ontvangst kwaliteit

badkarma

New Member
Lid sinds
20 mei 2013
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Ik heb van het voorjaar een Visiosat Bisat aangesloten thuis, verder nooit een schotel gehad, dus is allemaal vrij nieuw.

Nu heb ik voor t gemak een bestaande coax kabel gebruikt die al naar t dak liep, = zeker 10 jaar oud, en die aan weerskanten verlengd met nieuwe coax kabel via een (b merk) f connector koppeling.

Ik haal tussen de 68 en 78% kwaliteit en signaalsterkte is ook 78%. Redelijk goed te kijken, maar bij sommige zenders helaas wel eens een pauze of mega lang wachten op beeld bij t zappen.

Nu snap ik dat zo'n oude kabel met twee "breuken" met f connector kopplingen de oorzaak kunnen zijn, maar voordat ik onnodig gaten ga boren en een nieuwe kabel ga trekken, zouden A kwaliteit, F connectoren en koppelingen nog iets kunnen verbeteren aan de ontvangst kwaliteit? of een versterker of zoiets.

 
Hoi,

Gewoon een idee: als je nou een nieuwe coaxkabel koopt en die trek je door de bestaande goot (draai de kernen en buitenmantel van de oude en de nieuwe aan elkaar, dan kan je de oude ook als trekker gebruiken, misschien een stukje plakband er over heen) dan gebruik je dus de oude kabel als een soort trekveer en heb je je nieuwe coax door de bestaande goot lopen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan