Dm800hd

dream-john

New Member
Lid sinds
25 sep 2013
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
37
Beste Mensen.

Sinds een paar maanden ben ik een dreambox gebruiker. Om te beginnen heb ik in februari een goedkope dm600pvr aangeschaft via internet en ben ik me gaan verdiepen in een dreambox.

Nu ben ik sinds een paar dagen een "trotse" bezitter van een dreambox dm800 hd, maar nu zat ik in de gegevens dat er een oude Image op zit:

Image: The gemini project

dm800

0500

linux 2.6.18-7.2-dm800

fp: not fount

image: 04-28-2010

Enigma: experimental

Zag in de box zelf(the gemini project) ook nog staan second bootloader 76.r0

Nu wil ik eigenlijk een nieuwere image en het liefste openPli omdat je daarvoor ook de meeste plugins hebt (uitzendinggemist etc).

Nu zat ik op het forum een handleiding om je dreambox in een soort "upload" modus terecht kwam waar je naar toe moet browsen en kun je wat zien over de second stage:

Second stage informatie:

DM800

Dreambox Second Stage loader build #70 built 20081211

64mb

2009/5/8

Ik las dus op het forum dat #70 en super oude boatloader is.

Sim versie:

Op de onderkant van de Dreambox staat een sticker met: sim 2.01(2.1) inside, dus ik verwacht dat het een 2.01 clone box is. Durf niet met zekerheid te zeggen of het een echte of een clone is maar verwacht een clone. Heb de box ook even open geschroefd en hier zit een witte simkaart in.

Concrete vraag:

Ik wil me box updaten naar de nieuwste versie maar ik zie op dit moment tussen de bomen het bos niet meer. Zit er nu #70 of #76.r0? En kan ik updaten naar openpli (het liefst naar de nieuwste) en zouden jullie mij wegwijs willen maken.

Alvast bedankt.

Groet,

Johnny

 
Eerst welkom op het forum.

Als er een sticker onder zit met sim 2.01 dan neem ik aan dat dat klopt en dan moet je het image bij Dreamoem halen dat zijn gepatchte voor de DM800HD clonen.

En de laatste is de OpenPli is daar 2.1 beta dm-800.

Hogere versies zijn er voor die box niet meer te krijgen Dreammultimedia is met de support van de drivers gestopt voor de oude DM800HD.

Vermoedelijk staat er bootloader 76 in maar volgens mij als je hem opnieuw opstart kun je dat zien wel snel in dat kleine scherm kijken.

De procedure hoe updaten staat in de handleidingen hier daarna kun je cc cam bij Pli downloaden om je kaart te laten werken en ook een zenderlijst daar downloaden.

 
Hoi Aart,

Bedankt voor het welkom heten op het forum. Ik hoop via dit forum nog meer te weten van dreamboxen/images etc.

Dus je geeft eigenlijk aan dat het een sim2.01 box is en daar kan openpli op geinstalleerd worden. Zoals in andere berichten gesproken word over het opstarten dat er dan in het scherm de sim komt te staan, zie ik dus weer niet.

Ik heb de dm800 gekocht met the gemini project erop, maar ik vind openpli beter en heb je ook meerdere plugin's voor.

U geeft aan dat ik het beste bij http://www.dreamoem.com/content.php de laatste image kan downloaden en deze installeert ook meteen de "nieuwste" boatloader? Omdat er nu 70 of 76.r0 op staat. In de box zelf zit een wit simkaartje met niets erop.

Alvast bedankt.

John

 
Ja bij het opstarten staat er bij mij:

Sim 2.01 team

#84B dit is de bootloader bij mij dat is de laatste.

IP nummmer

OP de box kun je elk beschikbaar image flashen zoals,

Gemini

Oozoon

Merlin

Dreamelite en ik kan zo nog een tijdje doorgaan maar dus ook PLI.

Kijk eerst eens als je hem opstart als de stroom er af is geweest wat er komt te staan.

En absoluut GEEN ander image gebruiken dan de gepatchte van Dreamoem anders krijg je het "no ca"probleem.

 
Bij het opstarten bij mij staat er #70 .

Kan ik daar die openpli op installeren?

John

 
Hoi Aart,

Ik ben nog steeds bezig met de Dreambox omdat ik op de site zag waarnaar u verwees dat ik eerst de second loader naar 84a moest brengen. Dit had ik gedaan en toen gaf de ontvanger NO CA error aan. Deze heb ik laten maken door optiflasher en deze heeft ervoor gezorgd dat de ssl 70 geinstalleerd is en toen startte die weer op.

Concrete vraag:

Ik wil nog steeds graag naar OpenPli maar weet nog steeds niet of dit mogelijk is met ssl #70. Op der onderkant van de DM staat sim 2.01 inside. Zou u mij kunnen helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

John

 
Ja maar ik begin er nu aan te twijfelen of het wel een DM800 is met sim 2.01 je hebt hem tweedehands gekocht geloof ik zou het kunnnen dat ze de Sim 2.01 hebben omgewisseld voor een sim 1.0 daarme kun je tot bootloader 70 en 72.

Je weet nu hoe je hem repareren kunt met Optiflasher je zou nog eens kunnen proberen er een image op te zetten hoger dan bootloader 70 je zou dan eerst alleen de bootloader proberen zonder image begin dan eens bij bootloader 76 blijft die er in dan een image met bootloader 76 gaat dat ook goed dan 84 maar dan ook weer eerst de bootloader.

Anders zijn er niet zoveel opties zit er een sim 1.0 in dan kun je een andere simkaart kopen of een oud image er op zetten die staan hier bij "old clone Dreambox discusssion".

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan