Windows 8.1 op zwart na updates!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
De update voor Windows 8.1 die deze week is uitgekomen veroorzaakt problemen bij de opstart van de PC. Op de digitale helpdesk van Microsoft stapelen de klachten zich op.

De augustusupdate van Microsoft van afgelopen patchdinsdag bevat mogelijk twee foute bestanden die ervoor zorgen dat het opstarten van de PC niet meer lukt bij veel gebruikers. Dat valt op te maken uit de opeenstapeling van klachten op Microsofts Windows-gebruikersforum.Zwart scherm na het opstarten Bij het opstarten van de PC krijgen sommige gebruikers een zwart scherm te zien, anderen melden het verlies van het videosignaal. Ook andere randapparatuur zou in standby gaan. Opvallend is dat het vaak gaat om MediaCenter-PC's, maar ook andere versies, als Win 8.1 Pro, hebben problemen.

De oorzaak zou liggen in twee bestanden binnen de megapatch van deze week, namelijk Security Update for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2982791) en Update for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2975719).

Bron: webwereld

 
Ik heb ook windows 8.1 hier, ga denk ik die er helemaal af kiepen hier en volledig over op linux ongeacht dat ik er voor betaald heb, gooi de recovery partitie gewoon weg. Heb weinig zin om bovenstaande mee te maken.

 
Er is ook nog een andere optie. Je kunt als het goed is ook een image maken van die recovery zodat je altijd nog de cd hebt voor als het eens nodig mocht zijn om welke reden dan ook.

Wie weet komt er in de toekomst nog wel een verbetering in windows 8.1

Helaas heb ik voor een aantal zaken, waaronder zakelijke applicaties en ook games nog windows nodig, anders was hier het systeem ook al op Linux.

Let even op je bios Satshow. Als je een UEFI bios hebt, dan moet je even zien of je die ook (al dan niet middels een firmware update) op Legacy bios kunt zetten, anders heb je ook nog eens kans dat je keuze in Linux erg beperkt wordt voorlopig.

 
Nou het is weer een en al ellende maar ik heb die update ook gehad en het loopt hier uitstekend zowel op mijn desktop als op de laptop.

Aan de desktop had ik al niets gemerk maar had de laptop nog niet gebruikt na de update die opgestart en ik merk helemaal niets van problemen bij het opstarten.

Uiteraard zal het bericht helemaal kloppen maar niet iedereeen is getroffen. :banaan:

 
Ik kan in mijn bios gebruik maken van legacy bios, zelfs een combinatie van beiden kan ik aangeven. Op het moment heb ik de optie UEFI bios aanstaan en via een dual boot heb ik Windows 8.1 en Antergos linux KDE draaien.

Ik heb hier in ieder geval een herstel usb gemaakt. Zal voor de zekerheid eerst even een image maken van de recovery partitie.

 
Ik kom net terug van een welverdiende vakantie, en gisteren de update gedaan, en gelukkig tot nu toe nog geen gekke dingen.

 
Aart44: Nee dat klopt, er staat ook "bij veel gebruikers" dus niet bij iedereen.

Ik neem ook wel aan dat MS hard aan het werken is aan een oplossing en misschien is die er inmiddels al ook. Wegens omstandigheden heb ik nog geen tijd en zin gehad om te controleren.

 
Er zijn inmiddels wel al updates.

Mensen die automatisch systeemherstel aan hebben staan kunnen eventueel via systeemherstel terug naar een werkende versie.

In andere gevallen is het probleem veelal eenvoudig op te lossen door vanaf een DVD of USB-stick op te starten en het volgende bestand te verwijderen: "c:\Windows\System32\FNTCACHE.DAT". Dit is een cache voor lettertypes, dat Windows vrijwel altijd automatisch opnieuw op zal bouwen als deze verwijderd wordt. Vreemd genoeg wordt een corrupte fontcache echter niet automatisch gewist, wat over de jaren blijkbaar al meerdere keren problemen heeft veroorzaakt.

 
Ik ga hier eens wat anders experimenteren om mijn windows niet te slopen en dat is bekijken om het op een externe harde schijf te installeren via usb. Zal vooralsnog via usb2 moeten, heb wel usb 3 op mijn computer maar geen schijf hiervoor. Misschien in de toekomst een externe ssd met usb 3 voor zoiets.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan