dm800hd-se timeshift probleem

seppetto

Jr. Member
Lid sinds
18 jun 2012
Berichten
68
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
57
Beste forumleden !

Ik heb mijn dreabox clone weg gedaan en een orginele dreambox aangeschaft.

Open PLi 2.1 op gezet ,alles draaid prima ,maar 1 ding krijg ik niet aan de gang en dat is timeshift

Ik kan wel opnames doen en afspelen enz ,maar als ik op de knop voor timeshift druk dan krijg ik rechtsboven in beeld een vierkantje met een schuine streep erdoor ,wat doorgaans betekend dat die knop op dat moment geen functie heeft ! ,alle andere knoppen geprobeerd maar niks werkt.

Ik ben ook met de timeshift opname paden aan de gang gegaan en nieuwe bookmarks enz maar niks helpt,dat lijkt ook niet het probleem te zijn anders zou ik een andere melding krijgen dat er iets niet klopt.

Deze dreambox is er een met het nieuwe type afstandbediening,dus een aparte rij knoppen voor stop/pause vooruit achteruit spoelen enz.

Op internet ben ik ook niet wijzer geworden over dit probleem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat er aan de hand is?

Alvast bedankt

 
is timeshift niet gewoon met de pauze knop?

 
Als ik op de pauze-toets (gele toets) druk, werk timeshift prima!

 
Als ik op de toets met het symbol pause/play druk dan werk het niet helaas ,ook niet met andere toetsen !

Bij deze nwe dreambox zit de RC10 remotecontrol,mss hebben ze iets veranderd of zo !

 
Laatst bewerkt door een moderator:
A.u.b. geen MSN taal op het forum gebruiken.;)

 
sorry ,ik had het zelf niet in de gaten :shocked:

 
Kan gebeuren.:)

Heb je er al eens over gedacht om OpenPli 3.x er op te zetten? Misschien werkt het daar wel mee, zijn wat dingen in vernieuwd.

Daar moet je wel eerst de bootloader voor updaten. Die moeten ook ergens op de PLi site staan maar ik kan ze zo vlug niet vinden.

 
Ik heb nu loader 84r0 er in staan ,moet ik dan een nieuwere hebben of is deze geschikt voor Open PLi 3 ?

Ik heb al een image backup gemaakt van de huidige Open PLI 2.1 ,dus kan proberen om er Open PLI 3.0 op te zetten en kijken of het probleem dan is opgelost !

Ik las hier en daar dat men nog niet tevreden was over de Open PLI 3.0 en dat men Open Pli 2.1 beter vond ,daarom had ik er ook 2.1 op gezet ,maar misschien is 3.0 inmiddels wel sterk verbeterd !

 
Ik durf het niet te zeggen, maar ik zou er in elk geval niet Openpli 3.0 op zetten voordat je zeker weet dat de goede bootloader hiervoor er in zit.

Ziet er naar uit dat jij de goede er in hebt zitten.

Deze (klik) is in elk geval voor de DM800se en dat is bootloader 84, die heb jij ook zo te zien.

Dus jij zou gewoon de laatste nieuwe Openpli er in moeten kunnen zetten.

 
Bedankt voor het meedenken en de link !

Ik moet even tijd en zin maken om Open Pli 3.0 erop te zetten ,dan kom ik er wel weer op terug hier of het probleem is opgelost met de timeshift.

 
Nou ! Dat was de oplossing dus!

Ik heb er Open PLI 3.0 opgezet en de timeshift werkt nu weer zoals het hoort.

Ook mijn tripple tuner werkt weer prima onder Open PLI 3.0 :)

Bedankt voor je tip Black Tiger !

 
Graag gedaan. Fijn te horen dat het in OpenPLi 3.0 weer gefixed is en goed werkt.

Jij ook bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan