externe harde schijf & satelliet

F

FraMa

Hallo,

Wij hebben sinds kort een satelliet ontvanger van TV Vlaanderen, een SAT801 en sindsdien kunnen wij van de commerciële zenders niets meer opnemen op onze DVD-recorder. In het boekje van de satelliet staat dat je met een externe harde schijf dat wel kan. Nu hebben wij een Western Digital 1 TB gekocht, maar de satelliet ontvanger herkent deze niet. Ik heb op het forum al gelezen dat men de partities moet verwijderen en 1 partitie maken, dat is gebeurd en nog steeds niets.

Kan iemand ons hierbij helpen. Ik moet wel zeggen dat wij allebei totale beginners zijn dus makkelijk uitleggen aub:o:dunno:

FraMa

 
Eerst welkom op het board.

Een 2.5- inch schijf zou herkent moeten worden als hij rechtstreeks aangesloten is dus geen hubje er tussen een usb poort levert 5V en de 2.5- inch zit daar onder een 3.5-inch heb je een externe voeding nodig.

Maar volgens mij moet het naar FAT32 geformateerd worden misschien is hij nu NTSF.

Probeer eens in het M7 menu naar USB/HDD en dan rechtsonder "Format HDD" daarna zou het goed moeten zijn.

 
Hallo Aart,

Harteljik dank voor je snelle reactie. Met M7 bedoel je daarmee de decoder ? Dat heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik steeds het bericht dat er geen harde schijf is aangesloten. Ik heb eens gecontroleerd op de pc en de harde schijf is inderdaad NTSF. Kan je dat ook op de pc naar FAT32 formateren ?

Ik kijk uit naar je antwoord.

 
Ja hij moet hem wel eerst herkennen is het een grote harde schijf dus 3.5- inch?

Dan zul je er een voeding bij moeten doen dan levert de ontvanger niet genoeg stroom.

Met M7 bedoel ik de ontvanger zijn volledige naam is M7 801SAT.

Ja hoor je kunt hem ook op de computer formateren naar FAT32 ja maar dat is in Windows niet erg makkelijk maar HP heeft er een tooltje voor Google dan even op "HP USB Disk Storage Format Tool" dan lukt het altijd met die grote bestanden.

 
Hallo Aart,

Ik heb dat tooltje gedownload en de schijf geformatteerd naar FAT32 en nu werkt het. Dat is gewoon fantastisch. Hartelijk dank voor je hulp en het delen van je kennis.

Groetjes

 
Beste FRaMa en aart44,

Ik heb hetzelfde geval voor als FRaMa. Ik heb dan ook alles gedaan tot het downloaden van het tooltje van HP (Video Converter).

Links kan ik mijn harde externe schijf invullen, maar bij de formats staat nergens FAT32. Hoe moet ik dat oplossen?

Graag een snelle oplossing??

 
Eerst welkom op het board.

Dan heb je het verkeerde tooltje het is geen video converter maar het staat er toch duidelijk als je nu de hele naam invult dan moet je hem vinden.

HP USB Disk Storage Format Tool

 
Bedankt aart44 voor je snelle antwoord, maar ik geraak er niet uit.

Ik word de toegang geweigerd om te downloaden. de "administrator rights" zijn vereist.

Dit is bij Chips.nl dat ik die download had gevonden.

Dan kon ik het plots toch downloaden maar ik vind hete niet meer terug om te openen. Waar zou ik dat terug kunnen vinden als ik gewoon op opslaan heb gedrukt?

Ik ben een beginner en kan niet goed weg met downloads.

 
Ik wil ons Aart44 nogmaals bedanken.

Ik ben echt een computer nitwit (ik heb er allemaal geen verstand van), dankzij ons Aart44 kan ik mijn externe harde schijf gebruiken.

Aart, nogmaals dank!

---------- Post added 28-10-2012 at 18:15 ----------

@hamoro

Je moet als Administrator inloggen.

 
Je krijgt dan een scherm waarop staat waarin hij het opslaat dus voordat je klikt op opslaan kijk je eerst wat je computer er zelf van maakt dan kun je het ook terugvinden.

Dus om zeker te zijn kun je nogmaals doen bij zoeken.

Andere optie is de zoekoptie is zoeken naar bestanden en dan HP invullen.

 
beste aart44 Bedankt ik heb het opgeslagen programma terug gevonden, maar als ik het wil openen word ik nog steeds de toegang geweigerd zoals ik heb gemeld in mijn vorige reactie.

Ik ben er dus nog niet!

Wat nu??

 
Ja volgens mij werk je met een redelijk nieuw besturingssysteem op je computer W7 of zo dat weet ik ook niet hoe dat werkt.

Volgens mij zorgen dat je als "administrator" bent aangemeld.

Is er niemand een buurjongen of meisje die je kan helpen.

 
Hoi hamoro

Ik wil ook wel bij je langskomen, er zijn 2 voorwaarden:

1. woon je in Amsterdam of in omgeving?

2. Staat het bier koud?

 
Nee Bones , ik woon in België en voor het tweede kan worden gezorgd.

Ja aart44 ik werk met windows 7.

Geen idee dan??

toch bedankt!!

 
Met je muis op de bestandsnaam gaan staan en dan rechterkant muis klikken.

Dan kiezen "Als administrator uitvoeren"

 
waar woon je in belgie ,wil je wel helpen kom uit maaseik

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan