De grenzen nog verder open???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja je mag geen vooroordelen hebben en niet discrimineren...

Ik heb dagelijks te maken met vrachtwagenchauffeurs, en moet zeggen tot voor kort te maken gehad met een aantal goede transporteurs, ik durf de naam van 1 bedrijf gerust te zeggen: Albert Keyzer uit Zaandam.

Altijd netjes op tijd, keurig gekleed, en netjes werken, want het is toch voeding waar we mee werken (Chocolade) wekelijks een 400 ton gemiddeld wordt er bij ons vloeibaar gelost.

Maar nu onder het motto van bezuiniging, komen er dus goedkopere, tja, Oostblokchauffeurs, op een badslippers, ongeschoren, vies en ondeugdelijk materiaal!

Ik moet er niet mee zitten, maar of het onze economie echt ten goede komt?

Kijk maar eens naar hun

.
 
Achja, eerst eens zien. Want met ondeugdelijk materiaal loop je vaak ook risico met de vracht dus die waardelozen zullen niet vaak ingehuurd worden.

Het zijn eerder betrouwbare NL bedrijven die gewoon hun bedrijf in het Oostblok "parkeren" zodat ze goedkoop oostblok chauffeurs aannemen kunnen, en die lopen lang niet allemaal op badslippers en zijn ongeschoren met ondeugdelijk materiaal. Da's een beetje iedereen over een kam scheren vind ik.

Die ongelukken zijn momentopnames en over een langere periode met zeer glad weer en sneeuw. Dan gebeuren er hier ook al de nodige ongelukken.

Ik wil niet tellen hoeveel vrachtwagens er hier per jaar kantelen of ram op een file inrijden of vernielingen aan de vluchtstrook aanbrengen door zwabbergedrag en niet uit kijken. En de meesten daarvan zijn gewoon met NL kenteken hoor.

 
Toch zou het leuk zijn als bij BNR of andere radio’s bij de file melding werd gezegd dat het ongeluk werd veroorzaakt door een vracht of personen auto. Vergelijk dan wel even het aantal vracht en personen auto’s, waarschijnlijk 1 op 10. En bij pech even vertellen uit welk land die vrachtbak komt.

 
Die "Oostblok" mensen willen een betere toekomst geven aan hun kinderen, dus betere leefomstandigheden dan wat die "Oostblok" mensen hebben gehad.

Wij deden ook niet anders; in de jaren 50 en 60 gingen wij massaal emigreren naar de USA, Canada en Australië.

Wat ik wel vind is dat iedereen zich moet aanpassen aan het land waar men heen gaat.

(Als ik naar Engeland verhuis, blijf ik ook niet rechts rijden op de weg).

 
En bij pech even vertellen uit welk land die vrachtbak komt.
Logischerwijze zijn er minder ongelukken met vrachtauto's dan met auto's. En je moeten iet alleen tellen uit welk land die komt maar ook welke nationaliteit de chauffeur heeft, want er rijden zat oostblok chauffeurs op wagens van bijv. NL en DE.

@Bones: Zo denk ik er ook over.

En bedrijven in NL kunnen dat ook deels afdwingen door bepaalde regels te handhaven die voor Nederlanders en bijv. Duitsers ook gehandhaafd worden.

Bij voedingsindustrie bijv. niet aan de regels voldoen = niet binnen komen!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan