welke ontvanger

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.405
Waarderingsscore
310
Punten
83
Locatie
grunn
geachte forum leden.

ik ben aan het zoeken naar een andere ontvanger.

nu viel mijn oog op de vu+ duo2 maar gezien de prijs.. naja.

verder denk ik andere type vu+ maar ook aan de clark tech 9200.

kortom moet een twin tuner zijn alleen voor sat ontvangst.

wat denken jullie?

 
De Clarke-Tech zijn hetzelfde als de Xtrend. Ik ken de Xtrend 9200 niet, ik heb zelf een Xtrend 9500 en dat is ook een dual-tuner.

Indien je de keuze hebt tussen een Vu+Duo en een Xtrend zou ik meteen voor de VU+Duo gaan. Deze hebben namelijk minder problemen met de temperatuur dan de Xtrend.

Zo op zich maakt dat niet zoveel uit, maar wel als je er een harddisk in wilt bouwen. Heb ze beiden thuis gehad en de VU+Duo is qua temperatuur zowat even warm als een Xtrend 9500 zonder harddisk. Met harddisk wordt ie te heet, hetgeen bij mij tot hakkelingen in opnames leidde.

Een en ander is natuurlijk wel weer op te vangen middels ventilators, maar waarom zou je dat doen als het niet nodig is?

De 9200 heeft overigens minder geheugen dan de 9500 en je kunt bij de 9500 eventueel een tuner omwisselen naar een kabeltuner of digitenne tuner.

Misschien zijn er andere mensen met andere ervaringen.

 
Ik heb al enige tijd een VU+SOLO2. Hier ben ik zeer tevreden over.

De naam is misleidend. Hij heeft wel degelijk twee sat-tuners aan boord.

Hij werkt snel en wordt door zijn geruisloze ingebouwde ventilator hooguit handwarm.

Verder is hij voorzien van een duidelijk alfanumeriek display.

Er kan een harde schijf ingebouwd worden. Ik heb gekozen voor een externe USB schijf.

De voeding is extern wat dan ook in de warmte scheelt.

Ik draai op deze openPli 4 naar volle tevredenheid.

 
ok duidelijk.

er heeft nog niemand ervaring met de vu+duo2? dit is namelijk een andere als de vu+ duo.

 
Hij is vergelijkbaar met de VU+ DUO. Het verschil is dat deze kleiner en aanmerkelijk sneller is. Het opstarten is ook zeer snel. Ik kan het nu niet proberen omdat er een opname loopt.

Het schakelen tussen ongecodeerde kanalen is minder dan een seconde. Tussen gecodeerde kanalen van SKY is het tussen de 1 en 2 seconden. Tussen de gecodeerde kanalen van CD haalt het soms de 4 seconden.

Mijn VU+ DUO heeft de geest gegeven waardoor ik deze vervangen heb door de VU+ SOLO2. Hier heb ik geen moment spijt van gehad.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan