik doe iets verkeerd.of snap het niet helemaal.wie gaat me helpen

 
Het ligt er aan op welke wijze je broer je ontvanger kan benaderen.

Hij moet dus kunnen kijken naar wat jij opgenomen hebt. Gebeurt dat over poort 80? En via de Web Interface of via een andere methode?

Als het via de Web-If (web-interface) gebeurt, dus via poort 80 zeg maar, dan wordt er gebruik gemaakt van de standaard gebruikersnaam (root) en vaak standaard wachtwoord (dreambox).

De enige oplossing is dan om het wachtwoord voor root te wijzigen. Denk er daarbij dan wel aan dat je dit gewijzigde wachtwoord ook nodig gaat hebben om je ontvanger voor andere zaken te kunnen benaderen, zoals bijv. een nieuwe zenderlijst er in zetten met DreamboxEdit of Dreamset. En voor DCC etc.

Een wachtwoord instellen of wijzigen doe je als volgt.

Log eerst in op je ET5000 met Telnet of DCC (en neem dan de Telnet optie).

Type nu op de command prompt het volgende en druk daarna op enter:

Code:
passwd
Er zal nu aangegeven worden dat je het wachtwoord voor root wilt wijzigen.

Type nu je nieuwe wachtwoord. Denk er aan dat je niet ziet wat je typt, er komen ook geen sterretjes ofzo in beeld, het lijkt alsof er niets gebeurt.

Na het invoeren van het wachtwoord zul je zoiets zien:

Code:
Retype password:
Dan voer je nogmaals het zojuist ingevoerde wachtwoord in en drukt weer op enter.

Als het goed is zie je dan iets als:

Code:
Password for root changed by root
En dan is je wachtwoord gewijzigd.

Met usernaam root en het wachtwoord wat je nu nieuw gemaakt hebt, kan je broer toegang tot je Dreambox krijgen.

Het kan zijn dat je wel nog even het vragen naar het wachtwoord voor de Web-If moet aanzetten.

Voor OpenPli kun je hiervoor naar menu -> Applicaties, dan OpenWeb-if configuratie en dan daar de Enable http authentication op ja zetten.

 
hoi,bedankt voor je hulp het is dus gelukt bedankt daarvoor maar nog even dit,we benaderen het dus via internet maar niet via poort 80 want deze poort word geblokeerd via telenet en kun je dus niet forwarden hier maak ik dus gebruik van een alternatief dit werkt goed maar zou ook graag de box willen benaderen via ftp ook deze poort word geblokeerd door telenet en kan dus niet worden opengezet,of ik koop een eigenmodem waarmee ik telenet dus ontwijk maar ben niet zeker of ik dan wel de poort open krijg,of weet ook iemand hier een altenatieve manier vriendelijke groet uit het belgiese

 
Laatst bewerkt door een moderator:
FTP kan op misschien op dezelfde wijze zoals je nu de toegang via een alternatieve poort dan poort 80 geregeld hebt.

Het wachtwoord is dan ook het gewijzigde wachtwoord.

De methode is door bijvoorbeeld te proberen poort 2121 te gebruiken en die te forwarden naar intern poort 21. Ik durf echter niet met zekerheid te zeggen of dat met FTP ook goed werkt op deze manier.

 
ga dit straks proberen,laat het nog weten of het gelukt is groeten peppi

 
gaat niet lukken op deze manier met ftp,iemand nog ideeen of toch maar modem van telenet verwijderen

 
Als het een blokkade van Telenet zelfs is, helpt het ook niet om het modem van Telenet te verwijderen ben ik bang.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan