Jump to content
Sign in to follow this  
joske850

foutcode 6535 op philips 7174HD

Recommended Posts

Ik wou men hd ontvanger terug aansluiten op tv maar krijg op het display 6535 dan 5535, 35, en tot slot 5 en komt dan vast te staan op 6535. Hoewel mijn tv vlaanderen kaarten geactiveerd zijn en het doen op mijn andere ontvanger blijft het beeld om de kaart in te voeren op het scherm staan. Maar als ik ze in of uit haal komen weer de getallen op het display. Ik heb de handleiding zodat ik weet hoe de kaart er in moet. Is mijn decoder naar de haaien of kan hier iets aan gedaan worden. In de handleiding staat niets over 6535

Share this post


Link to post

Welkom op het board.

 

Een ontvanger 7174 bestaat volgens mij niet maar de HD ontvangers van TV Vlaanderen zal 7141 zijn en met Philips heeft het al jaren niets meer te doen de ontvangers komen van Pace.

En als de melding op het scherm komt om de kaart er in te steken herkent hij die niet heb je dus al geprobeerd die om te draaien?

De kaart bij de 7141 moet dus met de chip naar beneden.

Die foutcode zegt me niet ook na Googlen op 6335.

 

Wel is er een reset handleiding voor de DSR7141 die gaat als volgt,

 

Het beste kunt u uw ontvanger een softwarematige reset geven (hierbij gaan alle gegevens verloren en zal alle software opnieuw ingeladen worden op de ontvanger).

Lees onderstaande stappen goed door, en volg deze op tot de letter. Een verkeerde keuze in dit menu kan leiden tot (onherstelbare) schade aan de ontvanger:

1. - Ontvanger uitzetten (standby).

2. - De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt houden tot de ontvanger een menu weergeeft( ongeveer 10 - 15 seconden);

3. - U krijgt nu direct het inlogscherm van het Hidden menu te zien op uw televisie toestel;

4. - Voer de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat scherm bovenaan te zien is);

5. - Selecteer "Recovery" en druk op OK;

6. - Selecteer "Flash recovery" en volg de aanwijzingen op het scherm;

7. - Selecteer "Appstore recovery" en volg de aanwijzigen op het scherm;

8. - Druk op exit om uit het Hidden menu gaan;

Uw ontvanger zal nu opnieuw opstarten en in het "eerste installatie" menu terecht komen.

U kiest hier de taalkeuze (Nederlands), waarna u de zenderlijst (SD of HD) selecteert.

 

Controleer nu de Diseqc instellingen:

Selecteer nu de optie "Wijzig diseqc instellingen" en controleer of deze correct staan ingesteld middels onderstaande informatie:

• DiseqC A (poortje A) moet altijd Astra1 / Astra 19 zijn;

• DiseqC B (poortje B) moet altijd Astra3 / Astra 23 zijn;

Indien deze foutief staan ingesteld dient u deze te wijzigen. Hierna kunt u de signaal kwaliteit van de ASTRA 23 controleren door "Diseqc B" te selecteren (Druk NIET op de OK-toets), na enige seconden zal de signaalkwaliteit van ASTRA 23 te zien zijn. Indien de signaalbalk minder van 7,5 blokjes groen aangeeft dient u de uitrichting van de schotel en/of afstelling van de DUO-LNB te controleren en te verbeteren.

Na het inladen van de zenders zal uw ontvanger nog een keer opnieuw opstarten, deze herstart kan een aantal minuten duren!

 

Dus lees het goed voor je er aan begint anders kan de ontvanger er aan overlijden.

Share this post


Link to post

Philips heeft jaren geleden de satdivisie verkocht aan Pace ze mochten alleen de merknaam nog een aantal jaren gebruiken.

 

Maar mooi dat het gelukt is wat was het nu alleen de kaart omgedraaid of de hele reset procedure gevolgd?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  




  • Hosting Fun

×
×
  • Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.