Uit de oude doos

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.933
Waarderingsscore
92
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

 
Ja, dat analoge tijdperk...., ik vond het geweldig leuk; ik had eerst een Amstrad ontvanger met ongeveer 15 voorkeuze zenders, daarna kon je m upgraden naar 30 voorkeuze zenders, vervolgens hing je een Videocrypt decoder er aan, en via een bedrijf in de provincie Zeeland (de plaatsnaam weet ik nog, maar die noem ik niet) kon je een kaartje kopen om naar SKY te kijken.

Toen ik later een Analoog/Dmac/D2mac ontvanger (Nokia 8003s) + draaibaar systeem had aangeschaft (nog met actuator en polarmount) ging ik de 4,8E en de 0,8W eens bekijken; toen kwam al snel de behoefte om ook te kijken naar TV3 en TV1000 uit Noorwegen, Zweden en Denemarken; dat lukte! Ik werd lid van een bepaald blad waarin een telefoonnummer werd vermeld (uiteraard ga ik de naam van dat blad niet noemen), als je dat nummer belde, kreeg je een hele lijst met code's door die je dan opschreef, dan kon ik met de afstandbediening van die Nokia 8003s die code's invoeren, en voilà, ik had weer beeld.

Ik vond het een leuke en leerzame tijd.

(Die ontvangers die in mijn handtekening staan heb ik nogsteeds, ook die Videocrypt decoder ligt nog ergens In een kast, die mooie oude apparatuur kàn ik gewoon niet weg doen).

 
hoi,

tv1000 en tv 3 en andere viasatzenders kun je nu ook fta bekijken via de 12,5 west via 12647 v 3/4 22960 dvbs-2

afwachten voor hoelang.

hier nog wat tv europa info:

 
Hoi Vrije Fries,

Thx 4 info en mooie link!

Het was me een tijd hè?

 
Hoi Vrije Fries, BEDANKT!

Ik heb ze allemaal open: TV1000 Drama, TV3Stockholm, Viasat Film, Viasat3, Playouse Disney (geeft momenteel Viasat Film Drama weer), TV6, Viasat film Action, Nature/Crime, TV3+, TV3Norge, TV3Danmark en Viasat4.

Vreemde plek voor deze zenders, daar de meeste Scandinavische schotels op 4,8E en 0,8W staan, vind je niet?

In ieder geval MIJN HARTELIJKE DANK!

 
Hahaha, echt leuk om weer eens te zien. Zo keken we vroeger TV via die antennemasten. En daarna centrale antenne en toen kwamen de eerste schotelantennes.

Nostalgie.:)

 
Geweldig leuk, nu kan ik weer naar TV1000 en tv3 kijken; ik denk dat het helaas snel uit met de pret is.

Kijken jullie nu maar naar Viasat film Action, dan snappen jullie wat ik bedoel;), ik denk dat deze zenders morgen of overmorgen gecodeerd zullen zijn.

 
Mooi, mooi, mooi....

Tumme door dit feit hebben we hier vanmiddag 8mm filmpjes zitten kijken uit de jaren 70! :biggrin:

 
De zenders op 12,5W, 12647V, 3/4, 22960 dvbs-2 zijn helaas weer verdwenen, had ik wel verwacht omdat er op één van die zenders FTA! zeer stoute filmpjes werden uitgezonden.

 
hoi,

volgende deel:

 
hoi,

deel 2:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan