Animal Planet versus Discovery Science

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
In mijn VU+SOLO2 houd ik mijn zenderlijsten bij.

Alle nieuws en wijzigingen worden in de VU uitgevoerd.

Vervolgens wordt deze lijst ingelezen met een laptop in DreamSet.

Daarna stuur ik de zenderlijst naar de Dreambox 500HD.

In de VU en in DreamSet is de zendernaam Animal Planet op 23.5E. Ook is het de zender Animal Planet.

De bedoeling is dat beide ontvangers dezelfde zenderlijst hebben.

In de DB500HD heet deze zender Discovery Science. De zender is echt Animal Planet.

Ik heb al meerdere keren de zender uit de zenderlijst van de DB500HD gewist voordat ik de nieuwe zenderlijst inlas. De zendernaam blijft als naam Discovery Science houden in de DB, maar geeft beeld van Animal Planet.

Zelfs als ik in de DB bij het zoeken de fast scan voor CD uitvoer, staat in deze lijst ook Discovery Science in plaats van Animal Planet.

Het is niet echt een probleem, maar het is onbegrijpelijk.

 
Hoi Dirk,

De VU+SOLO2 en de DB500HD ken ik geen van beide, maar.... kan je niet handmatig die zender een andere naam geven?

 
Ik ken ze wel beiden, goede ontvangers.

Doe je wel de Dreambox herstarten na het invoeren van de zenderlijst Dirk?

Klopt de rest van de zenderlijst wel? Dus staat die wel in juiste volgorde maar klopt alleen de naam van deze zender niet?

 
Alle zenders kloppen. In beide ontvangers staat alles op dezelfde plek, alleen blijft in de DB de zendernaam Discovery Science terwijl het beeld van Animal Planet is.

Na het inladen van de zenderlijst in de DB start ik deze voor zekerheid opnieuw op.

Als ik de zenderlijst download uit de DB en de zendernaam verander in Animal Planet, daarna weer uploaden naar de DB, dan verandert de zendernaam in Discovery Science.

Online wijzigen in de DB gaat niet.

Dit is al een hele tijd zo. Ik dacht eerst dat het aan CD lag omdat bij een fastscan ook de zendernaam Discovery Science was. Hetzelfde in de VU is goed met je juiste zendernamen.

 
Vaagheid. Misschien ligt het dan aan iets van de transpondersettings van de Dream, maar daar ben ik niet zo in thuis.

Ik kon vroeger wel zendernamen wijzingen met de Dreambox zelf, maar dat was met de niet-HD versie. Als dat met Enigma2 niet kan is dat wel jammer.

 
Ik heb in de DB500HD de firmware OpenPli 2 eindelijk eens bijgewerkt naar OpenPli 4 en nu heet de zender Animal Planet.

Ook is nu een zendernaam te wijzigen met de AB.

Het is dus een goede zaak om up to date te blijven.

De uitstel om de firmware bij te houden lag in het feit dat de DB niet via de gebruikelijke methode was te upgraden. Nu is dat ook weer mogelijk.

 
Aha, dus toch de firmware. Weten we dat ook weer. :)

Ik moet de mijne ook nog eens gaan upgraden... ook nog geen tijd/zin gehad.

 
Het blijft een raadsel.

Na de firmware update heb ik via de AB de zendernaam gewijzigd in Animal Planet. Dit is zo gebeleven.

Nadat ik alle veranderingen van CD in de zenderlijst verwerkt had in de VU+, heb ik deze via de laptop met dreamset geüpload naar de DB500HD. En ja hoor, de zendernaam is weer Discovery Science.

Ik heb de zendernaam maar weer met de AB aangepast en vind het wel best zo. Waar dit vandaan komt blijft een raadsel.

 
Ik heb de zendernaam maar weer met de AB aangepast en vind het wel best zo
Goed te horen dat het gelukt is; als je echter een nieuwe zender gaat inlezen van die txp heb je kans dat de verkeerde naam "terug springt", geeft niks, dan pas je m gewoon weer aan.

Ik weet dit bij ondermeer zenders van 28,2E, deze geven vaak cijfers door als naam, ik Hernoem dan die zender in de juiste naam en sla dit op; als er echter -op die zelfde txp- een nieuwe zender bij komt, en ik lees dus die txp uit, dan zijn al mijn handmatig toegevoegde namen weer verdwenen en zie ik weer die cijfers; dan moet ik alles weer handmatig gaan aanpassen.

Geeft niks, 10 minuten werk.

 
@Bones

Het blijft een vreemd verhaal. In de VU+ heet de zender Animal Planet. In Dreamset is de zendernaam ook Animal Planet en na het uploaden naar de DB500HD heet de zender in de DB Discovery Science.

Beide ontvangers draaien op OpenPli 4.

Ik dacht dat het na de firmware update wel goed zou zijn. Alles is eruit geweest. Het enige is dat de laatste backup met instelgegevens terug gezet wordt. Daarmee zit dus ook gelijk weer de fout in de DB.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan